در حال بارگذاری ...
قهرمان شجاع اسپانیایی قرن یازدهم به رادیو نمایش می‌‌آید

تحلیل موسیقی فیلم «السید» در «جعبه موسیقی»

از روز دوشنبه تا چهارشنبه این هفته، موسیقی فیلم مشهور، درام و حماسی «السید» در برنامه «جعبه موسیقی» رادیو نمایش مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایران تئاتر«السید» یک فیلم درام، حماسی و تاریخی است که در سال 1961 به کارگردانی آنتونی‌مان ساخته شد؛ این فیلم نامزد دریافت 3 جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین قطعه آوازی فیلم با بازی دو ستاره نامدار و اسطوره‌ای تاریخ سینما چارلتون هستون و سوفیا لورن است.

«اِلسید» به داستان زندگی سردار مشهور جنگ‌های سده یازدهم میلادی «دُن رودریگو دیاز» ملقب به سید می‌پردازد؛ «رودریگو دیاز» وطن‌پرست و قهرمان شجاع اسپانیایی قرن یازدهم است که رویای متحد کردن نیرو‌های پراکنده کشورش برای مقابله با حملات قبایل آفریقاییِ «مور» و برقراری صلح در کشورش را در سر می‌پروراند.

موسیقی جاودانه این فیلم اثر «میکلوش روژا» آهنگساز شهیر مجارستانی، برنده سه جایزه اسکار و هفده بار نامزدی جایزه این آکادمی است.

«جعبه موسیقی» به تهیه کنندگی انسیه سمیع‌پور، نویسندگی صبا رادمان و گویندگی مریم نشیبا از روز دوشنبه تا چهارشنبه این هفته ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران