در حال بارگذاری ...
تئاتر و سینمای ایران در سوگ بازیگر پیشکسوت

ابوالفضل شاه‌کرم درگذشت

ابوالفضل شاه‌کرم بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که سابقه‌ بازی در آثاری چون «دوئل»، «خرس»، «مریم مقدس»، «آشپزباشی» و «خاک سرخ»را داشت، صبح امروز درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر، خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت را پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. زنده‌یاد شاه‌کرم  متولد سال 1334 بود و در بیش از 50 تئاتر به عنوان بازیگر حضور داشته است؛ نمایش‌هایی چون چشم در برابر چشم، میلاد، کوچ، غربت، معدن، پتک، عروسک، خانه بارانی و ... او در سریال «امام علی (ع)» نقش «حرث» برادر قطام  را بازی کرده بود.

او  سال 1363 در فیلم پرچمدار به کارگردانی شهریار بحرانی بازی کرده است.ابوالفضل شاه کرم از مجموع 16 اثری که در کارنامه دارد،در 11 اثر در سینما با نام های فیلم خرس،فیلم سیزده 59،فیلم دوئل،فیلم مارمولک،فیلم  مجموعه مریم مقدس،فیلم مثلث آبی،فیلم دنیای وارونه،فیلم عملیات کرکوک،فیلم روزنه،فیلم پرچمدار و فیلم زندان دوله تو به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام های سریال گلشیفته،سریال نردبام آسمان،سریال امام علی (ع)،سریال حکایتی و حکمتی ، آشپرباشی و سریال روزنه بازی کرده است.

به گفته فرزند این بازیگر ، او حدود 20 روز پیش پدرم به دلیل مشکلات کلیه در بیمارستان بستری شد و در ادامه به دلیل تورم شدید در ناحیه شکم به آی سی یو منتقل شد . سپس به علت پارگی اثنی عشر تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او ادامه داد: پدرم چند روزی در آی سی یو بستری بود و بعد به بخش عمومی منتقل شد و همه چیز خوب پیش می‌رفت بود تا اینکه دوباره تورم شکم آغاز و مشخص شد ریه‌اش آب آورده است و از روز سه شنبه هفته پیش بتدریج هوشیاری اش هم کم شد.

به گفته او، این بازیگر بامداد روز چهارشنبه دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفت که به مراتب سخت‌تر از عمل قبلی بود. چراکه در این مدت تنها ده درصد ریه او کار می کرد و تنفسش با دستگاه انجام می‌شد .

این بازیگر امروز، دوشنبه 31 خرداد ماه حدود ساعت 6 صبح از دنیا رفت.

سمانه شاه‌کرم درباره زمان خاکسپاری پدرش توضیح داد: احتمالا خاکسپاری فردا انجام شود و ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد ولی فعلا در پزشکی قانونی هستیم زیرا طبق اعلام بیمارستان، علت فوت پدر، ایست قلبی است اما این موضوع باید در پزشکی قانونی تایید شود.

پرستویی درباره شاه‌کرم نوشت: «ابوالفضل شاه‌کرم هم رفت...ابوالفضل عزیز، رفیق، روحت شاد و یادت گرامی...»

ایران تئاتر درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گوید.




نظرات کاربران