در حال بارگذاری ...
تحلیل آثار «جان اشتاین بک» در رادیو نمایش

قصه نویسنده‌ای که صدای انسان‌های ستم‌دیده در دنیای مدرن بود

رادیو نمایش این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» به آثار جان اشتاین بک، نویسنده صدای انسان‌های ستم‌دیده در دنیای مدرن می‌پردازد که به او غول ادبیات آمریکایی نیز می‌گویند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، جان اشتاین بک نویسنده‌ای خودساخته است که رمان‌هایش به دلیل مهارت تکنیکی و روانی نثر تحلیلی آن‌ها که همراه با گرایشی انسان‌دوستانه است، محبوبیت جهانی دارند.

 او در سال 1939 جایزه پولیتزر و در سال 1962 جایزه نوبل ادبیات را برای نگارش آثاری چون خوشه‌های خشم که حماسه محرومیت کارگران استثمار‌شده بود، دریافت کرد که آمیزه‌ای از واقعیت و تخیل همراه با طنزی دلنشین و درکی زیرکانه از مسائل اجتماعی بود.

وی همچنین درعرصه داستان کوتاه هم شاهکار‌هایی آفریده که تبلور امید‌ها پیام‌ها و اندیشه‌های او هستند.

جان اشتاین بک، مستقیما با دنیای سینما به همکاری می‌پرداخت و در این وادی نیز در مقام نویسنده فیلمنامه، همانند رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش تاثیر شایانی در جامعه بر جا نهاد.

پنج شنبه 13خرداد و بازپخش دوشنبه 17خرداد، ساعت 21، در برنامه هزارتوی داستان، بهناز بستاندوست داستان «خودپاسبان» نوشته جان اشتاین بک را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

زندگینامه این نویسنده را رضا عمرانی روایت می‌کند و تهیهکنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران