در حال بارگذاری ...
آغاز روایت سعیده آجربندیان از آن حمام متروکه

«ناگهان همه برمی‌خیزند به آوازی دیگر» در تلویزیون تئاتر ایران

نمایش «ناگهان همه برمی‌خیزند به آوازی دیگر» در فهرست پخش تلویزیون تئاتر ایران قرار گرفته است.

به گزارش ایران تئاتر، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سعیده آجربندیان در بهمن سال ۱۳۹۶ در تماشاخانه نوفل لوشاتو تهران و دوم اسفند ۱۳۹۷ در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  درسالن سایه مجموعه تئاتر شهر به مدت زمان یک ساعت روی صحنه رفته است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «مردی با صورت نیمه سوخته وارد حمام قدیمی می‌شود و قصه‌اش با زندگی پیرزنی که در آنجا سکونت دارد، در‌می‌آمیزد.»

سعیده آجربندیان هنرمندی چندحوزه ای است ودر آموزش، طراحی ماسک و گریم، نمایشنامه نویسی و کارگردانی فعالیت می کند. نمایشنامه رادیویی بی بازگشت شبکه رادیویی جوان، یازده شاخه زنبق سفید(رزیتا اصلمند) تالار کوچک مولوی، جاده‌ای به سوی کعبه(آثول فوگارد) اداره تئاتر، نمایشنامه آسمان پا به ماه، در قاب‌های تمام‌قد(مهدی محمدی) دومین جشنواره سراسری تئاتر ایثار، تفنگ‌های ننه کارار(مهدی محمدی) سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، غریبه‌ای در خانه، نوبت یعنی بعدی(مرتضی شاه کرم) پنجمین جشنوارۀ تئاتر ایثار، معرکه اهل طرب، تهیه مستند نمایش شبیه اکبر  از جمله کارهای مهم آجربندیان در حوزه های نوشتاری، طراحی ماسک و گریم کارگردانی و تهیه فیلم مستند هستند. وی سابقه داوری در چند جشنواره را نیز دارا می باشد. نمایش «ناگهان همه بر می‌خیزند... به آوازی دیگر» در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر در بخش به علاوه فجر اجرا شده است.  
آجربندیان درباره این نمایش به ایران تئاتر گفت : در اجرای نمایش قصد به رخ کشاندن مسئله ای را نداشتم .اجرای این نمایش از یک قصه تک خطی با این مضمون شروع شد که مردی با صورت نیمه سوخته وارد مکانی می شود که پیر زن و دختری در آنجا زندگی می کند و من این مکان را تبدیل به یک حمام زنانه متروکه کردم. البته شخصیت های دیگری نیز بتدریج به داستان اضافه می شوند. حضور این مرد به واسطه فرمانی است که برای تغییر کاربری حمام صادر می شود .قصه این مرد با قصه پیر زن ساکن در حمام درهم آمیخته می شود . در حین نمایش متوجه می شویم هر کدام از این شخصیت ها چقدر تنها هستند و مقهور شرایط اجتماعی پیرامونشان هستند ودر کلیت گاهی مواقع شرایط آنقدر برای عده ای سخت می شود که می خواهند از موقعیتی که در آن قرار دارند، بیرون بزنند و به گوشه امنی بروند، در حالی که این کار به آنها کمک نمی کند چون باید در شرایطی که هستند اقدام به حل مشکلشان بکنند نه از آن فرار کنند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از نویسنده و کارگردان: سعیده آجربندیان، بازیگران: فاطمه سرلک، پرستو آل رسول، ناصر عاشوری، پیمان محسنی، زهرا پرهون ، دستیاران کارگردان: مینا محترمی و اعظم تیماجی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه‌، گریم: فاطمه حسینخانی، عاطفه علی محمدیان و لیلا مهدی پور، طراح پوستر و بروشور: مهدی طالقانی، آهنگساز عبد آتشانی، عکاس: مونا صدر فریدپور، مدیر روابط عمومی: مهدیه سادات شاهمرادی و مدیر صحنه: حمیدرضا کسری.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تلویزیون تئاتر ایران به تماشای این نمایش بنشینند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران