در حال بارگذاری ...
زهرا مریدی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

آموزش عروسک سازی برای بچه ها در دوران کرونا

در شبکه آموزش برای رشد و اعتلای تئاتر عروسکی به تدریس عروسک سازی برای نوجوان ها مشغول هستم.

زهرا مریدی طراح ماسک ، عروسک ساز، نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید خود گفت: به خاطر شیوع کرونا و رکود اجراها در سالن های نمایشی مدت ها است  در حوزه تدریس به فعالیت می پردازم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ روند آموزش به علاقمندان تئاتر عروسکی عنوان کرد: از ابتدای فروردین ماه مشغول آموزش عروسک سازی در مجموعه مدرسه زندگی هستم که در هفته دوجلسه آموزش به صورت حضوری و رعایت پروتکل های بهداشتی در مجموعه برگزار شده و ظرفیت کلاس با توجه به رعایت شرایط کرونایی 6 نفر بود. ترم دوم کلاس ها از مرداد ماه شروع می شود.

این کارگردان در ادامه سخنانش با اشاره به حضورش در موسسه حیات برای برگزاری دوره های آموزشی عروسک سازی تصریح کرد:  موسسه حیات ویژه آموزش برای کودکان فعالیت می کند و کلاس ها از نیمه دوم تیر ماه شروع شده است . این کلاس به صورت حضوری در فضای باز با حضور ده هنرجو برگزار می شود.

این مدس با تاکید بر تاثیر بیشتر آموزش به صورت حضوری افزود: آموزش به صورت حضوری به هیچ عنوان قابل مقایسه با آموزش در فضای مجازی نیست و به خصوص آموزش عروسک سازی باید به صورت حضوری باشد و مربی و استاد دست هنرجو را حین کار و ساخت و خلق عروسک باید ببیند و آن را هدایت کند. البته خیلی از خانواده ها به لحاظ کرونا دغدغه دارند و به همین دلیل چند روزی است که آموزش آنلاین عروسک سازی را سه روز در هفته در دبستان بامداد پارسی  آغاز کرده ام و این دوره تا آخر تابستان ادامه دارد. در این دوره کلاس ها بیش از 166 دانش آموز دوره را طی می کنند. یکی از عروسک هایی که ساختش را در این دوره در دستور کار دارم عروسک ایرانی مبارک است و امیدوارم این هنرجویان بتوانند این نوع عروسکهای زیبا و ایرانی را خلق کنند .

مریدی با تاکید بر تاثیر آموزش عروسک سازی در تلویزیون و مخاطب فراگیرش گفت: علاوه بر این ها مشغول ضبط ده قسمت آموزش عروسک سازی برای بچه های راهنمایی و دبیرستان در شبکه آموزش هستیم و خیلی خوشحالم که این عروسکهای نمایشی راهشان را به درون خانواده ها باز کرده اند. در حالی که قبلا فقط در سالن های نمایشی حضور داشتند و با این شیوه آموزشی به طور حتم نسل بعدی فعال و خلاقی در حوزه تئاتر عروسکی به فعالیت حرفه ای خواهند پرداخت.

قایق کاغذی، دنیای شگفت انگیز اکو و تاکو، عموپامبل، دختر گل فروش و مهمان های ناخوانده از جمله کارهای مهم کارنامه کاری مریدی در حوزه اجرا ، طراحی ماسک و ساخت عروسک است.




نظرات کاربران