در حال بارگذاری ...
پخش یک نمایش محیطی از تلویزیون تئاتر ایران

«اوراقچی» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت

نمایش محیطی «اوراقچی» در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر خیابانی قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش محیطی اوراقچی جزو نمایش‌های بخش مسابقه خیابانی فجر ۳۹ بوده است و اولین بار سال ۱۳۹۹ در تهران، پهنه رودکی اجرا شده است. مدت زمان این نمایش ۲۵ دقیقه است.

در خلاصه این نمایش می‌خوانیم: «دختری به دنبال قهرمان خود می‌گردد و شنیده است در این منطقه بزرگ‌ترین منطقه آزاد جهان افتتاح می‌شود که مشکلات همه را حل خواهد کرد.» اما شاید باید بیشتر از اینها گفت؛ «بناست غیرمستقیم از یک افتتاح پروژه در آبادان امروز پرده‌برداری شود و ناگهان یک مزاحم سروکله‌اش پیدا می‌شود و آسایش مسئول این افتتاح را به هم می‌زند و زن اصرار دارد که این مزاحم با سر و وضع کثیف، آنجا را ترک کند اما مرد دائم بر یک وسیله که یک دوچرخه قراضه است، تأکید دارد که این‌یک وسیله معمولی نیست و خیلی مهم است؛ اما زن با جیغ و فریاد سعی دارد که این مرد را تا آمدن مسئولان از آنجا دور کند، اما اصرارهایش هیچ سودی ندارد و بالاخره  زن آنجا را برای قصه‌گویی مرد رها کرده و می‌رود و مرد تازه زبان‌باز می‌کند و قصه رنج خود را می‌گوید که کیست. او دریاقلی سورانی است که در نجات آبادان جان‌فشانی کرده و مثل دیگر قهرمانان نام خود را در تاریخ دفاع مقدس ثبت می‌کند.»

نویسنده و کارگردان این نمایش محیطی مالک آبسالان است. آبسالان یکی از هنرمندان فعال تئاتر دهلران است که از سال ۱۳۸۰ فعالت خود را طول جدی در عرصه بازیگری و کارگردانی در تئاتر و به‌ویژه تئاتر خیابانی آغاز کرده است. او سابقه کارگردانی و بازی در نمایش‌های هفت‌سین، کرونا، با من به جهنم بیا، او می‌آید، خون و لجن و ... را در کارنامه کاری خود دارد. آبسالان همچنین به عنوان بازیگر در فیلم‌هایی چون به وقت شام ، زیرنظر و... حضور داشته است.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از سرپرست گروه: حسین کاور، مشاور کارگردان: حیدر رضایی، بازیگران: وانیا شکرپور، مرجان قاسمی و مالک آبسالان، طراح صحنه و لباس: مالک آبسالان، طراح پوستر و بروشور: مجید بختیاری، طراحی و اجرای موسیقی: شهناز آیینی، منشی و هماهنگی گروه: میثم پیرزادی و مسئول تدارکات: جهانگیر جابری.

تماشای «اوراقچی» برای علاقه‌مندان پیگیر نمایش‌های خیابانی خالی از لطف نیست. همچنین علاقه‌مندان به تاریخ و روایت‌های مبتنی بر وقایع و رخدادهای هشت سال دفاع مقدس هم با تماشای این نمایش از زاویه‌ای دیگر و در ساحتی ساخته‌شده بین آن روزهای روشن و امروزِ فراموشی، داستان مردی معمولی را مرور کنند که غیرت و شرف و همتش نگذاشت آبادان به دست بعثی‌ها بیفتد و سقوط کند.

شما می‌توانید برای تماشای این نمایش به پلتفورم تلویزیون تئاتر ایران که در سایت ایران تئاتر هم قابل دسترسی است، بروید و اینجا در روزهایی که موج تازه کرونا همه ما را خانه‌نشین کرده، از دیدن یک نمایش جذاب که اتفاقا در خیابان و فضای باز اجرا شده است، حسابی لذت ببرید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران