در حال بارگذاری ...
سهراب سلیمی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

با بهبود شرایط«دفتر خاطرات کریر»را روی صحنه می‌برم

سلیمی گفت:با بهبود شرایط کرونا نمایش «دفتر خاطرات کریر» نوشته ژان کلود کریر را روی صحنه اجرا می‌کنم.

سهراب سلیمی هنرمندی چند وجهی و مولفی است و در زمینه های بازیگری، طراحی صحنه، ساخت ماسک،تدریس مشغول و حتی طراحی چهره‌پردازی فعالیت داشته است. او در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:در نظر دارم دوباره شرایط اجرای نمایش «دفتر خاطرات کریر» را برای اجرا آغاز کنم. نمایشی که اجرایش سال قبل نافرجام ماند.این نمایش برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و اثر ژان کلود کریر نویسنده مشهور فرانسوی و نویسنده فیلمنامه چند فیلم لوئیس بونوئل است.

وی درباره علل انتخاب نمایشنامه «دفتر خاطرات کریر» عنوان کرد: این نمایشنامه ساختاری بسیار جذاب و هنرمندانه‌ای دارد و یک رومانس عاشقانه پرکشش است.اثری که روابط انسانی درام را پیش می‌برد و کار یک جادو است.در خانه‌ای باز است و خانمی وارد خانه می‌شود و دیگر نمی‌خواهد از خانه خارج شود.از خواندن این اثر لذت زیادی بردم و سال قبل هم یک ماهی تمرینات فشرده‌ای را برای اجرا انجام دادیم که با شیوع موج سوم تلاش ناکام شد.در هر صورت من به اجرای متن‌های سخت علاقه خاصی دارم و در گذشته بارها متن‌های امانوئل اشمیت را روی صحنه اجرا کرده‌ام.

وی در باره بازیگران نمایش گفت:نمایش دو شخصیت دارد و شهره رعایتی و میثم رازفر در آن بازی دارند.

 این نویسنده در باره فرجام اجرای مجدد نمایش آقای اشمیت  تاکید کرد:در نظر دارم تا دوباره با بهبود شرایط نمایش آقای اشمیت کیه؟را که دو سال قبل اجرای ناقصی داشت با همان بازیگران اجرا کنم.البته سال قبل هم قرار شد در تیر ماه در سالن استاد سمندریان روی صحنه برود که با تعطیلی سالن‌ها اجرایش کنسل شد. نمایشی که درباره هویت باختگی است.

این کارگردان درباره نقاط ضعف و قدرت اجرای آنلاین متذکر شد: نمی شود تاثیر  و اهمیت توسعه فضای مجازی را در تئاتر کتمان کرد اما زمان می‌برد به عنوان یک پدیده جدید جا بیافتد و باید سر و شکل بگیرد و با نفس تئاتر که با حضور تماشاگر در کنار صحنه معنی پیدا می‌کند چگونه برخورد می‌کند هم دقت کرد.به نظرم اجرای آنلاین در تئاتر در مرحله آزمون و خطا است.

سهراب سلیمی در سال های اخیر نشان داده با توانمندی و دقت زیاد به سراغ استفاده از آثار نویسندگان بزرگ اروپایی نظیر امانوئل اشمیت و سباستین تیری رفته است . سهراب سلیمی کارگردان فهیم و با خرد تئاتری بیش از دو دهه است که حضور جدی در تئاتر دارد . وی کارشناسی خود را در سال ٥٧ در رشته کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت کرد. او موسس گروه تئاتر «صورتک» است. از سمت‌های اجرایی سهراب سلیمی می‌توان به ریاست انجمن کارگردانان خانه تئاتر اشاره کرد. سلیمی هم‌چنین مدرس تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است و تدریس در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد را در رزومه کاری خود دارد. «به‌خاطر وطنم»، «کوروش پسر ماندانا»، «آرش کمانگیر»، «پزشک قلابی»، «تاجماه و عروس»، «قوچ شایسته قربانی است»، «گلدونه خانم»، «حالت چطوره مش‌رحیم»، «توی خودت باش»، «از پا نیفتاده‌ها»، «مسافران»، «صیادان»، «آندورا»، «ابوالقاسم معارفی»، «سرباز لاف‌زن»، «از پا نیفتاده‌ها»، «از پنجره نگاه کن»، «ابراهیم توپچی و آقابیک»، «سربازها»، «زیتون»،«سالگرد» ،«گوشه‌‌نشینان آلتونا»، «خرده بورژواها»، «شاهزاده و گدا»، «مریم و مردآویج»، «اتللو»، «مدال درجه یک شجاعت»، «تنبورنواز»،«بینوایان»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «نوای اسرار آمیز»، «مهمان‌سرای دو دنیا» و «عشق لرزه» از جمله آثار مهم سلیمی در حوزه بازیگری نویسندگی و کارگردانی هستند.




نظرات کاربران