در حال بارگذاری ...
یک نمایش تازه دیگر پیش روی مخاطبان کودک و نوجوان

پخش «یکی بود هیشکی نبود» در تلویزیون تئاتر ایران

پخش نمایش «یکی بود هیشکی نبود» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد علی پور از تلویزیون تئاتر ایران آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «یکی بود هیشکی نبود» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد علی‌پور که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان طراحی شده است، در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این نمایش که سال 1397 در پلاتو شهید خلیل مندنی‌زاده شهر گچساران به مدت زمان 45 دقیقه روی صحنه رفته، به داستان پسری می‌پردازد که زندگی درس‌های مهمی برایش تدارک دیده است. در خلاصه روایت این نمایش آمده: « داستان پادشاهی که می‌خواهد فرزندانش را برای کسب تجربه و تعیین جانشین خودش به سفر بفرستد و از آن‌ها می‌خواهد در خرابه‌ها و کوهستان و قبرستان نخوابند. بچه‌ها پشت گوش می‌اندازند و فقط ملک محمد به پدر وفادار می‌ماند و نمی‌خوابد و تا صبح نگهبان برادر‌هایش می‌شود، در طول شب اتفاقاتی می‌افتد که ملک محمد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. سرانجام برادر‌های ملک محمد به او نارو می‌زنند و در شرایط بحرانی ر‌هایش می‌کنند و برمی‌گردند و به پادشاه خلاف اتفاقات را توضیح می‌دهند.»

از ویژگی‌های مهم و کاربردی تئاتر کودک و نوجوان، فراهم بودن بستر آموزشی برای این مخاطبان خاص است. امروزه آموزش‌های دستوری چندان محلی از اعراب ندارند و به نظر می‌رسد آموزش‌های غیر مستقیم به مراتب کارایی و تاثیر موثرتر و ماندگارتری دارند. بی‌شک یکی از زمینه‌ها و ابزار‌های آموزش به کودکان و نوجوان، دیدن نمایش است که به طور غیرمستقیم به زندگی و کسب مهارت و شناخت و ساخته شدن شخصیت تاثیرپذیر مخاطب کودک و نوجوان کمک شایانی می‌کند. در کنار بهره‌مندی از لحظات دلپذیر تماشای نمایش کنار فرزندان، می‌توان با انتخاب نمایش‌های مناسب به رشد و شکل‌گیری درست شخصیت آنها هم پرداخت و کمک کرد.

 دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از بازیگران: هودا نوروزی، سارینا جعفری، تبسم مندنی‌زاده، ستایش موسوی، محمود دشتی، ایلیا برزی، مانی علی‌پور، سیاوش یاری، سپهر پورالحسینی، علی بهارلو، سامان مردانی، محمدرضا انصاری، مازیار حاجتی، دستیار کارگردان: بهناز مندنی‌زاده، طراحی و اجرای صحنه: رضا علیپور، مجتبی برزی، موسیقی: امین نوروزپور، طراحی و اجرای نور: عیسی حیدری، عکاس: امین کریمی.




نظرات کاربران