در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسم اختتامیه در خانه طباطبایی‌های کاشان

برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر مهر معرفی شدند

شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر با معرفی برگزیدگان بخش‌های رقابتی صحنه‌ای، کودک و نوجوان و بخش نمایشنامه‌نویسی که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، در خانه تاریخی طباطبایی‌ها پایان یافت.

به گزارش ایران تئاتر  در این مراسم که با حضورسعید ابریشمی‌راد شهردار، محمدحسین واحدیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، خیام وقارکاشانی دبیر جشنواره، امیرحسین حریری‌کاشانی رئیس مرکز تئاتر مولوی و تعدادی از مدیران شهری و هنرمندان برگزار شد، آرای هیئت داوران شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اعلام شد.

در بخش صحنه‌ای هیات داوران متشکل از گلاب آدینه، حسین پاکدل و سعید خسروی بدون اولویت معرفی، جوایز این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی را به آرش فلاحت‌پیشه از تهران برای نمایش پنهان خانه پنج در و کیانوش ایازی از تهران برای نمایش زیپ اهداء کرد.

همچنین در بخش کودک و نوجوان با رای هیات داوران متشکل از فردوس حاجیان، لیلی رشیدی و فرناز ماجدی دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به فرزاد لباسی از همدان برای نمایش موش کجا گربه کجا، وحید نفر از تهران برای نمایش آرزوهای یک موش کور و رامین کهن از تهران برای نمایش موش تا موش تعلق گرفت و هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به عمادالدین رجبلو برای نمایش دشمن خدا از گرگان اعطاء کرد.

در بخش متون نمایشی و نمایشنامه نویسی بر اساس رای ایوب آقاخانی، محسن خسروی و مهدی صفاری‌نژاد از نویسندگان و هنرمندان ارزنده تئاتر کشور، نمایشنامه پانزده متر و نیم نوشته عباس چهل‌تنان از شیراز، راضیه نوشته شهرام احمدزاده از تهران و نمایشنامه اتفاق به نویسندگی محمدصادق خیمه‌کبود از کاشان به عنوان نمایشنامه برگزیده انتخاب و به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

تقدیر از برگزیدگان بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره( صحنه‌ای، کودک و نوجوان و بخش نمایشنامه‌نویسی)، سخنرانی سعید ابریشمی‌راد شهردار و میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، ارائه گزارش خیام وقارکاشانی دبیر جشنواره، اجرای موسیقی سنتی توسط حسین جان خسروی و پخش آنونس از جمله برنامه‌های آیین پایانی دوره شانزدهم جشنواره سراسری تئاتر مهر بود که با همراهی هنرمندان منتخب و مسئولین اجرا شد.

همچنین سعید ابریشمی‌راد ، شهردار کاشان در مقام رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، در مراسم اختتامیه این رویداد هنری در خانه تاریخی طباطبایی‌ها با تبیین جایگاه جشنواره به تعریف هنر و نقش آن پرداخت و آن را یک موهبت الهی دانست که با ترکیب دو عنصر عشق و احساس توانسته آثار بسیار زیبایی را خلق کند و آنچه از ترکیب این دو عنصر پدید می‌آید قطعاً دوست‌داشتنی و زیباست.

وی با بیان اینکه در همه رسته‌های هنری وقتی هنرمندی مبتنی بر اندیشه، اثری را خلق می‌کند، آن اثر ماندگارتر و اثرگذارتر می‌شود و هر چه عمق آن اندیشه بیشتر باشد ما با اثر والایی مواجه خواهیم بود که مولد یک جریان آگاه‌ساز در جامعه می‌شود، عنوان کرد: هنر نمایش با جایگاه و مخاطب خاص خود از ابتدای تاریخ به دنبال خلق و نشان دادن رویدادهایی بوده است که مستقیم بیان نمی‌شده و از این رو عمق اندیشه در هنر نمایش از جایگاه قابل توجهی برخوردار است .

شهردار کاشان در رابطه با میزبانی کاشان در جشنواره سراسری تئاتر مهر بیان کرد: دیار سیلک در جایگاه شهری تمدن‌ساز که افتخار فلات ایران بوده و هست، سعادت میزبانی از جشنواره سراسری تئاتر مهر را داشته و بسیار مایه مباهات است که دستاوردی این چنین حاصل شورایی به نام هنر متشکل از هنرمندان نامی شهر به ثمر رسیده، بالاخص هنرمند کاشانی خیام وقار که با حضور هنرمندانه و مستعد خود در جمع شورای هنر اتفاقات خوبی را در جشنواره رقم زده است.

شایان ذکر است اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با محدودیت تعداد حاضران برگزار و این مراسم از صفحه اینستاگرام جشنواره به صورت زنده پخش شد.




نظرات کاربران