در حال بارگذاری ...
شادی اسدی پور در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

براساس«کالیگولا»آلبر کامو نمایشی را روی صحنه می‌برم

اسدپور گفت:به زودی بر اساس نمایشنامه کالیگولای آلبرکامو نمایشی را با حضور هنرجویان موسسه آرتا روی صحنه اجرا می‌کنم.

شادی اسدپور نویسنده،کارگردان،مدرس و موسس گروه تئاتر آرتا در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتریش گفت:در موسسه آموزش بازیگری آرتا آموزشگاهی داریم ودر انتهای هر دوره با حضور هنرجویان نمایشی را روی صحنه می‌بریم. برای اجرای این دوره به سراغ اقتباسی از نمایشنامه «کالیگولا» نوشته آلبر کامو می رویم.

وی درباره شرایط اقتباس از این نمایشنامه معروف عنوان کرد:اقتباسی آزاد با استفاده از پلات اصلی داستان کالیگولا انجام خواهم داد.به نوعی فقط شخصیت‌های نمایشنامه آلبر کامو مورد استفاده‌ام قرار گرفته است.اواسط اردیبهشت هم نوشتن متن به پایان می‌رسد و بازیگران از هنرجویان موسسه آرتا هستند و همه شان با موفقیت کارگاه از ایده تا اجرا را در مدت 7 ماه گذرانده‌اند.

اسدی پور درباره شیوه اجرایش گفت:ساختار اجرایی نمایش مدرن است و در دوره قبلی هم چنین رویکردی را دنبال کردم.در اسفند ماه سال قبل بر اساس مکبث شکسپیر نمایشی را با عنوان کابوس‌ها را اقتباس و در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه بردیم.

این نویسنده در باره میزان استقبال مخاطبان از این اجرا گفت: علی رغم شرایط کرونایی استقبال بسیار خوبی از نمایش اجرا شد و بر خلاف تصور ما که فکر می‌کردیم با سالن خالی از مخاطب نمایش را اجرا خواهیم کرد.هر شب کل ظرفیت سالن که طبق پروتکل‌های بهداشتی نیمی از آن بود پر می شد.خوشبختانه با توجه به رعایت درست و مناسب پروتکل‌های بهداشتی و اینکه هیچ مخاطبی تا به حال در سالن تئاتر کرونا نگرفته بتدریج این اعتماد در بین مخاطبان تئاتری به وجود می‌آید که در این شرایط هم به دیدن تئاتر بیایند و به نظرم تئاتر دیدن خیلی از رستوران رفتن ،خرید رفتن، مسافرت و پاساژ گردی و سوار شدن به مترو امن تر است.

شادی اسدی پور در سال‌های اخیر در کارهایی نظیر کابوس‌ها،من اونو کشتم،ته مانده ها،بازگشت مردگان، بیدار خوابی ،مده آ ، فرار برای همیشه و خانه نم زده در سمت های مختلف حضور داشته است.




نظرات کاربران