در حال بارگذاری ...
شیوا خسرو مهر در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

با«ماه شرف» به استقبال میلاد امام هشتم می‌روم

خسرومهر گفت:نمایش دینی «ماه شرف» با موضوع امام رضا بعد از بازگشایی سالن‌های تئاتری روی صحنه اجرا می‌کنم.

شیوا خسرو مهر بازیگر با سابقه تئاتری که این روزها در سریال بچه مهندس بازی می‌کند در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های تئاتریش گفت:قصد دارم متنی  دینی و مذهبی را با عنوان «ماه شرف»  به مناسبت تولد امام رضا(ع) را روی صحنه اجرا کنم.متن را پیمان دانشمند نوشته و داستان در دهه سی اتفاق می‌افتد و قصه پسر جوانی به نام اسماعیل است که برای سربازی رفتن آماده می‌شود.او قصد زیارت امام رضا را دارد . در آن دوران به دلیل نبود جاده‌های مناسب و کمبود ماشین زوار امام رضا از شهرهای مختلف با کاوران عازم زیارت می‌شدند و برای اسماعیل در طی مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد و تحولی در او رخ می‌دهد. نمایش کار پر شخصیتی است و در حدود 13 شخصیت دارد .

این بازیگر در باره بازی کردنش در نمایش گفت:تمام تمرکزم معطوف به کارگردانی است و در کارهایی که کارگردانی می‌کنم بازی نمی‌کنم و با سالن سرو برای اجرای نمایش گفت وگوهایی انجام داده‌ام و با توجه به شیوع موج چهارم کرونا زمان قطعی برای اجرا مشخص نشده است .

خسرو مهر درباره انتخاب بازیگران تاکید کرد: نقش پسر سرباز را کیان غلامی و نقش مادر را پانتهآ کیقبادی بازی می‌کند.

 وی درباره شرایط اجرای نمایش در فضای آنلاین و مجازی گفت:زیاد با این قضیه موافق نیستم و اهلش نیستم و همان تئاتری قدیم شاگرد استاد سمندریان هستم. البته خیلی از همکارانم در این حوزه کار می‌کنند.ذات تئاتر با حضور تماشاگر تعریف شده و اگر تماشاگری در کنار صحنه نباشد تئاتر معنی ندارد.

این کارگردان درباره اعتقادش به  تنوع نقشی در بازیگری تئاتر عنوان کرد:همواره چنین اعتقاد و رویکری دارم و چند سال قبل سوای بازی در نمایش پاریس اکتبر 1942 در نمایش انگشتری ژنرال ماسیاس هم بازی داشتم و نقش زنی خارجی به نام راکوئل همسر ژنرال را بازی کردم و در کنارش چند ماه بعد در نمایش گوهر نقش گوهر شاد این بانوی محترم ایرانی را بازی کردم.بنابراین همواره تلاش می‌کنم در نقش‌های متفاوتی بازی کنم و در قالب نقش‌های خاصی  خودم را محدود نکنم. میشه از اینکه نقش‌های متفاوت برای بازی کردن به من پیشنهاد می‌شود استقبال می‌کنم.

 شیوا خسرو مهرفارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است، وی علاوه بر بازیگری در زمینه  داستان نویسی هم فعالیت دارد و در کلاسهای امین تارخ هم حضور داشته و اولین حضورش بر روی صحنه سال  ۷۹ در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان بود.اولین حضورش در سینما در سال ۸۱-۸۲ در فیلم سینمایی عروس مهتاب به کارگردانی خسرو ملکان برمی گردد .از فعالیتهای بازیگری خسرو مهر می توان به خیابان هفدهم ، مجلس نامه ، انگشتری ژنرال ماسیاس ، حریر سرخ صنوبر ، کارنوال مرگ ، سایه وحشت ، امپراطور ، ورود به صحنه جرم ممنوع ، سنگ کاغذ قیچی ، مخمصه ، عروسی مهتاب ،عشق فیلم ،محله تهرونی ها ، خط شکن ، نرگس ، یلدا ، اسلحه سرد ، ستاره سهیل قلب یخی، پاریس اکتبر 1942 و ….اشاره کرد.

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران