در حال بارگذاری ...
استاندار در دیدار با قادر آشنا تاکید کرد:

یزد میزبانی شایسته برای جشنواره تئاتر فجر خواهد بود

استاندار یزد در نشستی که با حضور مسئولین ارشد تئاتر کشور برگزار شد بر اهمیت این رویداد هنری تاکید کرد و گفت: استان‌ها ظرفیت‌های خوبی در عرصه های مختلف دارند و تهران می تواند در سایر زمینه های دیگر هم روی توانمندی‌های استان‌ها حساب کند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد؛ در این نشست قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، حجت الاسلام بهداروند، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ندافی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی یزد با محمدعلی طالبی استاندار یزد در رابطه با همکاری در میزبانی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیدار و گفتگو کردند.

محمدعلی طالبی با اظهار خرسندی از اعطای میزبانی بخشی از جشنواره تئاتر فجر به استان یزد گفت: خواستگاه فرهنگ و هنری که یزد دارد در کشور زبانزد است و این استان با سبقه فرهنگی و اجتماعی و توانمندی های اقتصادی می تواند میزبان شایسته ای برای جشنواره بین المللی فجر باشد.
استاندار یزد در ادامه اظهار داشت: در طول چند سال گذشته، برگزاری موفق جشنواره های مختلف نشان دهنده مشارکت خوب مردم استان، هنرمندان و دستگاه های اجرایی بود که جای امیدواری دارد تا بتوانیم در این میزبانی نیز سربلند باشیم.
طالبی گفت: طی چند سال گذشته که در استان مسئولیت داشتم، در هر زمینه ای که میزبان بوده ایم به گواه میهمانان ارجمند، یزد میزبانی بسیار خوبی داشته و همه مسئولین، دستندرکاران و مردم آبرو گذاشتند و توانستند بهترین میزبانی ها را انجام دهند که از این جهت جای نگرانی وجود ندارد. 
وی با اشاره تجربیات خوب یزد در برگزاری جشنواره های مختلف گفت: روحیه مناسب تعامل و همدلی که در استان است، با تغییر هر مدیریتی پابرجا می ماند و یقینا با هر رویکردی این همدلی پابرجا است و یزد در این زمینه نیز میزبان شایسته خواهد بود. 
در ابتدای این نشست قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در دیدار با استاندار یزد گفت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر با یک اعتبار 40 ساله جشنواره معتبری در جهان محسوب می شود که بسیاری از هنرمندان و گروه های هنری در ایران نیز برای حضور در این جشنواره برنامه ریزی می کنند و هرساله شاهد حمایت هنرمندان فراوانی از این رویداد هنری هستیم.
قادر آشنا گفت: استان های زیادی متقاضی میزبانی از بخش های مختلف جشنواره بین المللی فجر هستند که میتواند یک چالش بزرگ محسوب شود اما وقتی یزدی ها پیشنهاد دادند، با توجه به سبقه هنر در یزد و سایر بررسی های همکاران، این پیشنهاد پذیرفته شد.
وی افزود: یکی از دغدغه های ما جابجایی دولت و تغییرات احتمالی مدیران است که امیدواریم تدابیر به گونه ای اندیشیده شود که دبیرجشنواره فجر از بابت برگزاری با کیفیت جشنواره اطمینان خاطر داشته باشد.
مسافر آستانه دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در این دیدار گفت: به جهت حساسیت هایی که در همه ی ابعاد جشنواره فجر وجود دارد، همواره با برگزاری این جشنواره یا بخش هایی از آن به غیر از استان تهران مخالفت می شد اما من خیلی تمایل داشتم و معتقدم این اتفاق به رشد تئاتر در استان ها کمک شایانی خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت تئاتر استان ها در جشنواره فجر گفت: بسیاری از استان ها برای میزبانی از جشنواره فجر متقاضی بودند اما در استان یزد هم ظرفیت ها را می شناسیم و اتحاد و همدلی که بین مسئولین شهری وجود دارد ما را متقاعد نمود تا برای نخستین بار در کشور بخشی از جشنواره فجر را به استانی به غیر از تهران منتقل کنیم.
آستانه با اشاره به سابقه فرهنگی یزد، اظهار داشت: همدلی بین جامعه هنری و مسئولین یزد زبانزد است و یقین داریم استان یزد با آبرومندی از این رویداد هنری استقبال خواهد کرد و حاصل این اتفاق یک تجربه  بسیار خوب برای همه  هنرمندان کشور خواهد بود که امیدواریم آغازی باشد تا فجر استانی در همه  استان ها پایه ریزی بشود.
در ابتدای نشست نیز  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در یزد گفت: خوشبختانه در سال های گذشته همت مجموعه استان به سمت توسعه ی فعالیت های فرهنگی بوده و خیزش مناسبی به سمت برنامه های فرهنگی و هنری داشته که خرسندیم در این مقطع برای نخستین بار در کشور می توانیم میزبان بخشی از رویداد بسیار مهم فرهنگی جشنواره بین المللی تئاتر فجر باشیم.
مجید جوادیان زاده در ادامه ارزیابی امکانات و زیرساخت های نمایش یزد و همچنین دیدار با مسئولین ارشد استان را دو هدف مهم بازدید مسئولین ارشد تئاتر کشور از یزد عنوان کرد و اظهار داشت: تولید نمایش های با کیفیت، تئاتر های خیابانی و برگزاری جشنواره های مختلف با کیفیت در استان از جمله چتر زندگی ما را بر این داشت تا این مطالبه را داشته باشیم تا در برگزاری مهمترین رویداد تئاتر کشور، سهیم باشیم و بخشی از میزبانی را به عهده بگیریم.
وی در پایان عنوان کرد: راه اندازی گذر فرهنگ و هنر یزد برای نخستین بار در کشور و استقبال مردم از محصولات هنری نشان داد که ذائقه مردم به سمت مصرف کالای تئاتر حرکت کرده است که امیدواریم با کمک حمایت مسئولین، صنایع و مدیران استان تجربه ی خوبی در زمینه همکاری در برگزاری جشنواره بین المللی فجر داشته باشیم.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد خبر داد.

|

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد
برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد

مهلت ارسال اثر برای حضور در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال (قصه نمایش)، در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، تا ۲۷ بهمن تمدید شد.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

نظرات کاربران