در حال بارگذاری ...
ملیکا رضی در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

ویژگی های آموزش آنلاین بازیگری در دوران کرونا
از روستاهای دوردست هنرجو دارم

رضی گفت:آموزش آنلاین بازیگری به خصوص در دوران کرونا به علاقمندان در دور افتاده ترین نقاط ایران امکان حضور و آموختن می‌دهد.

ملیکا رضی بازیگر ،کارگردان و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره کارهای جدیدش گفت:در حال حاضر در آموزشگاه بازیگر پانیذ به مدیریت رکسانا خلوتی مشغول آموزش بازیگری به صورت آنلاین هستم و با توجه به تثبیت شرایط کرونایی ممکن است که ادامه کلاس‌ها به صورت حضوری انجام شود.در کنارش منتظر تثبیت شرایط هستم تا برای حضور در جشنواره‌های داخلی نمایشی را برای اجرا آماده کنم.

وی درباره میزان تاثیر گذاری آموزش به صورت آنلاین در مقایسه با آموزش حضوری عنوان کرد:برخی از همکاران مطرح کرده‌اند که آموزش به صورت آنلاین به خصوص در بحث بازیگری کامل نیست. اما نکته مهم که با اتکا به تجربه تدریسم در کلاس‌های آنلاین آموزش بازیگری به دست آمده این مسئله است که آموزش آنلاین جنبه خصوصی دارد زیرا هر هنرجو به صورت انفرادی از طریق لنز دوربین لپ تابش با شیوه اسکای روم با من استاد ارتباط برقرار می‌کند و سوالات و پرسش هایش را مطرح می‌کند و در کنارش به پس دادن آموخته‌هایش در زمان امتحان اقدام می‌کند و بار آموزشی تفاوتی با کلاس‌های حضوری ندارد. نکته متفاوت کلاس‌های آموزشی آنلاین این است که به هنرجویان دور افتاده ترین شهرها و روستاها امکان حضور می‌دهد.در حالی که در دوره‌های حضوری چنین امکانی وجود ندارد و ما در این دوره حتی از روستاهای اطراف تبریز و ارومیه هم هنرجو داریم. کلاس‌های ما ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان است. قشری که امید آینده تئاتر ما برای سال‌های بعد هستند.

رضی درباره بخش‌های مختلف دوره آموزشی افزود: این دوره ها شامل دوره مقدماتی، میانی و تکمیلی است.   

وی در ادامه تاکید کرد:آخرین کار صحنه‌ایم کابوس‌های مرد مشکوک بود که سال قبل در سنگلج روی صحنه رفت و در کنارش نمایشنامه خوانی کریم شیره‌ای انجام دادم که روایت زندگی کریم شیره ای در دربار ناصرالدین شاه در دوران قاجاریه بود و با استقبال خوبی مواجه شد و نویسنده متن داود محمدی فر و کارگردانی به صورت مشترک توسط من و پیمان یاقوتی در تماشاخانه اهورا انجام شد.

نمایش‌های مطرب، اتللو، تو چهار سوخبری نیست، شازده کوچولو، آن کس که نیامده می‌داند، هنگامی که می‌خشکد پشت دیوار دلم دریا، خانومچه و مهتابی، کافه مک آدم، آرش، آن کس که نیامده می‌داند ،پرسونا، اپرت نیرنگ اورنگ، قهوه قجری، کابوس های مرد مشکوک ، اپرت نیرنگ اورنگ وشب بخیر مادراز جمله آثاری هستند که ملیکا رضی بعنوان بازیگر؛ نمایشنامه‌خوان، کارگردان در آن‌ها حضور داشته است.

 




نظرات کاربران