در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

نگاه استان‌ها به زیرساخت‌های تئاتری

در هفته‌ای که گذشت دو نمایش از استان‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی درخشید و با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها مسئولان تئاتر استان‌ها تمرکر فعالیت‌هایشان را بر زیرساخت‌های تئاتر، برگزاری جشنواره‌ها و ساخت و تجهییز سالن‌های نمایش گذاشتند تا بستر تئاتر زنده و سالم بماند.

در هفته گذشته برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره، شمارش معکوس برای تکمیل پروژه تالار مرکزی ساری، درخشش«دایک»در فستیوال بین المللی تئاتر جینجرفست روسیه، درگذشت محمدرضا حبیب‌زاده هنرمند لرستان، درگذشت مجید صادقی حبیب آباد هنرمند کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جلسه ستادی جشنواره تئاتر عربی خوزستان، برگزاری اولین مجمع عمومی تئاتر اهواز برگزار شد، برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی زنده یاد واحدی زاده اردبیل، معرفی اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان آذربایجان شرقی، انتشار 6  نمایشنامه از هنرمند بوشهر، تقدیر از هنرمندان برگزیده جشنواره استانی تک بازیگر شهرستان اوز، رونمایی از کتاب «تئاتر دفاع مقدس» زنده یاد آرمین رهبین هنرمند استان فارس، درگذشت پیشکسوت تعزیه بهبهان، تجلیل از جوانان تئاتری خلخال، معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی همدان، انتصاب مدیر جدید تئاتر شهر تبریز بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در درگاه‌های استانی بخوانید. 

 

برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره

پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره در دو بخش مجازی (با گستره کشوری) و صحنه ای و زنده (گستره منطقه‌ای) در تابستان امسال برگزار خواهد شد. مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان حمایت همه جانبه خود از بر گزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره را اعلام کرد و افزود ما آمادگی برگزاری این جشنواره را داریم، این جشنواره نیاز جامعه امروز ماست و در دنیای پسا کرونایی و کرونایی  مردم به شدت نیازمند تفریح ، شور و نشاط  هستند و جشنواره منطقه ای طنز دیواندره می تواند این نیاز مردم را برآورده  کرده از فشارها و استرس های ناشی از این دوران بکاهد. این جشنواره  در دو بخش مجازی (با گستره کشوری) و صحنه ای و زنده (گستره منطقه‌ای) در تابستان امسال برگزار گردد، لذا از تمامی هنرمندان، مسولین و خیرین محترم دعوت به عمل می آید دبیرخانه جشنواره را مورد حمایت خود قرار داده و با بازتاب ان در فضای مجازی موجبات پیشبرد این اتفاق فاخر هنری را فراهم نمایند.

 

شمارش معکوس برای تکمیل پروژه تالار مرکزی ساری

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پس از بازدید از روند کار تکمیل پروژه تالار مرکزی ساری، از پیشرفت کار اعلام رضایت کرده و گفت: خوشبختانه کارهای والکریت زیرسازی سالن‌های اصلی توسط پیمانکار دکوراتیو به خوبی درحال انجام بوده و همچنین ، تکمیل راه پله‌ها، نصب نرده استیل‌ها، نصب کامپوزیت، لکه‌گیری ، نقاشی ساختمان و گچ کاری‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و رایزنی‌های سرکار خانم دکترلادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز همت و پی‌گیری‌های مستمر آقای حسین زادگان استاندار  مازندران و دکتر غلامی راد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، تصریح کرد: به یاری خدا، این پروژه در صورت تداوم روند فعلی، در  آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

درخشش «دایک» در فستیوال بین المللی تئاتر جینجرفست روسیه

«دایک» اثر برگزیده از لحاظ تصویرسازی و بازیگری برگزیده زن از چهارمین فستیوال بین المللی تئاتر جینجرفست روسیه شد. نمایش "دایک" به نویسندگی هیوا ربانی ، کارگردانی حامد عالمی پور و کاری از گروه تئاتر هنر بجنورد در چهارمین جشنواره تئاتر جینجر روسیه خوش درخشید. عناوین اثر برگزیده از لحاظ تصویری به حامد عالمی پور و بازیگر برگزیده زن به راضیه بدرانلویی رسید. سعید آقایی، امیر تقی پور، فاطمه وثوق نیا، هیوا ربانی، احمد قدوسی، سیدعلی محمدی، راضیه بدرانلویی و حامد عالمی پور عوامل اجرایی دایک در این جشنواره بودند. چهارمین دوره جشنواره از ۹ تا ۱۴ آپریل در شهر تولا روسیه برگزار شد و شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

درگذشت محمدرضا حبیب‌زاده هنرمند لرستان

حبیب‌زاده از هنرمندان باسابقه تئاتر لرستان و پیشکسوت تئاتر شهرستان کوهدشت بود که سال‌ها به تربیت علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌پرداخت براثر عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست. وی در بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری، به‌ویژه جشنواره‌های تئاتر استانی و منطقه‌ای حضور داشت و آثار فراوانی از او به یادگار مانده است. محمدرضا حبیب‌زاده همچنین ۲ دوره مسوول انجمن نمایش شهرستان کوهدشت در ادوار مختلف بود و یک دوره نیز جهت ارشاد و راهنمایی گروه منتخب نمایشی شهرستان، در جشنواره فجر حضور یافت. او سالها ازبیماری دیابت رنج می‌برد تا اینکه سرانجام بر اثر سکته قلبی، دارفانی را وداع گفت و چشم از جهان فروبست.

 

درگذشت مجید صادقی حبیب آباد هنرمند کهگیلویه و بویراحمد

 مجید صادقی حبیب آباد نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر- پس از مدتها در بستر بیماری بر اثر ایست قلبی، روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ از دنیا رفت. زنده یاد مجید صادقی ، متولد ۱۳۴۸، دارای مدرک تحصیلی لیسانس تئاتر، سال‌های سال به عنوان کارگردان و نویسنده در تئاتر و صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت بود.زنده یادمجید صادقی عناوین و افتخاراتی را در حوزه هنرهای نمایشی و تلویزیونی کسب کرد که می توان به می توان به جایزه بهترین مستند سازمان به خاطر مستند گرنا دوال، جایزه بهترین کارگردانی به خاطر مستند گرنادوال و اعزام به جشنواره میدان ایتالیا مستند گرنا دوال اشاره کرد.

 

برگزاری جلسه ستادی جشنواره تئاتر عربی خوزستان

 جلسه ستادی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین ملایری مدیر حراست اداره کل، نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری اداره کل، سعید نگراوی دبیر جشنواره، عبدالحسین جلیلی نسب رئیس ستاد جشنواره و منصور سلامت ناظر کیفی و نماینده اداره کل در جشنواره روز سه شنبه 24 فروردین ماه 1400 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. در این جلسه مقرر گردید با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان، هماهنگی کامل با ستاد استانی کرونا و هماهنگی با ادارات مرتبط و مختلف در شهرستان دشت آزادگان برای برنامه ریزی و برگزاری جشنواره صورت پذیرد و ستاد جشنواره در شهرستان فعال تر شود. در پایان این جلسه اعلام گردید بازبینی محتوی آثار بخش بین الملل هفدهمین جشنواره بین الملی تئاتر عربی خوزستان به زودی انجام پذیرد و تاریخ پذیرش آثار در بخش صحنه ای ایران تا 15 اردیبهشت ماه 1400 و تاریخ برگزاری جشنواره با هماهنگی ستاد استانی کرونا به زودی اعلام می‌شود. هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان به دبیری سعید نگراوی در سه بخش تئاتر صحنه ای بین الملل، تئاتر صحنه ای ایران و نمایشنامه نویسی در شهرستان دشت آزادگان برگزار می گردد.

 

برگزاری اولین مجمع عمومی تئاتر اهواز 

اولین جلسه مجمع عمومی تئاتر کلانشهر اهواز با رعایت کامل پروتکل بهداشتی در تالار آفتاب اهواز برگزار شدبا توجه به میزان علاقمندان به این رشته هنری و مطالبه هنرمندان برای رفع مشکلات عدیده تئاتر در کلانشهر اهواز، انجمن هنرهای نمایشی اهواز اولین مجمع عمومی تئاتر اهواز را روز چهارشنبه ۱۸فروردین 1400 در سالن اصلی تالار آفتاب برگزار کرد. رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز اظهار کرد: این مجمع برای همراهی و یکدلی هنرمندان و شناخت و رفع موانع موجود با حضور پیشکسوتان، سرپرستان گروه های نمایشی، کارگردانان و تاثیر گذاران تئاتر اهواز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در این جلسه نقطه نظر همه اعضاء حاضر در خصوص این مجمع عنوان شد و دغدغه تولید گروه های نمایشی پس از یک سال و یک ماه تعطیلی در محدودیت بیماری کرونا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

 

برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان یزد

در انتخابات این دوره انجمن هنرهای نمایشی استان یزد 10 نفر برای رقابت با یکدیگر اعلام آمادگی کردند که در نهایت به ترتیب احمد ندافی، علی جاور، شهاب قانعی، زمان ارکمان و اسماعیل اخلاقی بیشترین آرا را کسب کردند و صادق نصیری و محمدرضا زبرجدی به عنوان اعضای علی البدل اصلی و علی البدل  و امیر حسین آقایی میبدی به عنوان بازرس انتخاب شدند. در این دوره از انتخابات 41 نفر از اعضا اصلی گروه‎‎های نمایش استان حق رای داشتند که 38 نفر در انتخابات مشارک کردند. در این دوره از انتخابات احمد ندافی با 29 رای، علی جاور 26 رای، شهاب قانعی 22 رای، زمان ارکمان با 21 رای در دو سال گذشته نیز سکان هدایت انجمن هنرهای نمایشی استان را به عهده داشتند که با رای اعتماد هنرمندان برای 2 سال دیگر کرسی های انجمن هنرهای نمایشی استان را تصاحب کردند. گفتنی است اسماعیل اخلاقی با 21 رای ، عضو جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد است.

 

معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی زنده یاد واحدی زاده اردبیل

ایوب آقاخانی، شهرام احمدزاده و محمود مهدوی، هیئت داوران سومین جشنواره نمایشنامه نویسی زنده یاد مجید واحدی زاده، برگزیدگان این رویداد هنری را معرفی کردند. مراسم اختتامیه این جشنواره با توجه به وضعیت قرمز اردبیل، روز یکشنبه 22فروردین همزمان با سالروز تولد زنده یاد مجید واحدی زاده به صورت غیر حضوری برگزار شد. این جشنواره را که با حضور نمایشنامه نویسان استان های اردبیل، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شده است، گروه تئاتر فوغ اردبیل با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، انجمن هنرهای نمایشی استان، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزارکرده است.

 

معرفی اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان آذربایجان شرقی

طی نشستی که با حضور “سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و “علی محرمی” معاون هنری و سینمایی اداره کل برگزار شد، مهدی لزیری، حجه الاسلام محمد انواری، حامد شبخیز، علی حسین پوریان و دکتر حسین عبدالهی به عنوان اعضای جدید شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان معرفی شدند. "سیدقاسم ناظمی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست، با اشاره به اهمیت و جایگاه این شورا در زمینه‌سازی برای بالندگی تئاتر استان، ارزشیابی را مقدم بر نظارت عنوان کرد و گفت: این شورا می‌تواند با ارزشیابی دقیق و اصولی، در جریان تئاتر استان و تعالی آن تاثیرگذار باشد. وی خواستار ایجاد زمینه‌های مناسب برای نوآوری و خلاقیت در حوزه‌ی هنر تئاتر شد. در این نشست حکم اعضای جدید از سوی مدیرکل اعطاء شد.

 

انتشار 6  نمایشنامه از هنرمند بوشهر

6 نمایشنامه از آثار استاد آرام در قالب سه کتاب منتشر شد. هر کدام از این کتاب ها دو نمایشنامه را شامل می‌شودکتاب اول «تخم مرغ فلزی» نام دارد که شامل دو نمایشنامه است: نمایشنامه «تخم مرغ فلزی» که اثر برگزیده دوسالانه‌ی ادبیات نمایشی ایران است و نیز نمایش نامه «فرشته ای با کفش های اسکیت» که اثر برگزیده جشنواره سراسری دانشجویان بوده است. کتاب دوم؛ «آخرین بار کی دیدمت گندم» نام دارد که این کتاب نیز شامل دو نمایشنامه است. نمایشنامه «آخرین بار کی دیدمت گندم» و نیز نمایشنامه «خانه تلخ» که این اثر، متن برگزیده بخش جشنواره جشنواره‌های تئاتر فجر در سال ۱۳۷۳ است. کتاب سوم «به خاکسپاری زن زنده» نام دارد. در این اثر نیز دو نمایشنامه به چشم می‌خورد : نخست نمایشنامه «به خاکسپاری زن زنده» و نیز نمایشنامه «اسم شب؛ ویرجینا وولف» این دو نمایشنامه در کتاب سوم هنوز اجرایی از آنها به صحنه نیامده‌است .این سه اثر با مشارکت و همراهی انتشارات دریانورد چاپ شده است و از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با زادروز استاد احمد آرام در بوشهر توزیع شده است. علاقمندان می توانند این آثار را از کتابفروشی خانه کتاب واقع در خیابان عاشوری دریافت نمایند.

 

تقدیر از هنرمندان برگزیده جشنواره استانی تک بازیگر شهرستان اوز

در این آیین ابتدا صحبت های دکتر احمدی زاده معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس و صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مورد جشنواره دهه هنر به صورت کلیپ پخش شد. علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز در این آیین گفت: جمع هنرمندان همیشه یک جمع شادی‌بخش و نشاط آفرین است و جامعه هم مدیون اقدامات هنرمندان می باشد. وی افزود: بحث فرهنگی شهر اوز یکی از دلایلی بود که شهر اوز را برای مسئولیت‌ خودم انتخاب کردم و فعالیت های فرهنگی در این شهرستان جای تقدیر دارد. علی پور همچنین از هنرمندان که با شرایط سخت حاکم بر جامعه در عرصه‌های مختلف حضور دارند و خود را در کشور مطرح می‌کنند تشکر کرد و این را افتخاری برای شهرستان دانست و افزود : از فروغ هاشمی، رئیس فعال فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن نمایش، عوامل و برگزیدگان جشنواره تک بازیگر که در زمانی که کرونا باعث خاموشی هنرهای نمایشی شد همچنان چراغ هنر شهرستان را روشن نگه داشتند تشکر میکنم، متولیان فرهنگ و هنرمندان با تلاش خود این عرصه را در فضای مجازی دنبال کردند و امیدوارم تلاش کنیم و با توجه به رنگ بندی هایی که از سوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اعلام می شود فعالیت های هنری از جمله تئاتر از سرگرفته شود.

 

رونمایی از کتاب «تئاتر دفاع مقدس» زنده یاد آرمین رهبین هنرمند استان فارس

از آخرین اثر آرمین رهبین استاد هنرهای نمایشی و مدیرگروه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد شیراز که هنرمند به نام تئاتر فارس بود و بر اثر سانحه اتوبوس دار فانی را وداع گفت، به مناسبت پنجمین سال درگذشتش با عنوان «تئاتر دفاع مقدس» رونمایی خواهد شد. مهدی امید بخش با بیان اینکه شروع فعالیت این استاد نام آشنای تئاتر دانشگاه سال ۷۲ با بازیگری و کارگردانی بود و افزون بر آن عضو کانون کارگردانان تئاتر ایران، نویسنده کتاب و مدرس دانشگاه، ۱۲ دوره حضور در جشنواره فجر، میثاق، جشنواره فیلم دبی و... در کارنامه هنری این تئاتری اهل شیراز دیده می شود. او که دانش آموخته رشته تئاتر در مقطع فوق لیسانس بود متولد ۱۳۵۱ در گروه تئاتر سروش فعالیت مستمری داشت. «ریشه های نمایش در آیین های ایران باستان» عنوان یکی آز آثار مکتوب آرمین رهبین است که در قالب کتاب منتشر شده است.

 

درگذشت پیشکسوت تعزیه بهبهان

کربلایی مهدی (داود) بحرینی پیشکسوت و موافق خوان تعزیه شهرستان بهبهان روز شنبه 21 فروردین ماه 1400 دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت رضوان بهبهان آرام گرفت. زنده یاد پیر غلام اهل و بیت عصمت و طهارت کربلایی مهدی (داود) بحرینی پیشکسوت تعزیه بهبهان، فرزند شیخ عبدمحمد بحرینی در تاریخ 10/8/1308 در خانواده ای مذهبی در شهرستان بهبهان بدنیا آمده و از همان کودکی ضمن فراگیری سواد مکتب خانه ای نزد پدر، در ابتدای دوران جوانی وارد هیئت تعزیه خوانی «حضرت سیدالشهدا(ع)» در هیئت مرحوم حمدالله نادی شد و در حضور اساتیدی چون مرحوم حاج حمدالله نادی و مرحوم کربلائی فضل الله فردایی، هنر شبیه خوانی «تعزیه خوانی» را فرا گرفت.وی همچنین در شب های تاسوعا وعاشورا، همراه مرحوم زنده یادکربلائی سیدعلی نیشابوری نژاد به اجرای روضه خوانی و مداحی عروس قاسم و در شب های بعد به اجرای شام غریبان در تکیه ها و حجله ها و مراسم عزاداری حسینی می پرداخت و در اعیاد مذهبی ولادت دوازده امام و چهارده معصوم (ع) و عید مبعث در مساجد بهبهان به مولودی خوانی می پرداخت و ضمنا وی به هنر عبا بافی و آموزش آن به هنرجویان نیز مبادرت داشتند. کربلایی مهدی بحرینی در تاریخ 21 فروردین سال1400 در لحظات ملکوتی اذان مغرب دار فانی را وداع گفته و در قطعه هنرمندان بهشت رضوان بهبهان آرام گرفت.

 

تجلیل از جوانان تئاتری خلخال

طی مراسمی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری خلخال برگزار شد، از جوانان برتر خلخالی در رشته تئاتر تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان هم حضور داشتند، سینا رمضانی، هنرمند 17ساله خلخالی به خاطر حضور در  ششمین جشنواره تئاتر جنوب استان  به عنوان بازیگر، نویسنده و بازیگر نمایش ملودی و بازیگر نمایش عزالی قوپوز، رقیه نوری بازیگر برتر زن  ششمین جشنواره تئاتر جنوب استان مورد تجلیل قرار گرفتند. رویاکاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال، هدف از برگزاری این مراسم را ارزش گذاری به هنرمندان به پاس تلاش ها و نقش آفرینی ها در حوزه تئاتر در دوران کرونا بیان کرد. در این مراسم، سینا رمضانی به نمایندگی از سوی هنرمندان تئاتر از فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی خلخال برای حمایت از تئاتری ها و برگزاری جشنواره تئاتر جنوب استان قدردانی کرد.

 

معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی همدان

هیأت داوران نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان همدان متشکل از احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی از بین ۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه نویسی همدان، پنج اثر را در بخش اصلی و پنج اثر را بدون رتبه بندی در بخش هنرجویی به عنوان آثار برگزیده معرفی کرد. آرا هیأت داوران نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان همدان در دو بخش اصلی و هنرجویی اعلام شد. نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفا با حضور کاندیداهای معرفی شده و با داوری احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و  رسول کرمی در فروردین 1400 برگزار شد.

 

انتصاب مدیر جدید تئاتر شهر تبریز

طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، عباس زارع‌سرشت به عنوان مدیر مجموعه تئاتر شهرتبریز منصوب شد. زارع سرشت پیش از این به عنوان مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر فعالیت داشته است و جزو هنرمندان با تجربه استان آذربایجان شرقی است که در زمینه تئاتر و سینما فعالیت های زیادی داشته است. گفتنی است،پیش از این مسئولیت تئاتر شهر تبریز بر عهده عباس خلیفه لو بود که در این مدت اقدامات زیادی از جمله تغییرات عمرانی در این مجموعه را انجام داد.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد خبر داد.

|

برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد
برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد

مهلت ارسال اثر برای حضور در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال (قصه نمایش)، در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، تا ۲۷ بهمن تمدید شد.

|

نظرات کاربران