در حال بارگذاری ...
در روز چهارم ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رخ داد

ثبت نامی برای افزایش سرانه شادی

ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در چهارمین روز آن، با ثبت نامی مزین به هنرهای نمایشی سپری شد.

به گزارش ایران تئاتر وزارت کشور روز گذشته و در چهارمین  ثبت نام را با حضور شهروندان عادی آغاز کرد. داوطلبی با مدرک دکتری فقه و حقوق می‌گوید برای ساماندهی کشور آمده است و شهروند ۷۰ ساله دیگری در صورت ریاست جمهوری کاری خواهد کرد که کسی جرات فکر کردن به کار خلاف را نداشته باشد.

اما پوشش متفاوت یکی از داوطلبان حاضر و شباهت آن به لباس شخصیت «حاجی فیروز» سبب جلب توجه خبرنگاران شد و این شهروند هدف حضور و ثبت نام خود در انتخابات را افزایش سرانه شادی و نشاط در کشور اعلام کرد.وی افزایش نتوجه به هنرهای نمایشی را دیگر انگیزه خود برای حضور با این پوشش شناخته شده هنرهای سنتی بیان کرد. 

داوطلب جوان دیگری که خود را کارمند جهاد کشاورزی معرفی کرد؛ پیش از ثبت نام دلیل مشکلات کنونی کشور را بی مشکل بودن جوانان اطراف مسئولان دانست.

سید وحید خوانساری استاد دانشکده عمران شعار دولتش را کار اعلام کرد و خطاب به داوطلبان ثبت نام گفت وقتی که من هستم شما چرا ثبت نام می‌کنید!

 فرد دیگری چون نامزد مطلوب خود را میان گزینه ها پیدا نکرده بود، خود داوطلب انتخابات شد. داوطلب دیگر خود را ایده پرداز و محقق معرفی کرد و گفت: شعارم جشن تا بهروزی تا پیروزی و فاصله گرفتن از جنگ و تنش‌ها و اختلاف ها است. کارمند اداره مالیات با شعار اقتصاد پویا تعامل جهانی و رفاه عمومی و کارمند وزارت نیرو با شعار برنامه کارآمد، در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کردند.

دیگر داوطلب ثبت نامی خانم جوانی بود که با وجود آگاهی از رد صلاحیتش دلیل حضور و ثبت نام خود را رساندن صدای دامداران و عشایر کشور به مسئولین اعلام کرد.  علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. حسین هادی پورشاغل در سازمان گسترش صنایع ایران در چهارمین دوره ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری شعار رفع مشکلات معیشتی مردم را انتخاب کرده بود.

 دانشجوی ۲۲ ساله حقوق شعار خود را دیده شدن در جامعه اعلام و تاکید کرد که حقوقدان است و قصد مناظره با حجت الاسلام رییسی را دارد.

پنجمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبان نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز-شنبه- در تالار بزرگ وزارت کشور آغاز شده است. آخرین مهلت ثبت نام ساعت 18 امروز است و از این حیث روز مهمی برای داوطلبان رسمی و احتمالی انتخابات برای اعلام داوطلبی است.

پرونده ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه، ۲۵ اردیبهشت بسته خواهد شد تا بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شورای نگهبان مسئولیت بررسی مدارک و صلاحیت بیش از ۳۰۰ نفر از داوطلبان را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس اعلام «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز چهارم ثبت نام ۳۰۴ نفر از شخصیت های سیاسی، نظامی، مسئولان کنونی و سابق و نیز شهروندان عادی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شدند. به نظر می رسد با تاکید موسوی مبنی بر عدم تمدید فرصت ثبت نام امروز، تالار وزارت کشور روز پرهیاهو و مهمی را تجربه خواهد کرد.

تاکنون چهره‌هایی چون سردار «حسین دهقان» وزیر پیشین دفاع، سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا، محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات، وهاب عزیزی، محمد زارع فومنی فعالان حزبی، محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، علی لاریجانی رییس پیشین مجلس شورای اسلامی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمدرضا صباغیان، «علیرضا افشار» فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج، فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی، «سید مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی،مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس،عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی،سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی،عزت الله ضرغامی» رییس پیشین صدا و سیما و نیز «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی هستند که تا این ساعت از روز آخر ثبت نام ، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.




نظرات کاربران