در حال بارگذاری ...
بررسی آثار نویسنده‌ای انگلیسی‌تبار که در ایران به دنیا آمد

دوریس لسینگ در «هزار توی داستان» رادیو نمایش

رادیو نمایش این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» به آثار نویسنده انگلیسی‌تباری می‌پردازد که به دلیل شغل پدرش در ایران و شهر کرمانشاه به دنیا آمده است.

به گزارش ایران تئاتر ، لسینگ یازدهمین زن برنده جایزه نوبل است و با ۸۸ سال سن، هنگام دریافت جایزه، مسن‌ترین برنده جایزه نوبل هم به شمار می‌آید، او تحصیلات دانشگاهی نداشت و حتی از دبیرستان هم فارغ التحصیل نشده بود اما علاوه بر جایزه نوبل جوایز معتبر دیگری نیز در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

لسینگ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌سرایان نیمه‌ دوم قرن بیستم و یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های ادبی دوره‌ معاصر برشمرد، او در طول زندگی‌اش تغییر نگرش‌های سرنوشت‌ساز بسیاری را هم در ایدئولوژی شخصی‌اش هم در جهان داستانهاش تجربه کرد بنابراین آثارش در دوره‌های مختلف فکری‌اش سبک و سیاق کاملا متفاوتی به خود گرفتند.

دوریس از همان ابتدا کارش را به عنوان نویسنده داستان کوتاه و رمان‌های بدیع و نو آغاز کرد و از خودش حدود 40 رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه و مقاله به یادگار گذاشت.

زمان پخش این برنامه روز پنج شنبه ۲۴ تیر و بازپخش آن دوشنبه ۲۸ تیر ساعت 21 خواهد بود. در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «گذر از تونل» نوشته دوریس لسینگ را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه لسینگ را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده ژاله محمد‌علی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران