در حال بارگذاری ...
آیزاک باشویس سینگر؛ شاخص‌ترین صد‌ای قرن بیستم

داستان «وانویلد کاوا» در رادیو نمایش تحلیل شد

در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، داستان «وانویلد کاوا» اثر آیزاک باشِویس سینگر، نویسنده لهستانی‌تبارِ آمریکایی که او را «شاخص‌ترین صد‌ای قرن بیستم» می‌دانند، تحلیل شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، آیزاک باشویس سینگر مثل بسیاری از یهودی‌های لهستان، تعدادی از اعضای خانواده و دوستانش را در جنگ دوم جهانی از دست داد و پس از کوچ‌ها و مهاجرت‌های اجباری، در آمریکا ماندگار شد. فارغ از مرز‌های جهان، زبان مادری‌اش را وطن خود دانست و تمام داستان‌هایش را به زبان «ییدیش» نوشت گرچه این زبان به قول خودش مخاطب چندانی نداشت، بااین‌حال این شانس را داشت که داستان‌هایش به زبان انگلیسی و سپس به پنجاه‌وهشت زبان دنیا ترجمه شده و درنهایت در سال ۱۹۷۸ جایزه نوبل ادبیات را برایش به ارمغان بیاورد.

در برنامه هزارتوی داستان این هفته، بهناز بستاندوست داستان «وانویلد کاوا» نوشته آیزاک باشویس سینگر را روایت کرد و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر پرداخت. زندگینامه سینگر را رضا عمرانی روایت کرد و تهیه‌کنندگی برنامه برعهده ژاله محمدعلی بود. بازپخش این برنامه روز دوشنبه ۲۴خرداد ساعت 21 از رادیو نمایش خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران