در حال بارگذاری ...
سروش طاهری بازیگر ، نویسنده و کارگردان به ایران تئاتر خبر داد

نمایش بیماری خانواده میم را روی صحنه اجرا می کنم

نمایش کمدی اجتماعی بیماری خانواده میم نوشته فائوستو پاراویدینو را در تئاتر شهر روی صحنه اجرا می کنم

سروش طاهری نویسنده ، بازیگر ، کارگردان و مدرس تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید خود گفت: قرار است نمایش کمدی اجتماعی بیماری خانواده میم نوشته فائوستو پاراویدینو را روی صحنه اجرا کنم و مذاکراتی هم با مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای اجرا در این مجموعه انجام داده ام. برای اجرایی جذاب و خوب  در جاهای از متن ویژگی های طنازانه منطبق بر فرهنگ ایرانی را به رفتارهای شخصیتها اضافه کردم.

وی در ادامه در باره مضمون و فضای این نمایشنامه افزود: این نمایش نامه توسط نیایش بهمینه به فارسی ترجمه شده و در انتشارات چلچله منتشر شده است. فائوستو پاراویدینو نمایشنامه‌نویس ، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، هنرپیشه و کارگردان فیلم اهل ایتالیا است. وی در سال ۲۰۰۴ برندهٔ جایزهٔ نمایشنامه‌نویسی ویتوریو گاسمن شد. وی همچنین نامزد دریافت جایزهٔ دیوید دی دوناتلو و روبان نقره‌ای بود. در نمایش  بیماری خانواده میم ،موضوعات جذابی نظیر عدالت ، بیماری‌ها، اعتماد، عشق‌های از دست رفته ارائه می شود.این نمایش با ساختار اجتماعی خود کوشیده است تا پرده از اتفاق‌هایی بردارد که انسان روزانه با آنها در ارتباط است اما آنچنان که باید به آنها توجه نمی‌کند. بیماری خانواده میم داستان خانواده ای است که پدر دچار مشکلات روحی و روانی است و دختران خانواده هر کدامشان اهدافی را در زندگی دنبال می کند. پسر خانواده هم آدم عصیانگری است . در اصل  این اثر  راوی قصه نمادین خانواده ای است از جامعه ای  که در اوج از هم گسیختگی است و هر چه تلاش برای به هم نزدیک شدن دارند بیشتر از هم دور می شوند. در آخر مرگ تراژیک عضوی از خانواده هرکدام را به گوشه ای از جهانی ناشناخته پرتاب می کند برای فرار از تنهایی خودخواسته.

این مدرس با اشاره به نیاز مخاطب به دیدن کارهای شاد و کمدی در دوران کرونایی تصریح کرد: این نوع اجراها حال مخاطب را در این شرایط سخت خوب می کند. زمانی تئاتر به من کمک می کرد ،الان من به تئاتر کمک می کنم . دوست دارم با تئاتر همگام باشم .گرچه تئاتر به لحاظ مالی من را فقیر نگه داشت ولی من پایش ایستادم و مدام در شرایط سخت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در برخی از سال ها در آن حضور داشتم. در کنارش نمایش روی صحنه می بردم اما واقعیت این است که در این یکی دو ساله اگر در سریال بازی نمی کردم و تدریس هم انجام نمی دادم نمی توانستم معاش خانواده ام را تامین کنم.

این نویسنده در ادامه افزود: قصد دارم به زودی اولین فیلم بلند سینمایی خودم با عنوان «تصرف عدوانی» را بسازم . فیلم نامه این کار را سید علی موسویان نوشته است و در کنارش در دو سریال هم بازی کردم.

سروش طاهری سال‌ها است در حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر فعالیت می‌کند و نمایش‌های نظیر بینوایان ، خانه پاکیزه ، خون و ماتیک را روی صحنه آورده است. وی کارشناس ارشد تئاتر است و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان، بازبین جشنواره نمایشنامه خوانی خراسان (سه دوره) و داور جشنواره تئاتر کوتاه دانشجویی بوده است .او در 2 فیلم سینمایی و 10 فیلم تلویزیونی و 12 سریال و 50 تئاتربازی کرده است. طاهری در زمینه تالیف و نگارش کتاب های تخصصی هنری  هم فعال است و چند مقاله در خصوص فرهنگ و رسانه، بازیگری ، نمایشنامه خوانی نوشته است.

سروش طاهری چوایز متعددی همچون بهترین بازیگر جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت،چهارمین و هشتمین دوره تئاتر ماه ، جشنواره تئاتر خراسان (سه دوره) ،ششمین تئاتر بانوان ایران، کارگردان نمونه سال را در پرونده حرفه ای خود دارد.او  جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را نیز برای بازی در نمایش سنگ بست به دست آورده است و همچنین برای بازی در نمایش مدریک در بخش تازه های تئاتر ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

 




نظرات کاربران