در حال بارگذاری ...
در پروژه‌ای با عنوان «1400» انجام می‌شود

حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از مترجمان و نمایشنامه‌نویسان

در پروژه‌ای با عنوان «۱۴۰۰» از نگارش متون نمایشی اعضای کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر حمایت می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنر‌های نمایشی (انتشارات نمایش) با همراهی کردن نویسندگان در فرایند تولید تکوینی نمایشنامه، از متون تولیدی اعضای کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر در پروژه‌ای با عنوان «۱۴۰۰» حمایت می‌کند.

انتشارات نمایش به منظور ایجاد روحیه و انگیزه و حمایت قانونمند از کسب و کار حرفه‌ای نمایشنامه‌نویسان عضو کانون در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و همچنین ایجاد فرصت برای آفرینش متون نمایشی ایرانی ارزشمند؛ در تفاهمی با هیئت مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران، با ارائه کمک هزینه نگارش و نشر آثار تا سقف ۳۵ اثرجدید‌ اعضای این کانون را که در فرایند این پروژه تولید می‌شوند را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

این فرایند با ارائه‌ طرح و نگارش تدریجی نمایشنامه، از ۲۵ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و با انتشار آثار در مهرماه همین سال پایان خواهد یافت.

این فرآیند طی اعلام فراخوان و شرایط مندرج در شیوه‌نامه‌ پیوست آن صورت می‌گیرد و تنها مختص اعضای کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران است. فراخوان و شیوه‌نامه‌ شرکت در این پروژه از طریق هیئت مدیره این کانون در دسترس اعضا قرار گرفته است.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

نظرات کاربران