در حال بارگذاری ...
علی‌رضاحنیفی در گفتوگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

در نمایش «رویای یک نویسنده» بازی دارم

حنیفی گفت:با بازگشایی سالن‌های تئاتر در نمایش «رویای یک نویسنده» به کارگردانی میثم ترکمند بازی می‌کنم.

علی‌رضاحنیفی نویسنده، کارگردان،بازیگر وعضو شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره شرایط جدید کاریش گفت: قرار بود در نمایش «رویای یک نویسنده» به کارگردانی میثم ترکمند بازی کنم که با شیوع موج چهارم کرونا اجرای نمایش در تماشاخانه مهرگان به تعویق افتاد و منتظر بهبود شرایط کرونایی و بازگشایی سالن‌های تئاتری بودیم تا بتوانیم در اوایل تابستان اجرا را روی صحنه ببریم.در این مدت هم در نمایش حصار به کارگردانی یاسمن نصرتی در نقش یک پدر بازی کردم.

وی درباره مضمون و داستان نمایش «رویای یک نویسنده» گفت: این نمایش بر اساس رمان دوشیزه پریم و شیطان توسط میثم ترکمند نوشته شده و قبلا اجرا شده بود و داستان نمایش درباره زندگی مردمانی در شهر دور افتاده‌ای به نام ویسکوز است که تلاش می‌کنند تا قدرت را دست بگیرند.با ورود غریبه‌ای معادلات تغییر پیدا می کند و اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این نویسنده درباره نقشش در نمایش «رویای یک نویسنده» گفت:من نقش کشیش را در این نمایش بازی می‌کنم و معصومه عالمی ، میثم ترکمند،شایان اسماعیلی ، علی ساکی ،مژگان اخلاقی ،مهسا بان و علی بهمنش بازیگران نمایش هستند.

این کارگردان درباره عملکرد شورای نطارت در تئاتر در روزگار کرونایی گفت:در جلساتی که برای بررسی کارها انجام می‌شود و متن‌ها را می‌خوانیم و اجراها را بازبینی میکنیم. متاسفانه با یک افت زیاد کیفی  آثار مواجه هستیم.

این کارگردان درباره اجرای تئاتر در فضای مجازی متذکر شد:مهمترین بحث اجرای تئاتر در فضای مجازی سوای تداوم ارتباط مخاطب با تئاتر ، بحث درآمد زایی برای بچه‌های تئاتر است. اما در زمان عادی و اجرای صحنه‌ای  هم بازگشت فروش نمایش از طریق سایت‌ها زمان زیادی می برد و بازگشت در آمد از طریق آنلاین آنقدر جزیی و با گذشت زمان است که هیچ مشکلی را از تئاترهای حل نمی‌کند و فقط نفس کار کردن مطرح است.

 

 علی رضا حنیفی بیش از سه دهه است در تئاتر و سینما و تلبویزیون فعالیت می کند و سابقه همکاری با اساتیدی نظیر: سعید کشن فلاح و دکتر ناظر زاده کرمانی و استاد خسرو حکیم رابط و دکتر زاهدی را دارد .عروس چاه ، زیبا ترین گل های قالی سایه سار دل، مرگ یزدگرد ، هرمز و کمان، سفر به فانتس، گلادیاتور ها، یک حکم بلخی، خاطرات حمدون- سرباز به خانه بر می گردد، شمعدانی عاشق – عشق عباس – غریبه ای در دهکده – قبر هشت گوشه – گردنبند زهرا – مسافران خاک – نیمکتی برای یعقوب- یکی باید بماند – آواز زمین –بوی خوب خاک – آخرین شناسایی – یک دنیا یادگاری- مکه نرفته حاجی شدی؟- هنر عشق- پوتین های عشق – آفتاب له خون نشسته آخرین فشنگ – میلاد میزان – همه برادران من . آخر یا فرمان – نگهبان خاک آواز زمین – ها همین نزدیکی هاست – اسماعیل هاجر – امانت – اگر با من بودی – اصغر تشنه نیست –آخرین ماموریت – حالا چرا- سفر به دیگر سوی- آب ،ماهی، درخت – گورکن- دلیلی برای مردن- چمدان های خاکستری از جمله کارهای مهم کارنامه کاری حنیفی محسوب می شوند.

.




نظرات کاربران