در حال بارگذاری ...
پیام رضا بصیرت به دومین جشنواره ملی تئاتر نمایشخانه

هنر نمایش موجه‌ترین راهکار فرهنگی همدلی است

رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پیامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان دومین جشنواره ملی نمایشخانه این رویداد را چراغ روشنی در مسیر راه خانواده‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، متن پیام به این شرح است:

به نام خدا

بحران هویت‌یابی در جامعه کنونی، به‌ویژه در نسل نوجوان و جوان، هجوم سایه‌های پرخطر و تاریک غرب نزد خانواده‌ها، کم‌دقتی در نگهداری و پاسداشت فرهنگ و هنر غنی این مرزوبوم و از همه مهم‌تر بحران خانواده‌ها در عصر حاضر، می‌طلبد که سوسوی فانوس گرمابخش خانواده را بیشتر افروخت و به چراغی که روشنای راه باشد و امید زندگی برگرداند.

این مهم به زیبایی تمام می‌تواند مأموریت هنر و هنرمند باشد.

هنرمندی که درک می‌کند، درد را می‌فهمد و درمان را چونان نسخه‌ای شفابخش بر چهارچوب صحنه‌ای به وسعت درون انسان مطرح و پیشنهاد می‌کند.

هنر نمایش موجه‌ترین راهکار فرهنگی قوام و هم‌دلی و همراهی اعضای خانواده برای خلق اثری حتی عاری از فنون پیچیده و تعریف‌شده‌ تئاتری است، چیزی که به آن می‌توان عنوان «تئاتر خانگی» را لقب داد.

درک این مهم از سوی مسئولین گرامی استان به‌ویژه استاندار محترم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بسیار قابل‌احترام و اهتمام است. درک ضرورتی که جشنواره ملی نمایشخانه را موجب گردید.

بر این باورم که این رویداد مبارک می‌تواند در طول سال به‌عنوان جامع‌ترین رویداد نمایشی مردمی و خانوادگی شناخته شود که صدالبته انجمن هنرهای نمایشی ایران در همراهی تحقق این اندیشه فرهنگی مفتخر و همراه خواهد بود.

این‌جانب ضمن قدردانی از طراحان و برگزارکنندگان این جشنواره، گذر از روزهای سخت کرونایی و سلامت و بهروزی همه خانواده‌های شرکت‌کننده در «نمایشخانه» را آرزومندم.

رضا بصیرت

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران

 

لازم به ذکر است دومین جشنواره ملی تئاتر نمایشخانه به همت سازمان مردم‌نهاد نیمدری سبز و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در روز ۱۱ خردادماه با برگزاری اختتامیه به پایان می‌رسد.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران