در حال بارگذاری ...
آرش شریف زاده در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

«جنگال»را با حمایت اداره کل روی صحنه می‌برم

شریف‌زاده گفت:نمایش کودکانه «جنگال» را با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی شهریور ماه در تالار هنر روی صحنه اجرا می‌کنم.

آرش شریف زاده کارگردان با سابقه و فعال حوزه تئاتر کودک در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:مشغول انجام کارهای پیش تولید اجرای نمایشی با عنوان «جنگال» هستم که بهرام جلالی پور آن را نوشته است و با عادی شدن شرایط تمرینات نمایش را شروع می‌کنم و در شهریورماه نمایش را با حمایت خوب مدیریت تالار هنر در تالار هنر روی صحنه ببرم. این نمایش به سفارش اداره کل هنرهای نمایشی تولید خواهد شد.

وی درباره مضمون و فضای نمایش «جنگال» عنوان کرد: موضوع نمایش درباره فضای اینترنتی و بازهای رایانه‌ای و جنگ  فرهنگی ونرمی است که دشمن در پشت این مسائل می‌خواهد انجام بدهد و هدف اصلیش هم کودکان و نوجوانان و جوان‌ها است. معنی کلمه «جنگال» هم به زعم نویسنده جنگ الکترونیکی است.

این کارگردان با اشاره به کم کاری در این حوزه و پرداختن به ریشه های جنگ نرم دشمن علیه ما تصریح کرد:اغلب کارهایی که در این حوزه در تئاتر انجام شده سطحی و با نگاهی کلیشه‌ای و بدون عمق لازم بوده است و تلاش می‌کنیم در این نمایش ضمن پرداختن به این موضوع نگاه و زاویه دید جدیدی به دوران دفاع مقدس داشته باشیم و در حوزه تئاتر کودک هم کمتر شاهد طرح مسائل دوران دفاع مقدس بوده‌ایم. موقعی که قرار است برای کودکان جنگ را نشان بدهیم باید خیلی از شرایط را در نظر بگیریم و با دور شدن از نگاه تک بعدی مخاطب کودک را به درستی با آن شرایط مواجه کنیم.

این نویسنده درباره عوامل اجرایی نمایش گفت:با تعطیلی های مکرر تئاتر به واسطه شیوع موج‌های چند گانه کرونا با خیلی‌ها که برای بازی در این نمایش صحبت می‌کنیم از عدم ثبیت شرایط باز بودن سالن‌ها دلسرد هستند و از طرفی دستمزدهایی را درخواست می‌کنند که با بودجه‌های تولید نمایش در این شرایط اصلا هماهنگی ندارد و به همین دلیل برای انتخاب بازیگران منتظر قطعی شدن شروع تمرینات هستم و البته حضور سینا ییلاق بیگی به عنوان طراح صحنه قطعی شده است. شرایط برای انتخاب بازیگران کودک  هفت تا نه سال فرق می‌کند و با اعلام فراخوان تعدادی بازیگر را انتخاب کردیم. نکته مهم دیگر تعامل کامل با نویسنده و طراح است که هفتگی جلساتی برگزار می‌کنیم و از اینکه در این شرایط سخت تلاش می‌کنیم با تولید تئاتر همانطوریکه سایر دوستان مثل آقای نعیمی اواخر سال قبل این کار را انجام دادند چراغ تئاتر را روشن نگه می داریم احساس خوبی داریم و منتظر حمایت بیشتر تئاتری‌ها هستیم.

آرش شریف زاده کارگردان نمایش کودک و نوجوان سال‌ها است در مشاغلی نظیر : نویسنده ، بازیگر، عروسک گردان، صدا پیشه، کارگردان نمایشی (هنری), طراح سازنده دکور, طراح لباس ،گرافیست، طراح شخصیت عروسک و طراح دکور تئاتر در تئاتر فعالیت می کند.دزد لالایی، کلوچه های خدا، گروفالو، خروسی که می خواست شب را ببیند ، خروسک پریشان ، و.. از جمله آثار صحنه ای این نویسنده هستند که تالیف کتاب هایی همچون تئاتر سایه را در کارنامه کاریش دارد وهمچنین او از سال 1371 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت تاتری آغاز شد و فعالیتهای تلوزیونی و فیلم در گرایشهای مختاله مانند نویسنده‌گی، کارگردانی،بازیگری،عروسک گردانی، طراحی صحنه،طراحی لباس و مشاوره را انجام داده و برنده جایزه اول کارگردانی و نویسندگی برای نمایش کلوچه های خدا از جشنواره بین المللی همدان برنده جایزه کارگردانی برای نمایش گروفالو از جشنواره همدان برنده جایزه طراحی صحنه ولباس برای نمایش گروفالو از جشنواره همدان شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران