در حال بارگذاری ...
سیمین امیریان در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد؛

«قصه‌گویی با عروسک‌ها آسان می‌شود» به زودی در بازار نشر

امیریان گفت:کتاب‌های «قصه گویی با عروسک‌ها آسان می‌شود» و «قصه گویی با عروسک های خوردنی» توسط انتشارات مهپار همزمان با نمایشگاه کتاب روانه بازار نشر می‌شود.

سیمین امیریان نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر سال‌هاست که در تئاتر و برای کودکان کتاب می‌نویسد و نمایش اجرا می‌کند در گفت وگو با ایران تئاتر گفت:در حال حاضر مشغول نوشتن چند مقاله هستم. اولین مقاله‌ام با عنوان سال‌های جادویی اندیشیدن است که جستاری در باب غزلیات شمس درباره غزلیات شمس و بررسی تطبیقی با مثنوی معنوی است.مقاله بعدیم با عنوان تاثیر عرفان بر نمایشنامه‌نویس‌های مدرن  است و درباره تاثیر پدیری نمایشنامه نویسان مدرن جهان از ادبیات عرفانی ایرانی است.مقاله بعدیم  که قرار است در مجله‌ای در اسپانیا چاپ شود درباره تئاتر مستقل و بررسی وجوهات مختلف آن از بدو شکل گیریش دارد.

این نویسنده درباره تالیفاتش در حوزه نشر عنوان کرد:نمایشنامه‌های بازی زندگی و چگونه آن را بازی کنیم که ترجمه اش کردم و توسط انتشارات مهپار به همراه دو نمایشنامه دیگر موسه و ملخ و بی بی کوچکه به دو زبان انگلیسی و فارسی روانه بازار نشر شده است. همچنین کتاب‌های قصه گویی با عروسک‌ها آسان می‌شود و قصه گویی با عروسک‌های خوردنی که قبلا توسط نشر قطره چاپ شده و نایاب هستند دوباره توسط انتشارات مهپار روانه چاپ مجدد و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب روانه بازار نشر می‌شوند.

امیریان در حوزه تالیف کتاب با آثاری نظیر کی باهوشه؟طوطی و بابا شب کلاه، بی بی کوچیکه، گل گیس شناخته می‌شود و فارغ التحصیل از دانشکده سینما وتئاتر،دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. امیریان تجربیات هنری خود را  از سال ۱۳۶۵با مجسمه سازی و نقاشی شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ بعنوان انیماتور و عروسک ساز در صداو سیما مشغول به کارشد.

او بعد از ورود به دانشگاه تهران و با تحریر اولین نمایشنامه خود با نام افسانه کلاغ  فعالیت نوشتن را بطور جدی آغاز کرد.امیریان تاکنون۲۷ نمایشنامه را به رشته تحریر درآورده است و از میان آن‌ها ،می توان به نمایشنامه‌های سه گانه میتراس، کهربا، من و گربه پری، خب چی می خوای، سایه پنهان اشاره کرد.

امیریان علاوه بر نوشتن، ترجمه، تدریس و پژوهش، به چندین کشور مختلف دنیا برای همایش و کنفرانس وهمچنین حضور در ورکشاپ‌های بین المللی سفر داشته که می توان به کشورهایی نظیر لهستان، اندونزی، بلغارستان، ارمنستان، هند، مالزی، تایلند، آمریکا و روسیه اشاره کرد. وی در کارنامه کاریش اجراهای خارج از کشور ایران نیز به چشم می خورد. گنجشک مجیک، تالار هنر؛ کهربا، تئاتر شهر، سالن سایه؛ جادوگر بینگل بون؛ تهران، تالار هنر؛ پروفسور اچ؛ تهران، تئاترشهر، تالارچهارسو از جمله اجراهای مهم کارنامه امیریان هستند. وی همچنین عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد تهران، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و داور جشنواره های بین المللی تئاتر، مجسمه ساز ، طراح و سازنده عروسک بوده است.




مطالب مرتبط

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

سیمین امیریان: من در زمینه تأثیر حضور بانوان در عرصه هنرهای نمایشی به‌ویژه در بخش نمایشنامه‌نویسی بر این باورم که جامعه‌ای که پروسه پیشرفت را طی کرده و به شناخت درستی از جایگاه شخصیت‌های اجتماعی ...

|

نظرات کاربران