در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

گسترش نهضت نمایشنامه‌نویسی در کشور
رونمایی پوستر یک نمایش در بیت امام جمعه

ایران تئاتر : در هفته‌ای که گذشت مدیرکل هنرهای نمایشی به شهرستان یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در نشست‌های صمیمانه‌ای که برگزار شد، بر اهمیت توجه به نمایشنامه‌نویسی تاکید کرد و با این اهتمام و پیگیری به زودی شاهد تولید نمایشنامه‌هایی ارزشمند در سطح کشور خواهیم بود. رویداد قابل توجه دیگر در هفته گذشته رونمایی از پوستر یک نمایش در بیت امام جمعه یک شهرستان بود که نشان از توجه ویژه به جایگاه تئاتر از منظر دینی دارد.

در هفته گذشته مسابقه نمایش عروسکی و دستکشی «حرمت یاقوت‌ها» در اصفهان، انتشار فراخوان جشنواره استانی «غواصان دریا دل و خط شکنان» زنجان، معرفی شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر سمنان، برگزاری نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان، رونمایی پوستر توسط امام جمعه تبریز، برگزاری یادبود «فرزند خورشید» در اهواز، تعیین شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، سفر قادر آشنا به کهگیلویه و بویر احمد، انتشار فراخوان جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس خراسان رضوی، انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، معرفی بهترین های جشنواره سی پنج قزوین، انتشار فراخوان همایش نمایش‌نامه خوانی استان همدان و درگذشت بازیگر تئاتر سیستان و بلوچستان، بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در درگاه‌های استانی بخوانید.  

 

سفر مدیرکل هنرهای نمایشی کشور به یاسوج

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حسن رونده سرپرست هماهنگی تئاتر استان‌ها و محدی پرهیز به یاسوج سفر کرد. آشنا در این سفر دو نشست صمیمی با گروه‌های نمایشی و  هنرمندان و مسئولان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد داشت. از کارگاه بازیگری یاسوج دیدن کرد، از یک کتاب نمایشنامه رونمایی کرد  و با حضور وی مرسم تودیع و معارفه رییس انجمن و مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی درنشست‌های این سفر با اشاره به اینکه ۹۰۰ گروه نمایشی در سطح کشور فعال هستند که با احتساب تعزیه و نمایش‌های خیابانی  بیش از ۱۰۰۰ گروه نمایشی داریم، گفت: نهضت نمایشنامه نویسی را در کشور راه اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی نداریم و هر  طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می شود تا آثار فاخری برای اجرا تولید شوند. وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های با کیفیت در تئاتر است . گروه‌های نمایشی این استان اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد، امسال ۵۰ درصد اعتبارات  حوزه نمایش را به اجراهای استانی اختصاص داده‌ایم. قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان تئاتر استان افزود: آنچه ضرورت دارد برای حمایت باید راه و مسیرهای حمایت را بشناسیم. وی با بیان اینکه شاخص هایی که در تئاتر استان داریم باید حمایت و تقویت شود بار دیگر تاکید کرد: از همه نمایشنامه های استان که قابلیت تبدیل شدن به  تولید اثر نمایشی داشته باشند حتما حمایت خواهیم کرد. در این  دو نشست همچنین سرپرستان گروه‌های تئاتر، اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و شورای سیاستگذاری تئاتر استان  به بیان مشکلات، نظرات و دیدگاه های خود برای رشد و پیشرفت تئاتر استان پرداختند.

مسابقه نمایش عروسکی و دستکشی «حرمت یاقوت‌ها» در اصفهان

این دوره از مسابقه تئادر عروسکی به صورت موضوعی و با موضوع احترام به بزرگ‌ترها و تحت عنوان« حرمت یاقوت‌ها» و صرفاً در رده سنی ۵ تــا ۱۲ سال برگزار می‌شود.به منظور ارتقا سطح کیفی این رویداد کارگاه آموزشی ساخت عروسک  از تاریخ 20 لغایت 22 تیــــرماه با حضور گسترده علاقمندان برگزار شد و شرکت کنندگان با حضور در این کارگاه با به روزترین متدهای ساخت عروسک آشنا شدند. امامی در ادامه افزود ارزیابی و آموزش‌های مربوط به این رویداد توسط مجید شفیعی مسئول کارگاه عروسکی تالار هنر انجام خواهد شد.

 

انتشار فراخوان جشنواره استانی «غواصان دریا دل و خط شکنان» زنجان

با عنایت به برگزاری کنگره ملی 3535 شهید دفاع مقدس استان زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و   مسئول کمیته فرهنگی،هنری و فضاسازی کنگره ملی3535 شهید استان زنجان در نظر دارد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان  و ارگان های فرهنگی و هنری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه ای استان زنجان با عنوان «غواصان دریا دل و خط‌شکنان» برگزار کند. هدف این جشنواره گرامیداشت مقام شامخ شهدا  با تمسک به منویات مقام معظم رهبری در جهت تبیین شعار سال است و محورهای جشنواره : خط شکنان و غواصان دریا دل استان زنجان و فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، مدافعین حرم و مبارزه با تروریسم است

 

معرفی شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر سمنان

به‌منظور برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان در سال 1400 ، با پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی استان ، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استان معرفی شدند. بر اساس شیوه نامه برگزاری جشنواره ، فرشید فلاح مدیر کل  به عنوان رئیس شورا، معاون هنری و سینمایی اداره کل ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی ، کارشناس تئاتر اداره کل ، بابک صبوری عضو هیئت مدیره انجمن ، سید رحیم موسوی و فریدون امیرعبداللهیان از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان ، اعضای این شورا را تشکیل داده تا برنامه ریزی های لازم رادر خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استان به انجام برسانند.

 

برگزاری نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان

اولین جلسه هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان روز 20 تیرماه 1400 با حضور تمامی اعضا برگزار شد. پس از تبادل نظر در خصوص تعیین مسئولیت‌ها، سید مهدی صمدی به عنوان رئیس هیئت مدیره، رسول اونق به عنوان نائب رئیس و مرتضی ملک محمودی به عنوان خزانه دار و مسئول مالی انجمن هنرهای نمایشی استان انتخاب شدند. پس از انتخاب این مسئولیت‌ها اعضا برای انتخاب مدیرعامل انجمن گفتگو کرده و از میان گزینه های داخل اعضای هیئت مدیره و گزینه های خارج از اعضای هیئت مدیره، صمد رحیمی را به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان برگزیدند. در بخش هیئت رئیسه مجمع نیز پس از برگزاری جلسه نخست، محمدرضا صمیمی به عنوان رئیس، راحیل سادات کریمی به عنوان نائب رئیس و فاطمه احمدی به عنوان دبیر مجمع گروه های نمایشی گلستان انتخاب شدند.

 

درگذشت هنرمند تئاتر خراسان جنوبی

مرحوم عمرانی بعد از طی یک دوره ۲ ساله سخت بیماری و مبارزه با بیمارِی سرطان، دعوت خداوندگار هنر را لبیک گفت .زنده یاد عمرانی در ده سال فعالیت هنری خود کارگردانی و نویسندگی و بازی در نمایش‌هایی چون: «اصول 1، بازی، قهوه‌خانه، روان‌پریش، کت انگلیسی، قاب خالی» را در کارنامه‌ی خود داشت و جوایز متعددی چون مقام‌های اول و دوم بازیگری در جشنواره‌های شهرستان سربیشه چون: «جشنواره‌ی فرهنگی و هنری فجر سربیشه – 1398» را کسب کرده بود.

 

رونمایی پوستر توسط امام جمعه تبریز

در این مراسم  آیت الله حاج سید محمدتقی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار کلانشهر تبریز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به همراه جمعی از هنرمندان و عوامل نمایش «تکه های سنگین سرب» حضور داشتند. در ابتدای مراسم بابک دانش پناه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ضمن ابراز خرسندی از تولید آثاردر حوزه دفاع مقدس، بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) و همزمانی آغاز اجراهای نمایش «تکه های سنگین سرب» با این رویداد را امری خیر دانست و افزود: تلاش ما در سازمان حمایت از فرهنگ و هنر است و در این راه فعالیت های بسیاری نیز انجام گرفته و این رویکرد در آینده نیز ادامه خواهد  داشت. وی در پایان حضور امام جمعه ای هنر دوست در تبریز را یکی از بزرگترین دلگرمی ها برای اهالی هنر و فرهنگ دانست. این نمایش از روز شنبه 26 تیر ماه در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه می رود. سعید رضانژاد متن ایوب آقاخانی را کارگردانی خواهد کرد. حامد منافی و نیلوفر کامران نیز بازیگران نقش دکتر چمران و غاده همسر ایشان را اجرا خواهند کرد

 

برگزاری یادبود «فرزند خورشید» در اهواز

مراسم یادبود هنرمند فقید زنده یاد امیرمسعود بیگدلی با عنوان «فرزند خورشید» توسط حوزه هنری خوزستان روز چهارشنبه 23 تیرماه 1400 ساعت 18 الی 20 در سالن اجتماعات حوزه هنری خوزستان واقع در اهواز، امانیه، خیابان دز شرقی، بین عارف و لقمان برگزار شد. زنده یاد امیرمسعود بیگدلی متولد 1357 شهرستان اهواز، تئاتر را از سال 1369 در مقطع راهنمایی آغاز کرد و بسیار زود جذب فضای حرفه ای تئاتر اهواز شد و در آثار مختلفی به عنوان بازیگر حضور داشت و در ادامه در کسوت کارگردان آثار متنوعی نمایشی را تولید و در جشنواره های بسیاری شرکت و جوایز متعددی را کسب نمود. امیرمسعود بیگدلی روز پنجشنبه 6 خردادماه 1400 در پی ابتلا به کرونا درگذشت و صبح روز شنبه 8 خردادماه 1400 در آرامستان اهواز آرام گرفت.

 

تعیین شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و رییس شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در احکامی جداگانه بیژن علی بازی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل، رضا کرمی زاده مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان، رضا رفیعی عضو هیئت مدیره انجمن نمایش استان، رضا گشتاسب نویسنده و کارگردان ، زهرا نجف پور کارشناس تئاتر اداره کل و اورنگ نارکی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان منصوب کرده است. در اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان محمدعلی پیرسبزی نیز به‌عنوان دبیر این رویداد انتخاب شد.

 

 

انتشار فراخوان جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس خراسان رضوی

پنجمین دوره این جشنواره در قالب استانی و ملی امسال در خراسان رضوی و در شهر مشهد برگزار خواهد شد. اهداف برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس :1- بهره گیری از قالب های متنوع و جذاب هنری در جهت نشر ارزش های دفاع مقدس2- گفتمان سازی هنر دفاع مقدس بر منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خمینی )مدظله العالی( 3- تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب های مختلف هنری4- رهنمودهای بیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی )ره( در مورد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس5- استکبار ستیزی و مقابله جهانی با نظام سلطه ، دستاوردهای دفاع مقدس6- ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت ، تجلی ارزش های دفاع مقدس7- جوانان و پاسداری ارزش ها ی دفاع مقدس8- معرفی الگو های عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان و مشتاقان فرهنگ انقلاب اسلامی9- معرفی نقش اقشار ، اقوام ، مذاهب و اقلیت های دینی در دفاع مقدس10- معرفی نقش ویژه بانوان ، مادران ، همسران ، خواهران و فرزندان رزمندگان در دفاع مقدس است.

 

انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی فراخوان سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر استان را منتشر کرد. جشنواره تئاتر استانی به عنوان با سابقه‌ترین و مهمترین رویداد تئاتری استان‌ها سال‌های اخیر جایگاه مهم برای رشد و توسعه تئاتر با توجه به شاخصه‌های ملی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی بوده است. برگزاری این جشنواره بر تداوم و تثبیت این جایگاه، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و همگرایی بیش از پیش آن تأکید دارد. در سال‌های اخیر این جشنواره بر ایجاد بستری برای بروز و ظهور بخش مهمی از اجراهای عمومی یک سال و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، تقویت و حمایت از گروه‌های اجرایی متمرکز شده است.

 

معرفی بهترین های جشنواره سی پنج قزوین

اختتامیه اولین جشنواره هنرجویی سی پنج  در روز 19 تیر ماه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی با حضور غلامحسین لطفی پیشکسوت تئاتر و سینما ،  اسماعیلی مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ،  محمد بیگی نماینده مجلس قزوین و هنرمندان تئاتر برگزار شد .در این مراسم هیات داوران در بخش بازیگری مرد سه اثر را برگزیده و یک اثر را شایسته تقدیر و در بخش بازیگری زن سه اثر را برگزیده و 4 اثر را شایسته تقدیر دانست. اولین جشنواره سی و پنج یادبود استاد ناصر ایزدفر با داوری حسن لطفی، مهدی خدایی و محمد صمدی ، ۱۶  تا  ۱۹ تیرماه درسالن نمایش علامه رفیعی برگزارشد.

 

انتشار فراخوان همایش نمایش‌نامه خوانی استان همدان

با هدف ترویج فرهـنگ والای عاشورایی، شناسایی و شـــکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات ارزنده پیشکسوتان حوزه نمایش استان، فراخوان دهمین همایش نمایش‌نامه خوانی استان همدان منتشر شد. این همایش با موضوع عاشورایی برگزار می‌شود. بر اساس شرایطی که در فراخوان هم اعلام شده، حداکثر خوانش‌گــران برای هر متن ۵ نفر بوده و استفاده از هر گونه طراحی صحنه، نورپردازی، گریم، لباس، موسیقی، جلوه‌های ویژه و بصری در خوانش نمایش‌نامه غیر مجاز است. به منظور تشویق نویسندگان استان، اولویت جشنواره را متون دست نویس است. جشنواره مرحله‌ بازخوانی نداشته و ارزیابی از طــــریق آثار ضبط شده بر روی لوح فشرده انجام خواهد شد . همایش روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور در شهر فامنین برگزار خواهد شد.

 

درگذشت بازیگر تئاتر سیستان و بلوچستان

در اثر بیماری منحوس کرونا ملیحه کوشا بازیگر تئاتر سیستان و بلوچستان درگذشت. جامعه هنری استان با انتشار پیامی فقدان این هنرمند ارزشمند را تسلیت گفت. در متن این پیام که توسط جمعی از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان منتشر شده ، آمده‌ است: با نهایت تاسف و تاثر، صبح جمعه ملیحه کوشا، بعد از دست و پنجه نرم نمودن با ویروس منحوس کرونا، دار فانی را وداع گفت. درگذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترمش و جامعه هنری استان بخصوص هنرمندان عرصه تئاتر  تسلیت میگویم.

 

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد
گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد

مسلم قاسمی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)، بر این باور است که بدون توجه متفکرانه نباید توقع تحولی چشمگیر در این‌ گونه نمایشی داشت و لازم است اتاق فکری متشکل از کارشناسان آگاه و مسلط به دانش روز تشکیل شود تا ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، تمام ...

|

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است

اسرافیل فرج اللهی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان، با توجه به توانایی هنرمندان سمنان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های نمایشی این استان تاکید کرد.

|

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و حسن رونده مسئول هماهنگی امور استان‌ها اداره کل هنرهای نمایشی امروز (16 دی) با حضور در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان در کنار تماشاگران و علاقمندان هنرهای نمایشی به تماشای آثار خیابانی و صحنه‌ای ...

|

داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد
داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد

کریم جشنی، داور نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌حلی برای این معضلات پیدا کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم

رامین علیزاده: جشنواره منطقه‌ای فرصتی برای همفکری و وحدت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم

رامین علیزاده: جشنواره منطقه‌ای فرصتی برای همفکری و وحدت است

رامین علیزاده نویسنده و کارگردان نمایش «راز گل ژنتیک و قصه های مثله شده» بر این باور است که جشنواره تئاتر منطقه‌ای فرصتی است تا با هنرمندان استانهای دیگر تعامل و همفکری داشته و اختلاف نظرها نیز در محیط وحدت و کنارهم بودن اتفاق بیافتد.

|

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سمنان مطرح کرد

رضا صباغیان: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای آگاهی بخش است
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سمنان مطرح کرد

رضا صباغیان: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای آگاهی بخش است

رضا صباغیان؛ رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سمنان جشنواره‌های منطقه‌ای را آگاهی بخش و پویا دانست که برای هنرمندان استان‌ها که خارج از مرکز به هنر تئاتر مشغول هستند از جشنواره فجر ارزشمندتر است.

|

پیام استاندار سمنان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم:

تئاتر، بی‌بدیل‌ترین مدل انتقال پیام در عرصه هنری است
پیام استاندار سمنان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم:

تئاتر، بی‌بدیل‌ترین مدل انتقال پیام در عرصه هنری است

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، تئاتر را بی‌بدیل‌ترین مدل انتقال پیام در عرصه هنری دانست.

|

نگاهی به نمایش «کیلومتر 944» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

پسِ پشت تمام تلخی‌های جنگ هیچ امیدی نیست؟
نگاهی به نمایش «کیلومتر 944» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

پسِ پشت تمام تلخی‌های جنگ هیچ امیدی نیست؟

امین خرمی*: نمایش «کیلومتر 944» نگاه خود را معطوف به نسلی می‌کند که کماکان پرسش‌گری درباره تاریخ معاصر کشورمان را در قالب نقد، نظر، گفتارها و جستارهای پدران و مادرانی سپری می‌کند که سال‌های ...

|

نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی» اجرا شده در جشنواره منطقه‌ای خاوران

پیرنگی ناب و محتوایی بکر با چشم‌اسفندیارهای خاص خودش!
نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی» اجرا شده در جشنواره منطقه‌ای خاوران

پیرنگی ناب و محتوایی بکر با چشم‌اسفندیارهای خاص خودش!

امین خرمی*: سلول یک زندان؛ چند زندانی از اقشار مختلف مانند دزد؛ قاچاقچی؛ معتاد تا دکتر، همه در حال تمرین تعزیه «روز عاشورا» باهدف تلاش برای گرفتن رضایت دو شاکی از یکی از همین زندانی‌ها برای گذشتن از قصاص ...

|

نظرات کاربران