در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به رپرتوار تئاتر خیابانی

رابطه مستحکم تئاتر خیابانی با جریانات اجتماعی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

تئاتر در تمامی ابعاد خود همواره پیوندی عمیق و ناگسستنی با جامعه بشری داشته و به عبارت دیگر، وجه و کاربرد اجتماعی آن، وجهی غالب و متمایز بوده است. این پیوند، از چنان ژرفایی برخوردار است که پرداختن به تئاتر، بدون توجه به رخدادهای اجتماعی و سیاسی جوامع انسانی، کاری ناممکن یا الاقل سخت و ممتنع به شمار می رود.

تئاتر خیابانی نیز به عقیده بسیاری از صاحب نظران، بیش از هنرهای دیگر از حیات اجتماعی بهره مند بوده و رابطه ای مستحکم تر با جریانات اجتماعی و سیاسی دارد و به عنوان قدیمی ترین شکل تئاتر مردمی و قابل دریافت و درک برای تمامی تماشاگران که در ارتباط چهره به چهره در مؤثرترین شکل خود در خیابانی با جایگاهی مناسب اجرا می شود از مهمترین گونه های اجرایی اجتماعی است که از آنجا که ماهیتی بیرونی دارد، کمتر پنهان می ماند، لذا باید صادقانه و روشن عمل کند و به سبب سیار بودنش باید بیشتر به جنبه های دیداری، مهارت های جسمانی و بداهه پردازی توجه داشته باشد که تاثیرگذارتر باشد.

از این رو برگزاری رپرتوار سراسری تئاتر خیابانی در گستره شهرهای استان خوزستان امری شایسته و بایسته است که با توجه به محدودیت های اجراهای صحنه ای به دلیل شرایط کرونایی در این ایام توسط انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود که جا دارد از متولیان برگزاری این رویداد فاخر و همچنین هنرمندان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های میزبان که با ما در برگزاری این رپرتوار سراسری تئاتر خیابانی همدل و همراه بودند کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

محمد یاقوت پور

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران