در حال بارگذاری ...
نسیم تاجی در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

در حال آماده کردن«کفش شیشه‌ای»بر اساس قصه سیندرلا هستم

تاجی گفت:نمایش «کفش شیشه‌ای» بر اساس داستان سیندرلا را برای اجرا در یک بلک باکس آماده می‌کنم.

نسیم تاجی نویسنده،بازیگر و کارگردان فعال تئاتر آئینی سنتی ایرانی در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان «کفش شیشه‌ای» بر اساس داستان معروف سیندرلا هستم که در حوزه تئاتر سنتی ایرانی و سیاه بازی قابل ارزیابی است.

وی با تاکید بر جذابیت‌های داستان سیندرلا افزود: به هر حال داستان سیندرلا هم برای مخاطب کودک و هم برای مخاطب بزرگسال جذاب است و جذابیتش موقعی دو چندان می‌شود که سیاه بازی هم شکل بگیرد و فانتری خوبی به وجود می‌آورد.

این فعال تئاتر ایرانی با اشاره به رونق تئاتر سنتی ایرانی در سال‌های اخیر عنوان کرد:با استفاده از نو آوری و خلاقیت و تزریق آن به متن‌ها و سبک تئاتر ایرانی می‌شود نمایش‌های موفق و پر مخاطبی را روی صحنه اجرا کرد. البته این شیوه کاری در مرحله آزمون و خطا است و تعدادی از دوستان این کار را در دو سه ساله اخیر انجام داده‌اند و به نظرم در این دوران سخت کرونایی اجرای نمایش‌های شاد حال مردم را خوب می‌کند. من پیش از این قصد داشتم نمایشنامه جنگنامه غلامان بهرام بیضایی را روی صحنه اجرا کنم. اما به دلیل شرایط کرونا ترجیح دادم تا روی متنی برای اجرا کار کنم که فانتزی داشته باشد.

این کارگردان درباره شخصیت‌های نمایش «کفش شیشه‌ای» تصریح کرد: نمایش پنج – شش شخصیت دارد و اجرایش در سالن بلک باکسی مناسب است.

تاجی در باره سایر فعالیت‌های کاریش گفت:برای اجرای نمایشی دیگر متنی را با نام «سودابه» به مدیریت تئاتر شهر برای اجرا در سالن‌های این مجموعه ارائه کرده‌ام.نویسنده این متن مهرنوش بلمه است و در حوزه نمایش‌های آئینی ارزیابی می‌شود.نمایشنامه هم گرته برداری از قصه معروف سودابه و سیاوش است و البته داستان از نگاه سودابه روایت می‌شود و از میان این دوکارم یکی را برای حضور در جشنواره تئاتر آئینی – سنتی ارائه خواهم کرد.

این بازیگر درباره شرایط اجرای تئاتر در فضای آنلاین متذکر شد به نظرم این کار با زنده بودن تئاتر در تضاد است و حضور تماشاگر درکنار صحنه به تئاتر هویت و معنا می‌دهد و بیشتر باید از آن از لفظ تله تئاتر استفاده کرد.

نسیم تاجی دارای لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی است. ابوالهل ، بنگاه تئاترال ، کافیه چند لحظه فکر کنی،شاخه نبات ، خدایگان و مردی در تاریکی از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری و کارگردانی تاجی محسوب می‌شوند.




نظرات کاربران