در حال بارگذاری ...
روایت تنهایی مردمانی که شهرشان را گم کرده‌اند

نمایش «گاومیش» در تلویزیون تئاتر ایران

نمایش «گاومیش» به کارگردانی حسین حیدری‌پور در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان هنرهای نمایشی قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «گاومیش» با صبغه‌ای اجتماعی، نوشته وحید فقیهی و به کارگردانی حسین حیدری‌پور در ادامه پخش نمایش‌های جدید در تلویزیون تئاتر ایران، قابل دسترسی و تماشاست.

در خلاصه روایت این تئاتر آمده: « گاومیش برای مردمان جنوب جایگاهی ویژه داشته و دغدغه‌ هزاران مردمی است که در روزگار سختِ جنگ بی‌صدا و بی‌هویت باقی ماندند و امروز هر کدام در سکوت و تنهایی خود، درگوشه‌ای از این خاک زندگی می‌کنند.»

در یک نگاه کلی می‌توان نمایش گاومیش روایتی تازه  از روزگاری دانست که بر جنگ‌زده‌های جنگ تحمیلی گذشته است؛ روزگاری که برخی تلخی‌هایش تا اکنون هم سایه خود را بر زندگی مردمانی از ایران زمین انداخته که روزگاری سرزمین آبا و اجدادی‌شان چکمه‌پوش سربازان جانی متوهم خونخواری به اسم صدام قرار گرفت . هنوز هم پ بی‌مبالاتی‌ها و بی‌مسئولیت بودن‌ها مرهم چندانی بر زخم‌های آماس کرده این مردمان نجیب و معصوم و مظلوم نگذاشته است.

حسین حیدری‌پور کارگردانی نمایش‌های دو پرس روزگار تلخ، تعزیه با طعم لایت، بلوایی آرام‌تر از نبض یک مرده، مسیحا و... به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی نمایش‌های خرس، چه می‌کنه این عادل فردوسی پور، علیه من شهادت نده 90، ابریشم و آتش و... را نیز در کارنامه خود دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از نویسنده: وحید فقیهی، تهیه‌کنندگان: حسین حیدری‌پور و سجاد افشاریان، بازیگران: وحید فقیهی، پارسا خسروی، هیلا رضاییان و سارا عسگری، آهنگساز: امیرعلی شرفی، دستیار کارگردان: محبوبه کلاته، طراح نور: مسعود رنجبر شیرازی، طراح صحنه: حسین نعیمایی، طراح پوستر و بروشور: سارا عسگری، طراحان گریم: الناز اکبرزاده تقوی منیر صمدانی‌نیا، مجریان گریم: فاطمه غیاثوند، محمدرضا کریمی،پ و فریبا جوادی، روابط عمومی و امور رسانه‌ای: سرور ابراهیمی، ساخت آنونس: صادق کندری و پارسا خسروی.

علاقه‌مندان به نمایش‌های اجتماعی می‌توانند با مراجعه به پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران که از طریق صفحه نخست تارنمای ایران تئاتر هم قابل دسترسی است، به تماشای نمایش«گاومیش» بنشینند.




نظرات کاربران