در حال بارگذاری ...
با طراحی محمدرضا قیطاسی

پوستر نمایش «مطلق» رونمایی شد

پوستر نمایش «مطلق» با طراحی محمدرضا قیطاسی، در آستانه آغاز پیش‌فروش بلیت در سایت تیوال رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر محمدرضا قیطاسی طراح گرافیک در خصوص پوستر این نمایش گفت: «پوستر نمایش بخشی از فرهنگ و نماد اثر نمایشی است و مسلما در دید مخاطب، تاثیرگذار است، پوستر می‌تواند فضای ذهنی و بصری را در ذهن مخاطب نسبت به نمایش ایجاد کند و نقش مهم و بسزایی را دارد.»

وی در خصوص نحوه‌ همکاری با راد پورجبار در مورد طراحی پوستر نمایش «مطلق» افزود: «قدم اول خواندن نمایش‌نامه بود تا نشانه‌ها و اتفاقاتی را که در نمایش رخ می‌دهد، پیدا کنم. بعد اتود‌های اولیه از نشانه‌های اثر را زدم، در نظر داشتم پوستر صریح و ساده منظورش را به مخاطب برساند، به همین دلیل به سراغ نشانه‌هایی رفتم که مخاطب در قالب بصری بتواند به‌درستی با آن ارتباط برقرار کند.»

قیطاسی در ادامه گفت: «مخاطب در پوستر نمایش «مطلق» با شخصیتی مواجه می‌شود که در دنیای مطلق زندگی می‌کند و دیگر شخصیت‌ها اگر چه نماد فرهنگ، ایدئو‌لوژی و تفکر هستند اما با درک نماد‌ها و المان‌های «مطلق» بخشی از قصه‌ نمایش شفاف می‌شود که البته رسالت پوستر تئاتر این نیست که بکر بودن نمایش را زیر سوال ببرد. در کل می‌توان گفت پوستر نمایش مطلق نمادین طراحی شده است. بسیاری از کاراکتر‌های و موقعیت‌های موجود در این اثر، از زندگی ما دور نیستند و مخاطب با آن به راحتی در جامعه به نوعی مواجه بوده و از آن‌ها درک دارند.»

قیطاسی در پایان در خصوص تکنیک اجرایی پوستر عنوان کرد: «در طراحی پوستر نمایش از سبک مینی‌مالیست بهره برده‌ام تا بتوانم اثری را در ‌شأن نمایش مطلق ارائه کنم. این سبک از طراحی که استفاده از نشانه‌ها و تصاویر اختصاری است به مخاطب اجازه می‌دهد برداشت آزادش را از تصویر داشته باشد. مینی‌مالیست با اشکال ساده طرحی را خلق می‌کند که مخاطب به فکر فرو برود و جرقه‌ای در ذهن مخاطب ایجاد کند. بخش اعظم پوستر تایپوگرافی است و مابقی بخش‌های تصویر پوستر این اثر اشکال و المان‌ها هستند که این پوستر را تشکیل می‌دهند ولی اگر پوستر نمایشی را توضیح بدهیم کار اشتباهی کردیم، پوستر این اثر نیاز به توضیح ندارد و مخاطب با دیدن آن روند جاری در نمایش را متوجه می‌شود.»

نمایش «مطلق» به کارگردانی راد پورجبار و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی حسینی از 6 تیر ماه ساعت 20 اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال و گیشه‌ سالن تهیه کنند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه»

تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است
گفت‌وگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه»

تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است

سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» براین باور است که تئاتر به ویژه تئاتر شقاوت، مانند نیشتر پزشکی است که درد دارد اما برای سلامتی، شادابی و حال خوب لازم است.

|

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

نمایش «مافیای روباه‌ها» به کارگردانی امید بنکدار که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، به مدت ۱۰ شب دیگر تمدید شد.

|

نظرات کاربران