در حال بارگذاری ...
به درخواست متقاضیان و به مدت یک ماه صورت گرفت

تمدید مهلت ارسال آثار دومین دوره مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه»

مهلت ارسال آثار دومین دوره از مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» به دلیل درخواست متقاضیان و برای یک ماه تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر، ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه، که فراخوان دومین دوره‌ این رقابت کشوری را از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری ششم اسفند 1399 همزمان با روز اختتامیه‌ دور نخست آن منتشر کرد، خبر از تمدید مهلت ارسال آثار دوره‌ دوم این رویداد فرهنگی و هنری داد.

وی در این مورد گفت: اسفند 1399 که فراخوان را منتشر کردیم، روی روز چهاردهم تیر 1400 که روز قلم نامیده می‌شود هدفگذاری کردیم و خواستیم که متقاضیان تا آن تاریخ آثارشان را به دست ما برسانند. اما تقریباً از اواخر خردادماه تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید این مهلت آغاز شد. بسیاری از این تقاضاها در این مضمون مشترک بودند که زحمت زیادی برای پژوهش کشیده شده و تقاضای تمدید فرصت داشتند.

آقاخانی افزود: در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام این دوستان فرصت را تا نیمه‌ مرداد یعنی دقیقاً یک ماه افزایش دهیم. امیدواریم این فرصت برای متقاضیان کافی باشد. به هر رو، دوستانِ جویای فرصت فراخ‌تر می‌توانند تا پیش از پایان وقت اداری روز پانزدهم مردادماه 1400 آثار خود را به آدرس sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند.

آثار مرجع دوره‌ دوم

1.سمک عیار اثر فرامرز بن عبدالله الکاتب الارجانی (قرن ششم هجری)

2.اقبال‌نامه (خردنامه) اثر نظامی گنجوی (قرن هفتم هجری)

3.مرزبان‌نامه بازنوشته‌ سعدالدین وراوینی (قرن هفتم هجری)

4.بهارستان (روضه‌الاخبار و تحفه‌الابرار) اثر عبدالرحمان جامی (قرن نهم هجری)

شرایط و جوایز:

نمایشنامه‌ها باید در حجم حداقل ۳۰ صفحه و حداکثر ۹۰ صفحه (صفحه‌ی ۱۸ سطری، با فونت ۱۴) نوشته شده، در قالب فایل Word به دبیرخانه ایمیل شود.

آثار برگزیده در رتبه‌های اول تا سوم، به ترتیب، ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال، و ۱۰۰ میلیون ریال و آثار تقدیرشده هرکدام ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

آثار برگزیده و تقدیرشده به همت انتشارات سوره‌ مهر به چاپ خواهند رسید.

رویکرد اقتباس آزاد است و نویسنده می‌تواند به اثر اصلی از نظر زبان و تاریخ وفادار باشد یا با نگاهی معاصر و در شکلی امروزین از آن آثار بهره ببرد، اما لازم است نویسنده مشخص کرده باشد که به چه اثری یا کدام حکایت از کدام کتابِ معرفی‌شده، برای خلق نمایشنامه‌ خود رجوع کرده است. بدیهی است اثر فاقد ارجاع صریح ذکرشده از طرف نویسنده، از دایره‌ رقابت کنار گذاشته خواهد شد.




نظرات کاربران