در حال بارگذاری ...

اجراخوانی «ادیپ شهریار» سوفوکل در خانه نمایش مهرگان

«ادیپ شهریار» سوفکل با کارگردانی افشین قاسمی روز شنبه ۸ خردادماه جاری ساعت ۱۹ در خانه نمایش مهرگان اجراخوانی می شود.

به گزارش ایران تئاتر، «ادیپ شهریار» سوفوکل با ترجمه شاهرخ مسکوب، کارگردانی افشین قاسمی و تهیه کنندگی سامان علیزاده، روز شنبه ۸ خردادماه جاری ساعت ۱۹ در خانه نمایش مهرگان اجرا خوانی می شود.

در خلاصه این اثر آمده است: ادیپ در جوانی برای پیدا کردن راز حقیقت زندگی خود راهی سفر می شود، پیشگویی از تقدیر شوم که در انتظار اوست، وی را آگاه می کند. ادیپ برای فرار از تقدیر راهی شهر تب می شود. اما جادوگری به نام ابوالهول (موجودی نیمه انسان و نیمه حیوان) بر سر دروازه شهر نشسته و هر که معمای او را پاسخ نگوید جان می سپارد و هر که معمایش را پاسخ بگوید او خودش را خواهد کشت. (معمای ابوالهول: آن چیست که چهارپا و دو پا و سه پا دارد و پاسخ ادیپ: انسان) به واسطه پیروزی در حل معمای ابوالهول و به پاس شکست او مردم پادشاهی شهر تب را به ادیپ می بخشند و از آنجا که پادشاه سابق شهر زمان طولانی است از سفر بازنگشته، دست ملکه را در دست او می گذارند و ملکه همسر ادیپ می شود. پس از سال ها مرگ و طاعون به شهر هجوم می آورد و کاهنان راه حل این فاجعه را از بین بردن گناهکاری می دانند که مرتکب گناهی بزرگ شده است. اکنون ادیپ در جستجوی فرد گناهکار و نجات شهر خویش از هیچ امری کوتاهی نمی کند.

عواملی که در این اجراخوانی افشین قاسمی را همراهی می کنند عبارتند از:

بازیگران: (به ترتیب ایفای نقش) سامان علیزاده، افشین لطفی، علی شهبازی، ماهرخ سالاری، گلناز عیدی، زهرا کلانتر، مهیا بوستانچی، لیلا دهقان، سارا زمزم، رضا کندی، نور و موسیقی:  مریم شهرآیینی ،طراح پوستر:  سونیا هادی گل، استودیو دیزاین ایماژ، مشاور رسانه ای: محمد حسین عبداللهی

علاقه مندان می توانند بلیط نمایش را از سایت تیوال خریداری کنند.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است

افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران با کانسپت نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی می‌داند. 

|

دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند
دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند

افشین قاسمی، کارگردان تئاتر که از اول آذر با نمایش «خرده‌جنایت‌های زن و شوهری» و «عمو ماهیگیر» در خانه موزه استاد انتظامی میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال خواهد بود، می‌گوید کار پرمخاطب باید سال‌های سال روی صحنه بماند و نسل‌های جدید به تماشای آن بنشینند.

|

نظرات کاربران