در حال بارگذاری ...
احمد صمیمی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

قصد اجرای نمایش لوطی وارانه را دارم

قصد اجرای نمایش سنتی لوطی وارانه را برای حضور در جشنواره تئاتر آیینی سنتی دارم.

احمد صمیمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدیدش گفت: قرار است نمایش مصیبت لوطی وارانه را در آبان ماه روی صحنه اجرا کنم . متن این کار را حمید نریمانی نوشته است و اولویت اصلیم آماده کردن این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر آینی سنتی است .

وی در باره مضمون نمایش تصریح کرد: فضای داستان نمایش شکل گرفته از داش آکل هدایت و رستم و سهراب شاهنامه است . در  داستان کار ما جنگ میان لوطی و کاکا سیاه نشان داده می شود . لوطی در شهر به علت شایعه از پشت چاقو زدن به کاکا سیاه به نامردی شهره شده است. مرجان زن مورد علاقه لوطی تلاش می کند نادرستی این ادعا را ثابت کند  وخودش را شبیه مردها می کند تا به جنگ با لوطی برود و لوطی از این کار مرجان اطلاعی ندارد . مرجان برای اثبات مردی لوطی او را به رزمی دعوت می کند و از نقطه ضعف لوطی در باره علاقه اش به خود بهره می برد. لوطی با شنیدن این شایعه عصبانی و با او قرار نبرد می گذارد و در ادامه اتفاقات تراژیکی رخ می دهد و مرجان نمی تواند ادعایش را ثابت کند.

این کارگردان در باره ساختار اجرایی نمایش افزود: در نمایش هم بازیگر و هم عروسک وجود دارد و عروسکها در دست بازیگران بازی می شوند . لوکیشن و مکان داستان نمایش جایی مثل قهوه خانه نیم دایره ای خواهد بود و همه پشت میز نشسته اند . در صحنه هایی نور می رود و فقط عروسک ها دیده می شوند . عروسک ها هم با روایت لوطی و کاکا سیاه که به طور موازی روایت می شود وارد فضای داستان می شوند.

صمیمی در باره عوامل و بازیگران نمایش گفت : مجید رحمتی ، محمد مختاری ، امین اکبری نسب، هما پارسیان وهادی عطایی سرشت جزو گزینه های  اصلی بازیگری کار ما هستند .

احمد صمیمی نویسنده و کارگردن تئاتر تا به حال نمایش هایی نظیر من تا مرز من٬ بامن حرف نمی‌زنی چرا؟ ، ایست...گاه ،مستند پخش‌شده میرزا و اگر شبی از شب های تهران مسافری را روی صحنه اجرا کرده است.




نظرات کاربران