در حال بارگذاری ...
با حضور کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی و حرکتی

نمایش «بچه‌های اکباتان» روی صحنه رفت

نمایش «بچه‌های اکباتان» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی باران فرد و حضور دیدنی گروهی از کودکان و نوجوانان توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی به عنوان بازیگر روز شنبه ۱۸ تیرماه ساعت ۱۶ در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه‌ آموزشی خضرا با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به اجرا درآمد.

به گزارش ایران تئاتر  «بچه‌های اکباتان» با حضور ترکیبی از بچه‌های توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی در مقام نقش‌آفرینان و به کارگردانی باران فرد در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع آموزشی خضرا و با مدت‌زمان 20 دقیقه روی صحنه رفت که اجرای تماشایی آن‌ها با استقبال خوب تماشاگران و خانواده‌ها روبه‌رو شد. همچنین شهریار فرد به عنوان بازیگر بزرگسال در نقش دلقک، هم‌بازی بچه‌ها در این نمایش بود.

در خلاصه ‌داستان این نمایش آمده: «داستان نمایش ما، داستان لذت‌بردن از زندگی‌ است؛ چیزى که احساس می‌کنیم در این روزگار، زیر خروار‌ها گرد و غبار مخفى شده است.»

باران فرد، کارگردان این نمایش می‌گوید: «اجرای ما از اکباتان شروع شد؛ جایى که این بچه‌ها، کنار دوست و معلم خود، خاور ترابى و همراهان‌شان محیا علی‌زاده، الهام ایوبى و سلامه خاتمى، چند ساعت در روز وقت می‌گذراندند، درس می‌خواندند، بازى می‌کردند و خیلى عجیب با هم رفیق بودند. در یکى از همین روز‌ها ما و بچه‌ها یکدیگر را دیدیم و تصمیم گرفتیم یک گروه نمایش تشکیل بدهیم. پس با یک برنامه‌ریزى دقیق بچه‌ها در درجه اول به مدت ٣ ماه وارد تمرین‌ها و روش‌هاى مختلف شدند تا از آن‌ها به شناخت برسیم و توانایی‌های‌شان را بشناسیم و در جاى درست استفاده بکنیم.»

فرد می‌افزاید: «دو ماه بعد با بچه‌ها وارد یک متن نمایشى شدیم که من سر تمرین‌ها و تجربه‌هایى که با هم داشتیم، آن را نوشتم و سعى کردم در متن چیزى را از درون و زبان بچه‌ها بنویسم که به عنوان تجربه اول، روى صحنه و در اجرا با آن ارتباط برقرار کنند اما به صورت خلاصه، این نمایش در مورد بودن یا نبودن و ضرورت خانواده براى هر بچه‌ای است. همه ما مرتب به هم گوشزد می‌کنیم خانواده همه ‌چیز زندگى است و اگر هستى، خودت، توانایی‌هایت، ضعف‌هایت و از همه مهم‌تر احساسات را بشناس!»

باران فرد همچنین تاکید می‌کند این گروه نمایشی قرار است به کار خود ادامه بدهد و با آموزش و تمرین‌های کارگاهی به زودی اجرا‌های دیگری خواهند داشت.

کودکان و نوجوانانی که در این نمایش به اجرای نقش پرداختند، عبارت‌اند از: دریا مرادى، مارال ابراهیم‌پور، محمدحسین سعادتى، امیرحسین مهدی‌آبادى، آتوسا بیگدلى، رادین دژاکام، عسل عبدالوند، آروین شهبازى، مهرسا سورى، آرینا ترابی و با حضور رونیکا شافعى و شهریار فرد.

همچنین شهریار فرد (مشاور کارگردان) و نهال فرجادى (موسیقى) در تولید این اثر نمایشی همکاری داشتند.




نظرات کاربران