در حال بارگذاری ...
به دلیل ابتلا به کرونا

شهاب ملت‌خواه دار فانی را وداع گفت

شهاب ملت‌خواه نویسنده و کارگردان پیشکسوت مشهدی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر، اصغر ملت‌خواه معروف به «شهاب ملت‌خواه» نویسنده و کارگردان پیشکسوت مشهدی عصر روز جمعه ۱۱ تیرماه درگذشت. از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به فیلم سینمایی «شب حورا» اشاره کرد.

بر اساس گفته‌های فرزند او، زنده‌یاد ملت‌خواه بیماری زمینه‌ای داشته و ریه‌اش درگیر این ویروس شده بود.

نویسندگی بیش از صد نمایشنامه همچون طاموره، قائد، خراسون، راه، داماد، قتیل، حماسه دو شهید، حشره‌کش‌ها، علی جمعه، قاف و... ، نویسندگی بیش از ۲۵۰ نمایشنامه رادیویی برای صدای مرکز خراسان، نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «دیوار»، «آتا»، «زیر آتش» و «شب حورا»، تولید بیش از ۸ ساعت فیلم ۸ میلی‌متری از وقایع انقلاب و دفاع مقدس، کسب چندین دیپلم افتخار، تقدیرنامه و لوح زرین بخشی از کارنامه هنری ملت‌خواه را تشکیل داده است.

او علاوه بر سینما و تئاتر در رشته‌های دیگری مانند نقاشی فعال و کتاب‌هایی را هم منتشر کرده‌بود. «نور و نمایش»، «فریاد خون حبیب»، «پروانه‌ها و عروج» و «غزلنامه تابران» از جمله آثار مکتوب به جامانده از این هنرمند هستند.در کارنامه او خلق بیش از ۵۰۰ اثر نقاشی در سبک‌های مختلف و چهار مجموعه شعر از قدیم تا امروز به چشم می‌خورد.

مرحوم ملت خواه متولد ۱۳۳۱ بود در سال 1367 در رشته کارشناسی صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران فارغ التحصیل شد. او مؤسس، مدیر عامل و مدرس اولین انجمن فیلمنامه نویسان در ایران (انجمن فیلمنامه‌نویسان خراسان) از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ بود.

ایران تئاتر درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده او و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.




نظرات کاربران