در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان گاومیش عرضه شده در تلویزیون تئاتر ایران :

روایت مصائب خوزستانی های جنگ‌زده‌

ایران تئاتر: حسین حیدری‌پور کارگردان نمایش «گاومیش» که به تازگی در پلتفورم تلویوزین تئاتر ایران عرضه شده است با اشاره به تم اجتماعی نمایش می‌گوید: نمایش گاومیش روایتی تازه از روزگاری است که بر جنگ‌زده‌های جنگ تحمیلی رفته است.

این کارگردان تئاتر در گفت و گو با ایران تئاتر می‌افزاید: گاومیش که نماد زندگی و آرامش است برای مردمان جنوب جایگاهی ویژه داشته و در جنگ به نوعی خدمت‌رسان بوده است.

حیدری‌پور ادامه می‌دهد: شاید بهتر باشد بگوییم نمایش گاومیش دغدغه‌ هزاران مردمی است که در روزگار سختِ جنگ بی‌صدا  باقی ماندند و امروز هر کدام در سکوت و تنهایی خود، درگوشه‌ای از این خاک زندگی می‌کنند.

این کارگردان با تاکید بر اینکه نمایش «گاومیش» روایت‌گر زندگی نمونه‌ای مردمان همه شهرهای جنگ زده کشور برای هر مخاطبانی از سراسر ایران است، می‌گوید: «گاومیش» به از دست رفته ها احترام می‌گذارد! و این چیزی جز واقعیت نیست. فکر می‌کنیم نمایش «گاومیش» حتی برای مردمانی که جنوبی نیستند جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ چرا که در این نمایش سعی شده هویتی را به تصویر بکشیم که تا به حال به آن پرداخت نشده است.

حیدری پور در ادامه می‌گوید: نمایش گاومیش به نویسندگی وحید فقیهی بعد از تمرین‌های سخت در شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا مراحل بازبینی خود را طی کرد و در دو مقطع آماده اجرا بود اما در تونلِ تعطیلی‌های مکرر متوقف شد.  قرار بر این بود که گاومیش چهاردهم آبان سال گذشته در سالن مهرگان به صحنه برود، اما به خاطر تعطیلی‌های مکرر این اجرا به آذرماه موکول شد و باز هم با توجه به تعطیلی سالن‌های تئاتر از اجرا بازماند . در حال حاضر در پلتفورم تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقمندان قرار دارد. 

به گزارش ایران تئاتر تماشای نمایش گاومیش می تواند روایتی هنرمندانه از مصائب امروز خوزستان در مواجهه با کم آبی و کم توجهی باشد .

حسین حیدری پور کارگردانی نمایش‌های دو پرس روزگار تلخ، تعزیه با طعم لایت، بلوایی آرام‌تر از نبض یک مرده، مسیحا و... به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی نمایش‌های خرس، چه می‌کنه این عادل فردوسی پور، علیه من شهادت نده 90، ابریشم و آتش و... را نیز در کارنامه خود دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران