در حال بارگذاری ...
رضا سعیدی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

نمایش حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی را به زودی اجرا می کنم
به دنبال خانه قدیمی ناشناخته

نمایش محیطی حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی با محوریت خانه ای قدیمی را به زودی برای اجرا می کنم.

رضا سعیدی نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدیدخود گفت:مشغول آماده سازی نمایش محیطی حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی برای اجرای عمومی هستم که سال قبل در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اجرا‌ شده و در بخش دیگر گونه های تئاتر برنده جایزه بهترین نمایش نامه شد. چون کار محیطی است و باید از فضای یک خانه قدیمی برای اجرای نمایش استفاده کنم. در حال حاضر مشغول پیدا کردن این عمارت قدیمی خاص و کمتر شناخته و دیده شده هستم.

وی در باره مضمون و فضای نمایش محیطی حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی افزود: نمایش در باره آدمی است که منتظر به دنیا آمدن فرزندش است و ناگهان بی حرکت می شود و زندگیش حالت ثابتی در خانه ای که زندگی می کند به دست می آورد. در این وضعیت فرزندش به دنیا می آید و بزرگ می شود و مرد حالتی شبیه به درخت در خانه اش پیدا می کند . کار کاملا فضایی رئالیستی دارد .

این طراح در باره ویژگی و کارکرد های خانه در ساختار دراماتیک اثرش گفت: در ذهن این مرد خانه هر لحظه بزرگتر می شود و در ادامه داستان به حیات خانه کشیده می شود.

این کارگردان در باره اینکه محوری شدن خانه در ساختار دراماتیک اثرش باعث اجرایی متفاوت می شود تاکید کرد: بهر حال برای جذابیت و ارتباط بهتر مخاطب باید سراغ فضاهای متفاوت و نو رفت و ما فضای نمایش در یک خانه را تعریف کردیم و تماشاگر در حین دیدن نمایش کل خانه را می بیند .در این نمایش خودم و مینا زمان بازی داریم.  

سعیدی که پیش از این نمایش محیطی مواجهه با ورنوسفادرانی را نیز در خانه هنر پیچازی اجرا کرده است در باره عوامل اجرایی نمایش گفت: بازیگر ، نویسنده، طراح و کارگردان خودم ،هستم   مدیرهنری: سارا سالاری،گروه کارگردانی : احسان بدخشان، کیمیا کلانتری، یاسمین حاتمی خسروشاهی، امین محمدی و نگین بهزاد، موسیقی : آریسان اکبری و ارغوان منتظری.

.




نظرات کاربران