در حال بارگذاری ...
پیام لاریان در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

قصد اجرای نمایشنامه«موش‌ها و آدم‌ها» را دارم

لاریان گفت:بعد از بهبود شرایط کرونا نمایشنامه «موش‌ها و آدم‌ها» که یک کمدی سیاه و حدیث نفسی است را روی صحنه اجرا می‌کنم.

پیام لاریان بازیگر،نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما که سابقه همکاری با کارگردان‌های نظیر ابراهیم حاتمی کیا را دارد در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتریش گفت:در ماه‌های اخیر چند نمایشنامه نوشته‌ام  که به علت شیوع کرونا اجرایش تا به حال ممکن نشده است . اولین نمایشنامه اشتقاق یا سیاره میمون‌ها نام دارد و انتشاران نمایش آن را چاپ کرده است. مایش درباره پنج پسر بچه است که روزی تصمیم می‌گیرند که دیگر حرف نزنند و سکوت کنند و زمان را عوض کنند و داستان پیچیده و تو در تویی دارد.ساختار نمایش سیال ذهن است و کار به لحاظ اجرایی دشواری خواهد داشت و  قرار بود سال قبل در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد انتظامی اجرایش کنم که با شیوع موج سوم کرونا اجرا محقق نشد .

این نویسنده با اشاره به مختصات و ویژگی‌های نمایشنامه مدیترانه‌ای عنوان کرد: این نمایشنامه داستان زندگی دو تا آدم است که زندگی یکیشان از اوایل انقلاب تا به حال روایت می‌شود و دومی از  الان تا  اوایل انقلاب روایت می‌شود. کار یک جور یک وقایع نگاری تاریخ معاصر ایران در بستری اجتماعی است. نمایش کار پر شخصیتی است و بیش از 12 شخصیت دارد .فضای نمایش رئالیستی و فرم روایتش پیچیده است.

این کارگردان با اشاره به نمایشنامه موش‌ها و آدم‌ها تاکید کرد: اجرای این نمایشنامه برایم در اولویت قرار دارد و درباره کارگردان تئاتری به نام پیام لاریان است که بدترین کارگردان‌های تئاتر ایران است.کار یک کمدی سیاه و حدیث نفسی است .

وی در مورد اینکه آیا خودش نقش اصلی نمایش موش‌ها و آدم‌ها را بازی می‌کند عنوان کرد: قصدم دارم از بازیگر دیگری استفاده کنم و به احتمال زیاد مهدی حسینی نیا این نقش را بازی می‌کند .کار سیال ذهن است و نقدی است بر مشکلات، مناسبات و فضای امروز تئاتر کشور .

این مدیر روابط عمومی تماشاخانه درباره اجرای آنلاین تئاتر در دوران کرونا گفت:من با تئاتر آنلاین ارتباطی برقرار نمی‌کنم و به آن علاقه‌ای هم ندارم.زیرا با روح تئاتر که ارتباط بی واسطه تماشاگر با صحنه است منافات دارد و بیشتر یک تله تئاتر است که بعضا به خاطر کمبود امکانات ضبط ضعیف هم از کار درمی‌آید .

 پیام لاریان تئاتر را باب ازی در نمایش "آیات" به کارگردانی  "نعمت اله لاریان" فعالیت جدی کاری خودش  را آغاز کرد .بازی در نمایش "پشت پلک‌های عروسک" ، نویسنده و آهنگساز نمایش کودک "تو این چیه؟"، شیراز،بازی در نمایش "دو دلقک و نصفی" به کارگردانی "،نویسنده و کارگردان نمایش "گزارش بازگشت"، کارگردانی " پرسه های موازی "، کارگردانی نمایش "امپریسون جیغ بنفش" و "بالستیک خشونت" از جمله کارهای مهم کارنامه کاری لاریان هستند. لاریان جوایز زیادی به عوان بازیگر،نویسنده وکارگردان برگزیده از جشنواره های  مناطق فجر و جشنواره تئاتر دانشگاهی به دست آورده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران