در حال بارگذاری ...
اقتباسی از «موج‌ها» برای فضای مجازی

یک تجربه با ویرجینیا وولف در قرنطینه

رائول اسپارزا، بازیگر نامزد چهار جایزه تونی نقش اصلی نمایش آنلاین «موج‌ها» نوشته ویرجینیا وولف را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش ایران تئاتر این نمایش موزیکال اقتباسی خواهد بود از کتاب «موج‌ها» به قلم ویرجینیا وولف که به سفارش سالن برکلی رپرتوری تیه‌تر اجرا خواهد شد.

«موج‌ها در قرنطینه: یک تجربه تئاتری  در شش حرکت» از  تاریخ 29 آوریل تا  28 ماه مه در وب سایت  سالن برکلی پخش می‌شود.
این پروژه با همکاری اسپارزا، نویسنده وکارگردان لیزا  پترسون و موسیقی  دیوید باکنام و ترانه های آدام گون اجرا خواهد شد.

در حقیقت این نمایش آنلاین براساس اقتباس آدام گون و باکنام از کتاب «موج ها» نوشته ویرجینیا وولف است که در دهه نود روی صحنه رفته بود و سال 2018 دوباره اجرا شد.

در اجرای جدید علاوه بر اسپارزا، آلیس ریپلی، کارمن کیوسک،نیکی رنه دانیلز و... ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش در خانه  و در فضای باز با حضور بازیگران اصلی و گروه تولید ضبط شده و قرار است در آمریکا و اروپا پخش شود. فیلمبرداری با کمک موبایل آیفون و دوربین های DSLR انجام شده است.

کتاب «موج ها» نوشته ویرجینا وولف اولین بار در سال 1931 منتشر شد. رمان موج ها اغلب به عنوان تجربی ترین اثر وولف در نظر گرفته می شود و از تک گویی هایی تشکیل شده که توسط شش شخصیت کتاب به زبان آورده می شوند: برنارد، سوزان، رودا، نویل، جینی و لوییس. پرسیوال، شخصیت مهم دیگری است که مخاطبین هیچ وقت حرف هایش را از زبان خودش نمی شنوند. تک گویی هایی که به زندگی شخصیت ها می پردازند به وسیله ی نُه متن کوتاه روایت شده به صورت سوم شخص از هم جدا می شوند؛ متن هایی که وضعیت های متفاوت منظره ای ساحلی را در طول یک روز (از طلوع تا غروب خورشید) به تصویر می کشند.

 




نظرات کاربران