در حال بارگذاری ...
بیانیه حوزه هنری استان کردستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

28 خرداد؛ حماسه ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی است

حوزه هنری استان کردستان با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از مردم جهت حضور در انتخابات، از ۲۸ خرداد به عنوان حماسه ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی یاد کرد.

به گزارش ایران تئاتر در متن این بیانیه آمده است :

مردم فهیم کردستان ، هنرمندان و نخبگان استان

نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت بر پا شده که بر اساس اصل ششم  قانون اساسی که میثاق ملی و تنها منبع وثیق قدرت و اقتدار مردم و کشور است «امور کشور باید به اتکای آرای عمومی از راه انتخابات و یا همه‌پرسی اداره شود»، بنابراین پایه‌های اساسی مشارکت سیاسی شهروندان در تمامی سطوح، از صندوق های رای آغاز ولی به آن ختم نمی‌شود. تحقق و نهادینه شدن مشارکت سیاسی واقعی در تمامی سطوح از طریق شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها، مقدمه و شرط ضروری تحقق اصل جمهوریت بوده و این فرایند در کنار معیارهای اسلامی موجب گردش نخبگان در نظام سیاسی، انسجام ملی و توازن معقولی بین اقتدار دولت و حکومت از یک طرف و قدرت ملی از طرف دیگر خواهد شد.

حماسه ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی در پرتو حاکمیت دین رحمانی ،عقلانیت، خرد جمعی، ارزش های اسلامی و ایرانی در ایران اسلامی در حال رقم خوردن است. در حالیکه جهان نظاره گر شیوه حضور دوباره مردمان سرزمین اسلامی در تعیین سرنوشت خود می باشد دشمنان با امید نفوذ در باور مردمان این سرزمین با بهره گیری از ابزارهای مختلف و هزینه های فراوان با زدن ماسک همراهی با مردم درصدد ایجاد یأس و ناامیدی درمردمی هستند که با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در37 انتخابات در تعیین سرنوشت خود دخیل بوده اند و با مشارکت بالای خود و پشتیبانی از نظام مردمی انقلاب اسلامی تمامی توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده اند.

امسال نیز 28 خرداد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخاب شوراهای شهر وروستا را پیش رو داریم که گرمای حرارت تحقق خواست و اراده مردم منجر به ذوب شدن یخهای جنگ سرد در سیاست داخلی و خارجی شده و با آزاد نمودن انرژی جوانان این کشور دوران  نوینی را همسو با بیانیه گام دوم انقلاب شاهد خواهیم بود.

دوران نوینی  که آغاز آن با انسجام هر چه بیشتر ملی همراه با تشکیل دولتی نخبه گرا و متخصص و بدور از شعار و تند روی باشد. دولتی که با پشتوانه رأی ملت  تلاش نموده و  باعث خوشحالی و اعتلای نام ایرانی در دنیای کنونی و گره گشای مشکلات شهروندان ایرانی باشد. دولتی  که بتواند در کنار دو قوه دیگر به تحقق آمال و آرزوی تمامی ایرانیها در داخل و خارج کشور بپردازد و سایه رکود اقتصادی، تورم، نا امنی سیاسی و اجتماعی را از این مرز و بوم دور کند.

حوزه هنری استان کردستان با امید به آینده ای مملو از موفقیت و سربلندی برای ملت عزیز ایران در سایه توجهات حضرت حق و رهبری فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) با دعوت از آحاد مردم همیشه در صحنه استان کردستان جهت حضور در این انتخابات سرنوشت ساز این اطمینان را می دهد که هنرمندان و فرهیختگان این دیار نیز همچون گذشته با حضور در صحنه های مهم انقلاب در این دوره نیز شورآفرینی کرده و در رقم زدن صحنه ای سرشار از امید و زیبایی برای کشورعزیزمان ایران با انتخاب اصلح ترین فرد برای ریاست جهموری واصلح ترین افراد برای مدیریت شهر و روستا شریک ملت بزرگ ایران اسلامی خواهند بود .




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران