در حال بارگذاری ...
با همراهی چهار بازیگر شناخته‌شده نمایش عروسکی روی صحنه می‌رود

«بابا لنگ دراز» در جشنواره پنجمک

رمان «بابا لنگ دراز» نوشته جین وبستر با هنرنمایی شخصیت اول دوست‌داشتنی‌اش «جودی آبوت» برای اولین بار به تجربه‌ای صحنه‌ای تبدیل شده و با حضور ۱۶ بازیگر کودک و نوجوان روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایران تئاتر،به نقل از روابط عمومی جشنواره  این داستان که برای بسیاری از کودکان و نوجوانان جهان، آشنا و محبوب به شمار می‌آید، ماجرا‌های یک دختر جوان به نام «جودی آبوت» است که تا قبل از رفتن به دانشگاه در یک پرورشگاه بزرگ شده است. در سال‌های تحصیل در کالج، جودی برای یک مرد ثروتمند و خیّر که تابه‌حال او را ندیده ‌است، نامه می‌نویسد. این مرد ثروتمند هزینه‌های تحصیل جودی ابوت را می‌پردازد تا او یک نویسنده شود.

در این نمایش که به کارگردانی مریم کاظمی روی صحنه می رود هنرجویان بازیگر باران ابراهیمی، یلدا آذری، آریانا حسنی، هانا حیدری، دینا خان‌بابایی، باران رستگار، رایان رستگار، فرنیان شاه‌علی، ارغوان شریفی، آروین عباسی، نیما عینی، درینا غریب، دیانا فخرجهانی، آتوسا فروزان، پرهام محمدی و آیلار هادی‌پور ایفای نقش می‌کنند.

چهار بازیگر شناخته‌شده تئاتر و تئاتر عروسکی هایده حسین‌زاده، فاطمه خدابنده‌لو، مهراد زمانی و نازنین صفا این گروه نمایشی را همراهی خواهند کرد.

انتخاب قطعات و تنظیم موسیقی پلی‌بک این نمایش را فرید نوایی انجام داده و طراحی و انتخاب قطعات موسیقی و افکت اجرای زنده نیز توسط امیر سلیمانی مقدم انجام می‌شود.

نوازندگان این قطعات موسیقی، امیر سلیمانی مقدم(درامز)، نیلوفر صابر (هنگ درام) و نیلوفر دری(ویلن) هستند.

اشعار استفاده‌شده در این نمایش سروده مریم کاظمی است و مهراد زمانی به عنوان دستیار کارگردان در این گروه همکاری می‌کند.

مربی، نویسنده و کارگردان آثار حاضر در جشنواره مریم کاظمی است و طراحی لباس و تزئینات را مژگان عیوضی، طراحی ‌گریم و ماسک و کلاه‌گیس را افسانه قلی‌زاده و طراحی و ساخت ملزومات صحنه را حسین طاهربخش انجام داده‌اند.

اولین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک با حضور 7 گروه نمایشی از 3 تا 17 مرداد ماه 1400 در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران