در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در نشست گروه‌های نمایشی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات به اجراهای استانی
آغاز نهضت نمایشنامه نویسی در کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با گروه‌های نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ و هویت بزرگی داریم و تئاتر به عنوان یک هنر فاخر، زبانی موثر برای انتقال اندیشه و از شاخص‌های توسعه یافتگی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروه‌های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر ماندگار و تاثیرگذار نقش بی‌‌بدیلی در بالندگی و روحیه امید ونشاط در جامعه دارد گفت:  تلاش می‌کنیم  با برنامه ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین فعال‌سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های موثری برداشته شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تئاتر در جهان یک هنر فاخر و مبنایی است . در کشور ما نیز حضور مسئولان در استان‌های مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ وهنر  وشکوفایی استعدادهای هنری دارد.

وی تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر باید مجددا برگزار شود تا هنرمندان استان‌های مختلف برای نقد و بررسی آثار خویش دور هم جمع شوند.

 آشنا با اشاره به اینکه ۹۰۰ گروه نمایشی در سطح کشور فعال هستند که با احتساب تعزیه و نمایش‌های خیابانی  بیش از ۱۰۰۰ گروه نمایشی داریم، گفت: نهضت نمایشنامه نویسی را در کشور راه اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی نداریم و هر  طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می شود تا آثار فاخری برای اجرا تولید شوند.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور گفت: ما در حوزه نمایش از جمله کشورهای درجه یک جهان هستیم و در کشورهای اسلامی و خاورمیانه بی‌بدیل هستیم.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های با کیفیت در تئاتر است . گروه‌های نمایشی این استان اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد، امسال ۵۰ درصد اعتبارات  حوزه نمایش را به اجراهای استانی اختصاص داده‌ایم.

آشنا در ادامه خاطرنشان کرد: از تولیدات عرصه هنر نمایش  در حوزه مقاومت و دفاع مقدس حمایت جدی خواهیم کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ و هویت خود  تأکید کرد: شهدای بزرگ استان، مفاخر و  همچنین شخصیت بزرگی مثل آیت الله ملک حسینی(ره) یک سرمایه ازشمند هستند که شایستگی توجه و پرداختن در حوزه فرهنگ و هنر را دارند.

نشست صمیمی با هنرمندان و مسئولان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

قار اشنا در این سفر همچنین در نشست دیگری با  حضور سرپرستان گروهای استقرار، هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر کهگیلویه و بویراحمد و دیگر هنرمندان، نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر کهگیلویه و بویراحمد برگزار حضور یافت. 

در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از فعالیت های هنرهای نمایشی و تئاتر استان افزود: علی رغم شرایط سخت کرونایی همواره و در طول سال شاهد اجراهای نمایشی در سراسر استان بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با نگاه به تمرکززدایی، عدالت فرهنگی و هنری در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است که در این بین تئاتر شهرستان مورد توجه قرار گرفت.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان تئاتر استان افزود: آنچه ضرورت دارد برای حمایت باید راه و مسیرهای حمایت را بشناسیم.

وی با بیان اینکه شاخص هایی که در تئاتر استان داریم باید حمایت و تقویت شود بار دیگر تاکید کرد: از همه نمایشنامه های استان که قابلیت تبدیل شدن به  تولید اثر نمایشی داشته باشند حتما حمایت خواهیم کرد.

در این  دو نشست همچنین سرپرستان گروه‌های تئاتر، اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر استان  به بیان مشکلات، نظرات و دیدگاه های خود برای رشد و پیشرفت تئاتر استان پرداختند.




نظرات کاربران