در حال بارگذاری ...
مرور پیام‌های منتشر شده برای درگذشت علی مرادخانی

در رثای او که دوست هنر و هنرمندان بود

ایران تئاتر:علی مرادخانی معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی صبح روز دوشنبه ۱۷ خردادماه بر اثر عوارض بیماری کووید ۱۹ دارفانی را وداع گفت. فقدان این مدیر هنری دل جمع کثیری از دوستدارانش را به درد آورد و از همین رو بسیاری از هنرمندان مدیران فرهنگی ،رجال سیاسی پیام و یا دلنوشته ای در رثای او که دوست هنر و هنرمندان بود در رسانه های رسمی و فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایران تئاتر علی مرادخانی علی مرادخانی سال ۱۳۳۷ در قم متولد شد. او فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۵۹ وارد کارهای اجرایی در حیطه هنری شد. نخستین سمت او مدیر کل تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریور سال ۱۳۵۹ بود. بعد از آن او از سال ۱۳۶۳تا ۱۳۶۵ مدیرکل همکاری‌های سمعی و بصری و از سال ۶۵ تا ۶۷ مدیرکل آموزش فیلمسازی شد.
مشاورت معاون سیاحتی و زیارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های ۶۷ تا ۶۹ از دیگر سمت‌های علی مرادخانی بود.
او از سال 1369 مدیریت مرکز سرود و آهنگهای انقلابی(بعدها مرکز موسیقی) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفت. توسعه جشنواره موسیقی فجر، طراحی و اجرای جشنواره موسیقی جوان، جشنواره فصلی موسیقی جوان، جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره ذکر و ذاکرین و انتشار مجموعه ۹۶ ساعته از موسیقی نواحی ایران، طراحی و اجرای اولین جشنواره موسیقی پاپ، جشنواره بانوان (گل یاس) و جشنواره ملل مسلمان و نیز بنیان گزاری ارکستر ملی ایران با همکاری استاد فرهاد فخرالدینی از جمله اقدامات وی بود. در دوره مدیریت مرادخانی ایده خانه موسیقی عملیاتی شد و راه اندازی موزه موسیقی در سال ۱۳۸۷ بر عهده گرفت. در کنار سمت‌های مدیریتی علی مرادخانی سمت‌هایی چون عضو موسسین جشنواره فیلم فجر ( ۱۳۶۰ )، عضو شورای طرح و برنامه شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۲)، مدیر چهارده دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از سال ۶۹ تا ۸۲، مدیریت، طراحی و نظارت بر تولید ۹۶ ساعت آثار موسیقی نواحی ایران در انجمن موسیقی ایران (۱۳۷۵ )، طراحی و مدیریت تولید و اجرای سمفونی عاشورا (خسوف) سال ۱۳۸۰، مدیر تولید سرود کتاب و سرود دانش برای کتابخانه ملی ایران و برای دایرة المعارف بزرگ اسلامی، مدیریت تولید آلبوم آثار قرآنی در سال ۱۳۷۵، عضویت در هیئت موسس و همچنین اولین هیئت مدیره بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، ایجاد خانه هنرمند (اختصاص بخشی از منازل شخصی هنرمندان موسیقی به موزه شخصی) سال ۱۳۷۶، همکاری در تاسیس و مدیریت ارکستر موسیقی ملی با استاد فرهاد فخرالدینی، مدیر تولید مجموعه زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان (امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هم به چشم می‌خورد.
علی مرادخانی علاوه بر مدیریت موزه موسیقی دبیر تخصصی دو دوره جشنواره موسیقی شمسه (شهرداری تهران سال‌های ۹۰ و ۹۱) بود که  با شرکت حدود ۷ هزار نفر از هنرمندان جوان موسیقی این جشنواره در سطح محلات تهران برگزار شد.
او اوایل شهریور ماه ۱۳۹۲ از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به عنوان معاون هنری این وزارتخانه منصوب و تا سال 96 بر این سمت بود.
مرادخانی که حدود یک ماه پیش به ویروس کرونا مبتلا و به مدت سه هفته در بیمارستان بستری شده بود، بار دیگر چند روز پیش به دلیل شدت بروز عوارض بیماری در بیمارستان بستری شد  و سرانجام روز گذشته 17 خردادماه به دیار باقی شتافت. ایران تئاتر فقدان این مدیر موثر عرصه فرهنگ و هنر را به خانواده ایشان و خانواده بزرگ هنر کشور تسلیت می گوید .
فقدان این مدیر هنری و هنرمند گرامی تاثر جامعه هنری را برانگیخت و علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون هنری و مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران که پیشتر در سایت ایران تئاتر منتشر شده است ، افراد صاحب نام حوزه های مختلف و  هنرمندان بسیاری با انتشار یادداشت و دلنوشته یاد او را گرامی داشتند . در متن پیش رو گزیده ای  از این متون پیش روی شماست  .

 

محمدباقر قالیباف: چهره توانمند و پرتلاش عرصه‌های مدیریت فرهنگ و هنر
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت چهره توانمند و پرتلاش عرصه‌های مدیریت فرهنگ و هنر، مرحوم آقای علی مرادخانی موجب تاسف و تاثر گردید. ضمن عرض تسلیت فقدان ایشان به جامعه فرهنگی کشور، دوستان و خانواده محترم، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 

حسین انتظامی: تلاش می‌کرد مرهم باشد
در این سال‌ها سابقه آشنایی و همکاری با مدیران فرهنگی بسیاری داشته‌ام، اما به صراحت می‌گویم مدیرانی که از فهم فرهنگی بالا برخوردار بوده و در کنار مدیریت، زیست فرهنگی داشته‌اند، اندک شمارند و علی مرادخانی یکی از معدود مدیرانی بود که دستی در مسئولیت داشت و دست دیگرش در دستان گرم و پرمهر اهالی هنر بود.
مدیران، اصولاً و بویژه در عرصه فرهنگ، ۲ گونه‌اند. یا عبوس و با اتکا به ضوابط خشک و حتی در میلی افزون آفرین، به دنبال سخت‌تر کردن شرایط اند و یا با نگاهی مثبت و غیرمحصور در ذهنیات غالب و با رویکردی اقتضایی به دنبال روزنه آفرینی و حل مشکل صاحبان حرفه و خالقان و کار آفرینان‌اند. حتی اگر نتوانند راهی برای حل مشکل بیابند به عکس گروه اول، عقده ندارند و شادمان از سنگ‌اندازی نیستند بلکه با رویی گشاده تلاش می‌کنند لااقل مرهم باشند. مرادخانی عزیز، آشکارا از سنخ دوم بود.
حضور مستمر و مسئولانه‌اش در عرصه مدیریت فرهنگی و تجربه اندوزی در این مسیر، در کنار اخلاق نیکو و مبادی آداب و روابط انسانی کم‌نظیر و صمیمانه با فرهیختگان فرهنگ و ادب و هنر، از او انسانی شایسته و امین و مورد اعتماد هنرمندان ساخته بود.
او مانع فرهنگ و هنر نبود، بلکه پلی بود میان هنرمندان و مسئولان برای رفع دغدغه‌ها، برداشتن موانع و شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری هنرجویان و هنرمندان این سرزمین.
رفتنش زود بود، خیلی زود و باور رفتنش به همان میزان دشوار است. گویی علی عزیز بیش از این نامرادی‌های چرخ کجمدار را تاب نیاورد.
او دلداده اهل بیت و عاشق سالار شهیدان بود و برای آرامش روح او و تسلای خاطر رنجور ما کدام کلام، آرامش‌بخش‌تر از سخنان امام حسین (ع) در روز عاشوراست:
الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لامرک، لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین
این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده آن مرحوم و وابستگان، دوستان و دوستداران او، مدیران فرهنگی و همکارانش و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و از خدای رئوف، برای آن عزیز سفرکرده، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری خواستارم.

 

مهدی فخیم‌زاده: انسانی شریف و با اخلاق بود
علی مرادخانی را از دهه 60 می‌شناختم. به عنوان یکی از نیروهای انقلابی به وزارت ارشاد آمده بود و در بخش نظارت و ارزشیابی مسئولیت داشت. انسانی شریف و با اخلاق بود. خدایش بیامرزد.

 

اکبر زنجانپور: در سوگش به گریه می نشینم
اکبر زنجانپور طی پیامی خبر درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خبری تکان دهنده دانست و گفت در سوگ او به گریه می نشینم. زنجانپور یادداشت کوتاهی را منتشر کرد. در یادداشت زنجانپور چنین آمده است:
از ملک ادب حکم گذاران همه رفتند
با خبر شدم که مردی بزرگ و عظیم آقایی علی مرادخانی بدرود حیات گفته اند؛ خبری تکان دهنده بود و من در سوگش به گریه می نشینم.

 

فرهاد فخرالدینی: سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
خبر درگذشت جانگداز آقای علی مرادخانی دوست و دلسوز هنرمندان، دل همۀ ما را به درد آورد. ایشان در سمت‌های مختلف خود همواره در کنار هنرمندان بخصوص هنرمندان موسیقی به خدمتشان ادامه دادند و آخرین خدمتشان هماهنگی واکسیناسیون کرونا برای این عزیزان با همکاری موزه موسیقی بود که متاسفانه وجود نازنینشان مبتلا به این بلای خانمانسوز شد.
با تاسف و تاثر فراوان فقدان این چهرۀ فداکار و خادم هنر را در دورانی که ارج و قرب هنر و هنرمند به فراموشی سپرده شده از طرف خود و شورای عالی خانه موسیقی به خانوادۀ گرامی این انسان شریف و به همۀ هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم.
ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود
هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد

 

مهدی افضلی: فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است.
هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد؛ زنده یاد «علی مرادخانی» مونس و پناه و همراه اهالی هنر بود و کارنامه او در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، ممتاز و درخشان.
به نمایندگی از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم، هنرمندان و هنردوستان تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال توان و توشه‌ای درخور برای به ثمر نشاندن دغدغه‌های والای این مدیر فرهنگی به ما عنایت فرماید. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را خواستاریم.

 

محمد حسین ایمانی خوشخو: خدمات ارزشمند او برای هنر و موسیقی ماندگار است
علی مرادخانی از مدیران باسابقه هنری است که سال‌ها به فرهنگ و هنر کشور خدمت و برای تداوم و توسعه فعالیت‌ها و جریان پویای هنر تلاش کرد. بی تردید خدمات ارزشمند زنده یاد مرادخانی برای هنر و موسیقی ماندگار است.
درگذشت علی مرادخانی را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد مرادخانی از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواهانم.

 

علی نیکنام انزابی: نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده
انالله و اناالیه راجعون / نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده و کوچ ابدی او به معنای وداع با مسوولی است که چند دهه تلاش و حضور مستمر و تاثیرگذار او در عرصه هنر، فرصت‌هایی را برای هنر و موسیقی کشور فراهم کرده است.
اینجانب فقدان این مدیر زحمت‌کش را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه موسیقی تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان گرامی مسئلت دارم.

 

حجت الله ایوبی: من چه گویم یک رگم هشیار نیست
 من چه گویم یک رگم هشیار نیست / شرح آن یاری که او را یار نیست
قامت فرهنگ و هنر به کمان نشست. صندوقچه اسرار نزدیک به نیم قرن بالا و بلندی‌های موسیقی ایران بسته شد. یار دیرین و پناه اهالی هنر و به‌ویژه موسیقی ایران رفت. علی مراد خانی سنگ صبور اهالی هنر دیگر در بین ما نیست. علی آقا یار دیرآشنای هنرمندان چهره در خاک کشید. گوهر قیمتی دیگری سپرده می‌شود به خاک.

ای خاک اگر سینه تو بشکافند / بس گوهر قیمتی که در سینه توست
تاریخ موسیقی ایران گواهی خواهد داد که علی مرادخانی با درایت و هوشمندی و با خون جگر پاسداری کرد میراث پر افتخار ایران را. سینه سپر کرد در برابر موج نا امیدی‌ها. میراث تلاش‌هایش فراتر از موزه موسیقی و اقدامات درخشان و ب‌ی‌شمارش در عرصه فرهنگ است. او یک راه است برای همه آنها که آتشی در دل دارند برای اعتلای نام ایران. آنها که دلواپسند برای ماندگاری فرهنگ اصیل و مانای ایرانی و اسلامی. قاری قرآن، مرد دانش و تجربه و نماد پیوند بین سنت و تجدد پس از یک عمر بی‌تابی و تلاش برای ایران به آرامش ابدی می‌رسد.
از خالق زیبایی‌های شادی روح بلندش را خواستاریم و این هجران دردناک را به خانواده گرامی و همه دوستان و یارانش تسلیت می‌گویم.
گر بر گور من آیی زیارت / میا بی دف به گور من برادر … تو را خرپشته‌ام رقصان نماید / که در بزم خدا غمگین نشاید
نت سکوت ممتدی که تا ابد بر دفتر نت این روزگار باقی خواهد ماند

 

مجید رجبی معمار: شدی به خاک و هنر پاس آبروی تو داشت
تو آبروی هنر را نریختی بر خاک / شدی به خاک و هنر پاس آبروی تو داشت
کووید -۱۹ در ردایی سیاه باز هم چوبه کوچک مرگش را به سمت نت سکوت برد و این بار بنیان‌گذار موزه موسیقی را از ما گرفت. طراح و مدیر تولید سمفونی عظیم عاشورا.
علی مرادخانی انسانی خوش خلق، مردم‌دار، دلسوز و کارآمد و مومنی متواضع امروز زندگی پربارش را وداع گفت. شریف مردی تربیت‌یافته در خاندانی از علمای ربانی که با قرآن و تلاوت استادانه آن انس داشت.
اعضای ارکستر ملی موسیقی امروز باید با پدر خود وداع کند، چرا که او به همراه استاد فخرالدینی که عمرشان دراز باد، یکی از موسسین ارکستر ملی بود. او که چند سالی عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و نماینده شهردار تهران در این شورا بود، همه تلاش خود را برای پربار کردن درخت فرهنگ و هنر این مرز و بوم بذل کرد.
از سال‌های نخست دهه شصت در وزارت ارشاد شروع به کار کرد، و از جوان‌ترین مدیران آن دوره از مدیریت سینمای ایران بود. سپس به جشنواره فجر آمد و بعدتر هرکجا که نوای موسیقی شنیده می‌شد حتماً حضور زنده‌نام علی مرادخانی را می‌شد حس کرد و امروز نت آخر این سمفونی مهیب بر خطوط میزان زندگی او حک شد.
نت سکوت ممتدی که تا ابد بر دفتر نت این روزگار باقی خواهد ماند. امروز نه تنها اعضای موسیقی کلاسیک و ارکسترال که تمامی فعالان موسیقی سنتی، نواحی و پاپ ایران که حتی هنرمندان تئاتر و هنرهای تجسمی ایران نیز سوگوارند. چرا که زنده‌یاد مرادخانی در ابعاد گسترده‌ای موسیقی ایران را هدایت می‌کرد و در سمت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرهای نمایشی و تجسمی این کهن بوم نیز بسیار کوشید.
موزه موسیقی که از سال ۸۷ به همت این نازنین تاسیس یافت و تاکنون مدیریتش با ایشان بود گواهی است بر فعالیت‌های گسترده و پربار ایشان. جامعه هنری ایران هرگز این گوهر ارزشمند را از حافظه خود فراموش نخواهد کرد.

 

الهام فخاری: او فردی باورمند، روشن‌اندیش، توانا و هنرپرور بود
بسمه تعالی
وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
با تاسف و اندوه درگذشت بزرگ‌مرد فقید علی مرادخانی، معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موزه موسیقی که فردی باورمند، روشن‌اندیش، توانا و هنرپرور بود را به خانواده ایشان و اهالی فرهنگ و موسیقی کشور تسلیت می‌گویم و از پروردگار مهربان برای آن زنده‌یاد آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان محترم تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو خواستارم.

 

بردیا صدرنوری: مردِ مردم دارِ فرهنگ و هنر ایران
به نام خالق هنر
از شمار دو چشم یک تن کم / وز شمار خرد هزاران بیش
یار همیشگی هنرمندان و مردِ مردم دارِ فرهنگ و هنر ایران، از میان ما رفت.
به جرئت بزرگترین ویژگی جناب علی مرادخانی گرانقدر که باور نبودنش بسیار برایم سخت است، چه در هنگامه مدیریتش در عرصه موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه پس از کناره‌گیری خودخواسته یا اجباری از این سمت‌های گذرای دولتی و در دوره مدیریت موزه موسیقی، را می‌توان مردم داری و حکومت بر قلب هنرمندان بر شمرد. گشاده رویی و دل به دل هنرمندان پیر و جوان دادن، بزرگترین خصیصه وی بود.
وقتی در بدترین شرایط روحی و عصبی هم به وی مراجعه می‌شد پس از ملاقاتی چند دقیقه‌ای بر اثر رفتار بزرگ‌منشانه و همدلی‌اش، آرامش بر آدمی حکمفرما می‌شد که گویی اصلاً مسئله و دغدغه‌ای وجود نداشته است و چه بسیار اندک و انگشت شمارند اینگونه مدیران در عرصه مدیریت کشور.
تاسیس موزه موسیقی و تلاش‌های شبانه روزی برای حفظ و توسعه این نهاد ارزشمند آن‌هم در عصری که جان ناتوان و رنجور موسیقی آماج بزرگترین جفاها و کم لطفی هاست، از بزرگترین خدمات این مدیر دلسوز هنر کشور بود که امیدواریم پس از وی این سرمایه ارزشمند فرهنگ و هنر کشور به نابودی کشیده نشود.
علی مرادخانی ایفای نقش به عنوان یک برادر بزرگ‌تر را بسیار خوب می‌دانست و مشورت‌ها، راهنمایی‌ها و توصیه‌هایش بسیار راهگشا بود. ما هم در جشنواره موسیقی همایون خرّم و برگزاری نکوداشت‌های هنرمندان پیشکسوت بسیار از حمایت‌های معنوی و مشورتی ایشان بهره بردیم.
قطعاً نام و یاد علی مرادخانی همواره در یکی از ارزشمندترین نقاط جهان هستی که همان قلب هنرمندان است به یادگار خواهد ماند.
هرگز نمی‌رد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
روحش شاد یادش گرامی.

 

پریسا مقتدی: مردی بهاری در گشاده رویی و مدیری با اندیشه شکوفا
در آخرین روزهای بهار ١۴٠٠ مردی بهاری در گشاده رویی و مدیری ارشد با اندیشه شکوفا، رخت این زندگی را از تن به در برد و به دیدار حق شتافت.
جامعه هنری بخصوص خانواده  تئاتر و موسیقی نه فقط مدیر که یکی از همراهان خود را بدرقه می کند و این غم بزرگی است.
مدیریت تماشاخانه سنگلج ضمن آرزوی آمرزش الهی از درگاه خداوند مهربان خدمت خانواده عزیز ایشان و جامعه هنری عرض تسلیت دارد.

 

فرشته طائرپور: صاحبِ ظرفیتِ شنیدن و اهلِ مهربانی
بعضی‌ها وقتی می‌روند تازه قدرشان در این وانفسای مدیریت، معلوم می‌شود. نمی‌دانم هنوز چند مدیر در عرصه فرهنگ و هنر کشور باقیمانده، که صاحبِ ظرفیتِ شنیدن و اهلِ مهربانی و بذله‌گویی و نشانه خوانی‌های هنری باشد.
مرادخانی به راستی مدیری از جنس هنر و فرهنگ بود و اهالی این جزیره سرگردانی را - فارغ از ارتباط حرفه‌ای‌شان با حوزه مدیریت خودش- می‌شناخت و دوست می‌داشت.
اگر شاعری بیمار می‌شد احوالش را می‌پرسید؛ اگر خواننده یا نوازنده‌ای کم کار می‌شد، سراغش را می‌گرفت؛ اگر سینماگری را می‌دید، زبان مناسب گفتگو با او را که خوب بلد بود، به کار می‌برد، و...
چقدر شرمنده‌ام که دیر از خبر بیماری‌اش مطلع شدم و فرصتی دست نداد تا احوالش را بپرسم و پاسخ‌های همیشه شوخ و دلنشین‌اش را بشنوم.
انگار با شنیدن خبر فوتش، جایی از دلم برای همیشه غمزده خواهد ماند.
امیدوارم خدا به پاس مهربانی‌هایش، با او مهربان باشد و به خانواده محترمش- بخصوص پسر برومندش- در تحمل این جداییِ موقت، صبوری عطا کند.

 

کیهان کلهر: او در باور و عمل فرهنگ را طریق رشد می دانست

او در صفحه شخصی‌اش در سوگ علی مرادخانی نوشته است: «او از انگشت‌شمار مسئولان در این چهل سال گذشته بود که در باور و عمل «فرهنگ و هنر» را طریق رشد و کمال می‌دانست.»

 

محمد اللهیاری: ثمرات معنوی حضورش در معاونت هنری وزارت ارشاد جاودان خواهد بود

باسمه تعالی

متأسفانه باخبر شدیم که یکی از مدیران باسابقه هنری و همراه و همنشین همیشگی هنرمندان، مرحوم علی مرادخانی، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، لبیک گفته است. و به راستی جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی نیست… 

ثمرات معنوی و سابقه سال‌های متمادی حضورش در دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در کنار هنرمندان این مرز و بوم، جاودان خواهد ماند. 

در پایان درگذشت جناب آقای علی مرادخانی را به همسر و فرزندان محترم ایشان، دوستداران و خانواده بزرگ هنر هنر تعزیت و تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار منان، علو درجات و آرامش ابدی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

 

شهرام ناظری: او حضور بسیار مثبتی در عرصه فرهنگ داشت

ناظری در گفتگویی با اظهار تسلیت بابت درگذشت علی مرادخانی گفت: واقعا نمی‌دانم چه بگویم. به هر صورت زنده‌یاد علی مرادخانی حضور بسیار مثبتی در عرصه هنر و موسیقی داشتند و حال نیز فقدانشان باعث تاسف است. 

وی با اشاره به اینکه علی مرادخانی نسبت به دیگران در عرصه موسیقی حضور و فعالیتی پر رنگ‌تری داشته، گفت: به نظرم مهم‌ترین و مثبت‌ترین کار ایشان تاسیس موزه موسیقی است. بی‌شک وجود موزه سازها خدمت بزرگی به موسیقی کشور است. 

 

به گزارش ایران تئاتر مراسم تدفین پیکر علی مرادخانی، معاون سابق هنری و رئیس موزه موسیقی، ساعت 10  روز چهارشنبه (۱۹ خرداد ماه) با حضور خانواده آن مرحوم در  ردیف 12 قطعه ۲۰ بهشت زهرا برگزار می‌شود.

خانواده زنده‌یاد مرادخانی درخواست کرده‌اند که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، از حضور در مراسم خاکسپاری اجتناب شود.

همچنین مراسم یادبود مجازی علی مرادخانی در همان روز ساعت ۲۲ در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس با نام اتاق شب علی مرادخانی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

محمود سالاری مطرح کرد

تئاتر شبستان، طلیعه بازگشت هنر به زندگی مردم است
محمود سالاری مطرح کرد

تئاتر شبستان، طلیعه بازگشت هنر به زندگی مردم است

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و هنر می‌گوید جشنواره تئاتر شبستان طلیعه‌ای است برای این که هنر و زندگی دوباره در کنار هم قرار گیرند. اوج هنر ما در دورانی بود که هنر و زندگی با هم ممزوج بودند. تئاتر شبستان باید «هنرپیشه» تربیت کند نه «بازیگر». هنر پیشه بودن است که ...

|

در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»
در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید حقیقتاً تلاش‌مان این است برای سال بعد بتوانیم چند کار فاخر و آبرومند را تولید کنیم تا برای تاریخ هنر این مملکت بماند.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

امیدواریم تا دو سال آینده پیشکسوتان عرصه هنر صاحب خانه شوند
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

امیدواریم تا دو سال آینده پیشکسوتان عرصه هنر صاحب خانه شوند

محمود سالاری، معاون امور هنری درباره انجام اقداماتی که موجب حفظ کرامت هنرمندان پیشکسوت خواهد شد، گفت آنچه در دسترس ماست فراهم خواهیم ساخت امیدواریم طی دو سال آینده پیشکسوتان عرصه هنر بتوانند در قالب طرح «شهر هنر» صاحب مسکن شوند تا از دغدغه مستأجری خلاص شوند.

|

نظرات کاربران