در حال بارگذاری ...
واکنش اندرو لوید وبر به تاخیر در بازگشایی سالن‌های تئاتر

«بیایید در سالن ما را دستگیر کنید!»

اندرو لوید وبر ، تهیه کننده و آهنگساز آماده است تا در صورت تاخیر در بازگشایی سالن های نمایش تا ۱۰۰ درصد ظرفیت از ۲۱ ژوئن ، با دولت انگلیس مقابله کند.

به گزارش ایران تئاتر  در حالی که تاریخ 21 ژوئن(31 خردادما0 جاری) زمانی  است که دولت برای بازگشایی پس از همه گیری اعلام کرده بود ، اما به لطف گسترش جدیدترین نوع ویروس کرونا ، که اکنون به عنوان نوع دلتا شناخته شده است این تاریخ بازگشایی با صددرصد ظرفیت در هاله ای از ابهام فرو رفته.

گفته می شود ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس ، در مورد تاخیر بازگشایی چهار هفته ای با صددرصد ظرفیت سالن های تئاتر  کاملا آماده است. یعنی تئاترهایی که از اواخر ماه مه روی صحنه رفتند بازهم در سالن های با ظرفیت های تماشاگر کم اجرا می شوند و این به معنای میلیون ها پوند ضرر مالی است. پس از پانزده ماه بلاتکلیفی هنرمندان تئاتر ،اجرا تحت چنین شرایط هم چندان به لحاظ اقتصادی صرفه مالی ندارد.

پس از پنج سال اندر لوید وبر در وست اند می خواهد موزیکال «سیندرلا» را با بودجه  شش میلیون پوندی و با متنی از امرالد فنل( نویسنده برنده اسکار برای زن جوان خوش آتیه) روی صحنه ببرد.قرار است از 25 ژوئیه در سالن گیلین لین شهر لندن به صورت پیش نمایش «سیندرلا» اجرا شود.

چنین تاخیراتی برای بازگشایی سالن های تئاتر با ظرفیت کامل به این برنامه ها و طرح ها لطمه می زند.لوید وبر به روزنامه تلگراف گفت: "ما در هر شرایطی نمایش را افتتاح خواهیم کرد. حالا هرچه می خواهد پیش بیاید. و اگر دولت تصمیم به تعویق انداختن بازگشایی ها با صددرصد ظرفیت را دارد.  ما خواهیم گفت  که به سالن تئاتر بیایید و ما را دستگیر کنید.»

«دانشمندان  ثابت می کنند که سالن های نمایش کاملاً ایمن هستند ، ویروس در آنجا منتقل نمی شود. اگر دولت دانش خود را نادیده بگیرد ، ما در تمام پرونده های حقوقی علیه آنها هستیم. اگر «سیندرلا» نتواند افتتاح شود، ما با دولت چنین برخورد می کنیم که ، «ببینید ، یا  با ما به دادگستری می رویم یا  باید غرامت بدهید.»




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

در «وست اند» لندن روی صحنه خواهد رفت

«شاه لیر» به روایت کنت برانا
در «وست اند» لندن روی صحنه خواهد رفت

«شاه لیر» به روایت کنت برانا

کنت برانا، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر، که تاکنون بسیاری از آثار شکسپیر را روی صحنه و در عرصه تصویر کارگردانی کرده است، پاییز امسال، تراژدی «شاه لیر» را در سالن وایندهم در «وست اند» لندن روی صحنه خواهد آورد.

|

نظرات کاربران