در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین درگاه‌های استانی رقم خورد

آغاز کارگاه آموزش آنلاین ایران تئاتر

برگزاری کارگاه های آموزشی « کارکرد رسانه تخصصی در توسعه تئاتر استان ها » با هدف ارتقا کیفی مطالب بخش استانی سایت ایران تئاتر از طریق دوره های تخصصی رسانه به صورت آنلاین برای مسئولین درگاه‌های استانی آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر، جلسات آموزشی مسئولان درگاه‌های استانی  با حضور علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده مدیر پرتال تئاتر ایران و سردبیر ایران تئاتر و میترا رضایی مسئول بخش استانی پرتال برگزار می‌شود.

در این کارگاه‌های آموزشی که در دو بخش و به صورت تصویری در فضای مجازی برگزار می‌شود، مباحث توسط سردبیر سایت ایران تئاتر تدریس می‌شود.

در بخش نخست هر کارگاه مباحثی پیرامون نگارش و ویرایش صحیح مطالب رسانه ای ، ساختار خبر ، گزارش موثر ، تیتر خلاق  و ... تدریس می‌شود و در بخش دوم، کارکرد رسانه در توسعه تئاتر استان ، تحلیل و بررسی تولید محتوا و چگونگی سوژه‌یابی و تولید مطالب متنوع در حوزه‌های مختلف گفت و گو، گزارش، نقد و.... برای شرکت کنندگان تشریح می‌شود.

در پایان هر جلسه نیز مسئولین درگاه‌های استانی به بیان سوالات و مطرح کردن پیشنهادات و مشکلات خود و بحث و تبادل نظر با یکدیگر و مسئولان سایت ایران تئاتر می‌پردازند. 

مطالب آموزشی در این جلسات به صورت مستر کلاس طراحی شده اند و در پایان دوره نخست، با توجه به علاقه‌مندی افراد و تحلیل نیازهای موجود، دوره های تخصصی‌ دیگر طراحی و اجرا خواهند شد.

تا کنون  با هماهنگی میترا رضایی مسئول بخش استانی پرتال تئاتر ایران دو کارگاه آنلاین از  دوره آموزشی « کارکرد رسانه تخصصی در توسعه تئاتر استان ها » برگزار شده‌است و مسئولین درگاه‌های استان‌های: خوزستان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، مازندران، فارس، سیستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در این جلسات شرکت کرده اند . پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده، نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی سایر نمایندگان استان‌ها به اتمام برسد.

 




نظرات کاربران