در حال بارگذاری ...
مسعود براهیمی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

«دورتر از خانه» را اواسط تابستان اجرا می‌برم

نمایش دورتر از خانه نوشته مهدی میر باقری با مضمونی اجتماعی را با تثبیت شرایط کرونایی در اواسط تابستان روی صحنه اجرا می‌کنم.

مسعود براهیمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:اجرای نمایش دورتر از خانه به نویسندگی مهدی میر باقری را مد نظر دارم و منتظر تثبیت شرایط کرونایی و فعالیت جدی سالن‌های نمایشی هستم تا نمایش را در اواسط تابستان روی صحنه ببرم.

وی درباره مضمون و فضای نمایش افزود:«دورتر از خانه» کاری اجتماعی است و داستان در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه رخ می‌دهد و در این داستان به مشکلات و چالش‌های نسل جوان و دهه هشتادی می‌پردازم و اواخر زمستان سال قبل مدتی هم تمرینات نمایش انجام شد که با تعطیلی سالن‌ها تمرینات متوقف شد و همچنین مذاکراتمان هم با مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایران شهر برای اجرای نمایش نیمه تمام باقی ماند .  

این کارگردان در ادامه تاکید کرد:منتظر مهیا شدن فرصتی برای اجرای نمایش محیطی  6599 هستم.این نمایش در ژانر دفاع مقدس ارزیابی می شود و یک مقایسه تاریخی با دوران دهه شصت و روزگار فعلی و شیوع کرونا  در فضای نمایش وجود دارد. نمایش روایت خطی و رئالیسم جادویی دارد و دو شخصیت نمایش  از دو زمان متفاوت روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند و زندگی مشابه‌ای پیدا می‌کنند.شغل این دو نفر پرستاری است که یکی از آن‌ها در زمان جنگ در منطقه عملیاتی خدمت می‌کند و بر اثر حمله دشمن بیمار شیمیایی می‌شود و دومی در زمان حال پرستار بخش عفونی یک بیمارستان است که بیماری کرونا می‌گیرد .

وی درباره اجرای نمایش در فضای مجازی تاکید کرد:روح تئاتر با زنده بودن و حضور تماشاگر معنی و مفهوم پیدا می‌کند.موقعی که تئاتر به صورت فیلم درمی‌آید خیلی از ذاتش فاصله می‌گیرد.البته کارهایی مثل نمایش اجرای تئاترهایی که در سال‌های قبل روی صحنه اجرا شد به نظرم اقدام خوبی است و فرصت خوبی برای تئاتر دیدن را فراهم کرده است.

مسعود براهیمی نام شناخته شده ای در حوزه تئاتر خیابانی است.قطار ساعت8 ، اهم، مار بازی و خواستگای از جمله کارهای مهم کارنامه کاری وی محسوب می شوند که به خاطر نمایش 6599 برنده جوایزی از جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر در سال 1399 شده است.

 




نظرات کاربران