در حال بارگذاری ...
فروغ قجابگلی در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

در تله تئاتر اتاق عروس بازی می کنم

در تله تئاتر اتاق عروس به کارگردانی محمدقنبری در نقش مادر عروس بازی می کنم.

فروغ قجابگلی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش عنوان کرد : برای بازی در تله تئاتر اتاق عروس به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد قنبری به توافق رسیده ام و تمرینات نمایش به زودی آغاز می شود. متن این نمایش نامه متعلق به نویسنده روسی والنتین کراسناگوروف است و توسط ماندانا مجیدی به فارسی ترجمه شده است. این نمایش فضایی کمدی و تاریخی دارد و قرار است بعد از ضبط و فیلمبرداری در فضای مجازی  منتشر شود .

وی در باره نقشش در این نمایش عنوان کرد : من در این نمایش نقش مادر عروس را بازی می کنم. نسیم ادبی ، گیتی قاسمی و آیه کیانپور تا به حال حضورشان در این تله تئاتر قطعی شده است.

قجابگلی در باره تفاوت های بازیگری در تئاتر با بازیگری در تله تئاتر عنوان کرد: تفاوت مهم نوع پروسه و شیوه تمرینات است . با وجود دوربین در تله تئاتر بازیگر فرصت اشتباه دارد و با کات کارگردان بازیگر بازیش را رتوش می کند . در تئاتر تماشاگر از زاویه لانگ شات اثر را می بیند و در تله تئاتر سوای لانگ شات از کلوزاپ و مدیوم شات صحنه ها را می بیند.

گفتنی است داستان اتاق عروس در باره دختر جوانی به نام نادیا است که قرار بوده با یک جراح ازدواج کند .اما ناگهان تصمیم خود را تغییر می دهد و تمایل پیدا می کند که با یک موسیقیدان ازدواج کند . در روز مراسم عقد داماد در ساعت مقرر به تالار نمی رسد و این دیر کردن باعث بروز سوتفاهماتی بین دو خانواده می شود.

فروغ قجابگلی سابقه همکاری با بزرگانی نظیر دکتر علی رفیعی ، کوروش نریمانی ، دکتر قطب الدین صادقی  دارد .

او بازی در نمایش های کوکوی کبوتران حرم ، قاتلانه ، عاشقانه ، عامدانه ، خاطرات و کابوس های یک جامه دار ، باغ دلگشا ، قرعه ، خرقه ارغوانی، اعترافاتی درباره زنان، روزی روزگاری آبادان، خیال روی خطوط موازی، قهوه داغ داغ بنوشید، مضحکه شبیه قتل و... را در  کارنامه خود دارد .

از فعالیت‌های دیگر او می‌توان به آموزش و پژوهش، آموزش بازیگری تئاتر در کلاس‌های فوق برنامه مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان و تهران،آموزش رهایی بدن ، آموزش هنرهای تجسمی در جشنواره‌های دانش آموزی سراسر کشور و استعدادهای درخشان، کارشناس و پژوهشگر فرهنگستان هنر، ‏ کارشناس تئاتر در دبیرخانه شورای هنر تلویزیون‏، پژوهش در زمینه مراسم لطمه زنی زنان عرب و پژوهش در زمینه تاثیر هنر بر زندگی کودک اشاره کرد.

از فروغ قجابگلی در جشنواره‌های متعددی تقدیر  شده است ، که می‌توان به دریافت رتبه دوم کارگردانی نمایش آواز جان سوخته در اولین جشنواره منطقه‌ای‏ بهبهان، دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در نمایش یک ستاره بیرون ، ‏دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در نمایش دور گردون در نهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس و دریافت جایزه بازیگری برای بازی در نمایش  "مضحکه شبیه قتل در نخستین جشن بازیگر ، در جشنواره تئاتراستانی تهران اشاره کرد.




نظرات کاربران