در حال بارگذاری ...
لادن نازی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

«لباس جدید پادشاه» تیر ماه روی صحنه می‌رود

نازی گفت:نمایش مدرن لباس جدید پادشاه تیرماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

لادن نازی نویسنده، طراح ،بازیگر ، بازیگردان و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره کارهای جدید گفت:منتظر تثبیت شرایط بازگشایی  هستم تا دوباره بتوانم در تماشاخانه سنگلج نمایش «لباس جدید پادشاه» را بعد از عدم اجرا در فروردین ماه به دلیلی تعطیلی سالن‌ها نمایشی در اوایل تابستان روی صحنه اجرا کنم. این نمایش تجربه اجرای موفقی در آبان و آذرماه سال ۱۳۹۸  داشت و مورد استقبال تماشاگران و منتقدان تئاتر قرار گرفت و جزو پر تماشاگر ترین نمایش های اجرا شده در تماشاخانه سنگلج  درآن سال شد.

وی با تاکید بر ساختار کمدی نمایش لباس جدید پادشاه عنوان کرد:این نمایش یک اثر مدرن ایرانی با استفاده از طنز انتقادی است و در این دوران سخت کرونایی دیدن این نوع نمایش ها حال روحی مخاطب را خوب می‌کند و نویسنده اش فرزاد فخری‌زاده است.داستان نمایش هم درباره سفر احمد شاه قاجار به انگلستان است و در آن دوران قانون منع استعمال البسه خارجی توسط مجلس ملی تصویب شده است و هم‌زمان با تصویب این قانون، احمد شاه قاجار که آخرین پادشاه قاجار است به انگلستان سفر کرده و مجبور می‌شود توسط خیاطی انگلیسی و با پارچه انگلیسی برای خودش لباسی دیپلماتیک بدوزد. اما در این مسیر اتفاقاتی می‌افتد که برای همه غیرمنتظره و هم زمان طنز و تراژیک است.

نازی درباره شیوه اجرایی و تکنیک‌های نمایشش تصریح کرد: لباس جدید پادشاه با رویکرد طنز انتقادی با تلفیقی از تکنیک های بازیگری و تئاتر عروسکی اجرا می شود.این اثر درباره یک واقعه تاریخی است که به نظرم ضمن اینکه اطلاعات تاریخی به تماشاگر می‌افزاید، فضاهای جادویی با استفاده از تکنیک‌های عروسکی در بستر نمایش‌های ایرانی، فانتزی و خیالی را نیز روی صحنه خلق می‌کند .

این بازیگردان درباره حضور عروسک‌ها در ساختار اجرایی اثرش افزود:برای این نمایش تعدادی عروسک با استفاده از تکنیک عروسکی ماریک ساخته شده است و از این عروسک‌ها در ایجاد صحنه‌های جادویی و رویا استفاده می‌کنم.

نازی درباره بازیگران نمایش گفت: نمایش 4 شخصیت اصلی ( احمد شاه ، برادرش ، وثوق الدوله و کریزن) و تعدادی شخصیت فرعی دارد. در این نمایش ایمان سلگی، میثاق آقامولایی، بهرام عباسی فرد، رضا جهانی، علی قربانخانی، مهبد قناعت پیشه، فریده خزاعی، درسا علمی نژاد، سپیده زینلی، آندیا حمیدی، مبینا رضایی افشار و آتوسا بهشتی بازی دارند.

این طراح درباره اجرای نمایش در فضای مجازی گفت:به نظرم بارگذاری برخی از  اجراهای سال‌های گذشته در سایت های تئاتری اقدام خوبی در جهت حفظ ارتباط مخاطب با تئاتر است.اما اجرای تئاتر در فضای مجازی با ماهیت و ذات تئاتر در تضاد است. تئاتر با حضور تماشاگر در کنارش معنی پیدا می‌کند. 

در کارنامه کاری نازی آثاری نظیر:شاهکار،کله پوک ها، یک مهمانی با شکوه، دیوان تئاترال ، متولد 65، دراکولا، سفر به نهایت دور، گربه‌ها و آقاها، ترا...؟، به مناسبت ورود اشکان و ماما یرما در حوزه های بازیگری ، کارگردانی، طراحی صحنه و بازیگردانی دیده می‌شود.

.

 




نظرات کاربران