در حال بارگذاری ...

نمایشنامه‌های تولیدی در استان‌ها اجرا شوند

آخرین جلسه ورکشاپ‌های فصل سوم پروژه چهارفصل تئاتر (اجتماعی با رویکرد آزاد ) با قرائت نامه تشکر نویسندگان از رئیس مرکز هنرهای نمایشی همراه شد. به گزارش سایت ایران تئاتر در این جلسه که عصر ‌جمعه ۲۴ آبان در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد نماینده هنرمندان حاضر در ورک‌شاپ ضمن پرداختن به ویژگی‌های برگزاری پروژه چهار فصل و بیان درخواست‌های گروه از مسئولان پروژه‌، تقدیرنامه‌ای را که خطاب به رئیس مرکز هنرهای نمایشی نوشته بودند، قرائت کرد.

آخرین جلسه ورکشاپ‌های فصل سوم پروژه چهارفصل تئاتر (اجتماعی با رویکرد آزاد ) با قرائت نامه تشکر نویسندگان از رئیس مرکز هنرهای نمایشی همراه شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر در این جلسه که عصر ‌جمعه 24 آبان در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد نماینده هنرمندان حاضر در ورک‌شاپ ضمن پرداختن به ویژگی‌های برگزاری پروژه چهار فصل و بیان درخواست‌های گروه از مسئولان پروژه‌، تقدیرنامه‌ای را که خطاب به رئیس مرکز هنرهای نمایشی نوشته بودند، قرائت کرد.
در این نامه آمده است:
جناب آقای پارسایی ریاست محترم مرکز هنرهای نمایشی
با عرض سلام و ارادت خاص خدمت حضرتعالی‌، قبل از هر چیز بر خود لازم می‌دانیم که از جنابعالی و جناب آقای ایوب آقاخانی و همچنین سایر عزیزانی که مساعدت نموده‌اند‌، بخاطر حرکت شایسته و تحسین برانگیزتان که به جرات می‌توانیم اذعان کنیم که در طول تاریخ تئاتر ایران بی‌نظیر بوده تقدیر و تشکر نماییم. بی شک این حرکت که در دوران تصدی حضرتعالی شکل گرفته‌، حرکتی میمون و مبارک خواهد بود که امیدواریم به یاری خداوند متعال و توجهات خاص حضرتعالی فقط به سال 1387 ختم نگردد و این چهارفصلی باشد که دفترش برای همیشه باز بماند چرا که ما نویسندگان بومی بالاخره روزی را دیده‌ایم که بتوانیم در آن استعدادهایمان را در میدان نوشتاری محک بزنیم و امیدوار باشیم که همانند نویسندگان مرکزنشین ما هم می‌توانیم عقاید و تفکراتمان را که مطمئنا در راستای خدمت به بشر امروزی خواهد بود به عرصه ظهور برسانیم، اگر نگاهی به چاپ نوشته‌های ایرانی بشود مشخص می‌گردد که سهم ما نویسندگان بومی چقدر بوده است؟ ما بار دیگر حمایت قاطع خود را از جنابعالی و جناب آقای آقاخانی بخاطر ایده جدید تمرکززدایی اعلام می‌نماییم‌، در پایان تقدیر و تشکر خود را از ریاست محترم مجموعه تئاتر شهر، عزیزانی که در سرویس‌دهی، پذیرایی و اسکان برایمان به حق زحمت کشیدند اعلام می‌داریم.
در این نامه نویسندگان از مدیر مرکز هنرهای نمایشی خواستند: نوشته‌ها بعد از بازنویسی و بازخوانی با حمایت مرکز به چاپ برسند، طرح هایی که به نمایشنامه تبدیل و تولید می‌شوند در راستای تبادل تجربه در سایر استانها به اجرا در آیند، آثار شاخص در تهران به اجرا در آیند و ترتیبی اتخاذ شود که قبل از اینکه امور استانهای مرکز با کارگردانی در خصوص اجرای نمایش‌های فوق قرارداد ببندد، حق‌التالیف نویسنده اگر کارگردان نباشد از طریق مرکز تعین و در قرارداد قید گردد.
در حاشیه این جلسه نیز هر یک از نویسندگان با خبر‌نگار سایت ایران تئاتر درباره موفقیت و تاثیر‌گذاری چنین کارگاه‌هایی صحبت کردند.
اصغر خلیلی از این که در این جلسات مشاوره ‌نظرات و رای کارشناسی در‌باره هر طرح ارائه می‌شود، ابراز خرسندی کرد. رامین راستی نیز با موفق ارزیابی کردن این کارگاه و ذکر تاثیر مثبت آن ‌استمرار و تداوم آن را خواستار شد. خدایی نیز پیشنهاد داد‌ برگزاری این کارگا‌ه‌ها در هر یک از استان‌ها و میان نویسندگان بومی نیز شکل بگیرد‌. او فضای نگارش مشاوره‌ای و یا حتی مشاوره پیش از نگارش را در هر سطح برای نویسندگان مثمر ‌‌ثمر عنوان کرد.
غلامرضا پودینه با اشاره به دوری استان سیستان و بلوچستان از مرکز یکی از دستاورد های این ورک شاپ را آشنایی و دوستی نویسندگان سراسر کشور با یکدیگر ارزیابی کرد و گفت‌: در حال حاضر هر یک از ما 16 دوست نویسنده دیگر در ایران دارد که می‌تواند آثارش را برای آنها بخواند.
او استمرار ورک شاپ و ادامه حمایت مرکز از نویسندگان را خواستار شد.
ابراهیم پشت‌کوهی انسجام و یگانگی هنرمندان تئاتر را که همچون مجمع الجزایر پراکنده کار می‌کنند، از مهمترین دستاوردهای پروژه چهارفصل عنوان کرد.
فرشاد بزرگ‌نیا نیز گسترش ورک‌شاپ‌های این چنینی را از مرحله طرح تا اجرا حتی در بخش‌های مختلف تولید پیشنهاد داد. عبدالرضا قراری نیز موضوعی شدن ورک‌شاپ، تمرکز بر حضور نویسندگان ‌و چند مرحله‌ای شدن کارگاه‌ها را برای آینده چهارفصل تئاتر موثر دانست.