در حال بارگذاری ...
ساعت 18 امروز رقم می خورد

آغاز پخش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» در تلویزیون تئاتر ایران

پخش نمایش«برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» از امروز شنبه ۲۹ خردادماه ، ساعت ۱۸ از پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران آغاز می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، این نمایش به کارگردانی حسین شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر دژاکام در ادامه برنامه پخش نمایش از تلویزیون تئاتر ایران ؛ پلتفرم تخصصی انجمن هنرهای نمایشی ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

«برگشتن افتخار‌آمیز مردان جنگی» روایت داستان سرجوخه بکمان، سرباز آلمانی است که در جنگ جهانی دوم به مدت هزار روز در روسیه اسیر بوده است و حالا سه سال بعد از اتمام جنگ آزاد شده و پس از تحمل مشقت‌های بی‌شمار با شور و هیجان به میهن بازگشته است. بکمان در همان بدو ورود با چیزی که انتظارش را ندارد روبه‌رو می‌شود و همه او را به خاطر یادآوری جنگ و روز‌های سخت دیکتاتوری نازی پس می‌زنند و گویی همچنان استبدادی که در دوران نازی حکمفرما بوده است در روح مردمان مشاهده می‌شود؛ حتی اسم او را مانند یک شی بی‌ارزش صدا می‌کنند و به هر جایی می‌رود به او می‌گویند باید بیرون و پشتِ در باشد، از این رو راه آرامشی برای بکمان باقی نمی‌ماند جز آن‌که خودش را به رودخانه البه بسپارد؛ آیا او در نهایت چنین خواهد کرد؟

نمایش « برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» در سال ۱۳۹۹ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان مواجه شده بود.

بازیگران این نمایش، ابوالفضل جمشیدی، عارف عباسی، عامل پورمحمد، علی یعقوبی پور، ناصر عزتی، علی افضلی، فائزه خانزاده، طاهر رجبی، سید جواد آیت، آیدا سرمست، حیدر رحمت الهی، سحر سلیمانزاده، نجمه صفایی، سحر سلیمان‌زاده هستند.

از دیگر عوامل آن می توان به صداپیشگان سحر سلیمان‌زاده، نجمه صفایی؛ جانشین تهیه‌کننده سحر سلیمان‌زاده؛ طراح‌گریم احمد نگهبان؛ طراح لباس حسین شهبازی؛ فیلمبردار امین معافی؛ مجری دکور سید جواد آیت؛ طراح نور امین مافی؛ طراح پوستر و بروشور امیر رجبی؛ مهندسی صدا حسین صمیمی؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز بهار پوزش پور؛ دیگر دستیاران کارگردان محمد آذری و عرفان توانا؛ مجریان ‌گریم روشنک دانشمند، حسین پرهیزگاری، حسین برجیس؛ عکاسان مریم اصلانی، آیدا دژاکام، ساغر خواجه امیری؛ روابط عمومی ثریا تیموری؛ مدیر صحنه امیر‌ عباسی؛ منشی صحنه آیدا سرمست و مدیر اجرا حیدر رحمت اشاره کرد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران