در حال بارگذاری ...
پخش نمایشی برگرفته از باور و فرهنگ بومی مازندران

«گرگ دختر» در تلویزیون تئاتر ایران

نمایش کمدی «گرگ دختر» در تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، در ادامه پخش نمایش‌های جدید در تلویزیون تئاتر ایران، نمایش کمدی «گرگ دختر» در این پلتفرم برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفت.

این نمایش به طراحی و کارگردانی وحید کبیری پیش‌تر سال 1398 در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بهشهر روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

«گرگ دختر» یک کمدی تراژدی عاشقانه براساس واقعیت از سرزمین و دیار مازندران است. این نمایش اقتباسی از افسانه‌ مینا و پلنگ است که راوی عشق گرگ دختر (مینا) به پلنگ (چوپان) است. اما گرگ دختر غیر از پلنگ، عاشقان سینه‌چاک دیگری هم در روستا دارد که عشق مینا و پلنگ را تحمل نکرده و در پی انتقام و قتل آن‌ها هستند.»

اسطوره‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها هستند که اساس و بنیان فرهنگ و باور یک قوم و در سطحی بالاتر یک ملت را می‌سازند. در واقع آبشخور تمام فرهنگ‌ها، اسطوره‌ها و روایت‌های کهن هر ملتی است. اسطوره‌ها گذشته از وجه نمایشی خود که طرفداران بسیاری در جهان دارد و متن‌هایی از این دست سال‌هاست که به حیات خود ادامه می‌دهند و سلسله اجراهای‌ صحنه‌ای‌شان پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسد، از دیگر سو و در رویکردی اساسی می‌توانند آینه تمام‌قدی از ما و امروزمان و نیز چگونگی و چیستی انسان معاصر باشند. امری که به تحلیل و بازخوانی به‌روز از متن‌ها و روایت‌های کهن اسطوره‌ای این آب و خاک نیاز دارد.

دیگر عوامل نمایش «گرگ دختر» عبارت‌اند از نویسنده: عباس عبدالله زاده، بازیگران: رحمان غلامی، مژگان محمدزاده، فاطمه نوری، نازنین رحمانی، نیما گزیان، یلدا حاج بابایی، امیرحسین سراج، ماهان کاظمی، علی کشاورزیان، مازیار شریعتی اشرفی، لاریسا نامدار،  وحید کبیری، وحیده ساداتی، عارف آهنگر و شیوا علی نیا، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: لادن نامدار، نور: فاضل خاتمی‌نژاد، عکس و بروشور: خانم کابلی، صدا و تصویر و تدوین: مهدی صفایی.

 




نظرات کاربران