در حال بارگذاری ...
افسانه قلی زاده در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

طراحی و ساخت ماسک های نمایش بابا لنگ دراز را شروع کرده ام

طراحی چهره پردازی و ساخت ماسک های نمایش کودکانه بابا لنگ دراز به کارگردانی مریم کاظمی را شروع کرده ام.

افسانه قلی زاده طراح چهره پردازی و ماسک و مدرس باسابقه گریم در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های کاریش گفت : قراراست طراحی چهره پردازی و طراحی ماسک و گلاه گیس های مجموعه ای از نمایش های کودکانه ( 7 نمایش) به کارگردانی مریم کاظمی را که به صورت اجرای متمرکز و رپراتوری است را برای اواسط فصل تابستان برای کودکان انجام بدهم.

این طراح در باره فضای نمایش ها عنوان کرد: برخی از این نمایش ها بر اساس متن های نام آشنا و شاد ایرانی  و تعدادی بر اساس متن های  کلاسیک و مطرح خارجی مثل بابا لنگ دراز اجرا می شود و مختص کودکان و نوجوانان است و تمرینات نمایش ها ها نیزشروع شده و من هم همزمان طراحی گریم و ماسکهای بازیگران را شروع و تعدادی از آنها ساخته و آماده استفاده بازیگران در تمرینات است. امیدوارم دیدن این نمایش های شاد و مفرح کودکانه بتواند حال کودکان و نوجوانان را خوب کند و با آن ارتباط برقرار کنند و دوباره برایشان دیدن تئاتر کودکانه  دارای اهمیت بشود.

 افسانه قلی زاده فارغ التحصیل رشته کارگردانی که سابقه بازی در سه نمایش علاءالدین و چراغ جادو ، قصه خارپشت و گل طلایی را دارد. وی از دهه شصت به عنوان گریمور با مرکز هنرهای نمایشی همکاری می کند. تدریس و آموزش به جوانها از دیگر فعالیت های او محسوب می شود. قلی زاده در عرصه کاری با بزرگانی نظیر زنده حمید سمندریان، بهزاد فراهانی ، منیژه محامدی ، حمید رضا نعیمی و داود رشیدی در نمایش های مثل بازی استریندبرگ، سقوط از کوه مورگان، خانه کاغذی ، منهای دو، سال دوم ، لابی ، آفرینش از تو ، خانه کاغذی ، شاه لیر ، مرثیه یک خانم ، رام کردن زن سرکش را دارد. او موفق به کسب جایزه بهترین چهره پردازی جهت نمایش های هشتمین سفر سندباد و افسون معبد سوخته از کانون تاتر منتقدین ایران شده است.




نظرات کاربران